User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 98
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: aardbei... doet afkomst er toe  (gelezen 3818 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
aardbei... doet afkomst er toe
« Gepost op: april 12, 2010, 11:55:09 »
Eigenlijk zegt tittel het al. Ik wil aarbei introduceren bij Jasmijntje. Maar natuurlijk zijn het nu nog spaanse. Doet het er toe? Kan het dat ze tegen spaanse wel tegen kan en tegen belgische niet, of omgekeerd?
Of doet het wat alergenen betreft er niet toe?
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2010, 12:48:48 »
Ik denk dat er geen verschil is. De smaak is alleen beter als ze hier van het land afkomen. (vind ik)
Maar genetisch zitten ze toch hetzelfde in elkaar, dus zou het geen verschil qua allergeen moeten maken. (dit is wel een redenatie met mijn eigen hollandse nuchterheid, dus als iemand beter weet, hoor ik het graag)

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2010, 12:53:41 »
Ik kwam met mijn belgische nuchterheid tot zelfde idee. Maar wou even hier vragen, vermits hier mensen zitten met meer verstand van dat soort zaken.
En ja ik vind ze ook lekkerder de onze, maar Marije is bijna jarig en vraagt aardbeientaart, ze krijgt ook prinsessentaart trouwens, maar als jasmijntje aarbeien kan eten, kan ik een hypo-alergene aardbeientaart maken en dan kan jasmijntje die ook eten.
Dus daarom nu al testen en niet pas in zomer. We eten het trouwens best vaak in zomer aarbeien dus zou mooi zijn moest het kunnen. Is trouwesn ook weer fruit bij op de menu.
En kan ik zelf ook confituur maken voor haar, is ook toch weer smaakje meer op brood dat wel kan..
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2010, 14:36:35 »
Sigrid,  agfkomst maakt niet uit hoor :)

Waar je wel op moet letten bij ontroducere, is dat je de haartjes verwijdert en onder warm water afspoelt.
Dat maakt het al een stuk minder allergeen.

Succes!!  :knuf: :knuf: :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2010, 15:57:17 »
Zou fijn zijn als zij ook mee kan smikkelen! Heb je aardbei al eerder geprobeerd? Of heb je het op voorhand al weggelaten? Hier gingen de aardbeien vrij snel wel goed, dus hoop dat dat voor jou ook zo zal lopen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2010, 16:32:22 »
neen heeft ze nog nooit rechstreeks gehad.
Ik ben nog steeds heel voorzichtig alles aan invoeren. En nu is aarbei aan de beurt. In borstvoeding heeft het nooit problemen gegeven.
Dus wie weet...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2010, 16:40:19 »
Ok ik ben nu dus met diepgevrozen, onder warm water gespoelde aarbeien confituur aan maken. Confituur is lang gekookt scheelt ook in alergenen. Dus straks kan ze beetje confituur eten. Gaat dat goed komt er later op de week echte aarbeien. Met als sluitstuk zaterdag een stukje aarbeientaart (als het goed gaat natuurlijk)
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2010, 19:48:06 »
ik ga duimen dat het goed gaat

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2010, 20:24:13 »
Ze heeft hapje op, en ik denk geen reactie. Was wel heel erg aandringen... ze is gewoon bang voor alles wat vreemd is van voedsel... (zeker na haar scampi avontuur weer heel erg).
Morgen terug hapje we zien wel...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:aardbei... doet afkomst er toe
« Reactie #9 Gepost op: april 12, 2010, 20:32:01 »
Hey Sigrid,

Eén hapje is ook voldoende, hoeft nog niet gelijk een hele boterham met het spul in he? Rustig opbouwen, kan ze ook aan de smaak wennen, het is immers al een lekkere eigenwijze tweejarige! En sommige kinderen houden gewoon niet van jam, ik kan Irene er echt niet blij mee maken!

Reacties van tweejarigen hangen ook veel af van de reactie van mama en ik kan me heel goed voorstellen dat jij van binnen angst had dat het weer zo'n heftige reactie zou worden. Dat gevoel hebben de moeders die de heftigere reacties hebben meegemaakt bijna allemaal, is bijna niet te onderdrukken. Maar onze ukkies voelen dat ook he? Hoe goed we het zelf ook in de hand denken te hebben  ;-)

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.