User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 92
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Advies nodig!!!  (gelezen 2189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Soezn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Advies nodig!!!
« Gepost op: juni 27, 2010, 20:26:54 »
 :geen idee:

Hallo ervaringsdeskundigen,
Ik heb met een spoed jullie advies nodig.

Wouter heeft de afgelopen dagen helaas veel last gehad van allergie (perzik), dit uitte zich met uitslag over z´n gehele lijfje. Rode vlekje en exceem wat erg rood werd :eek:.
Het voelde zich daardoor niet fit wat zich ook uitte in slecht slapen, drinken, huilerig etc. Voorlopig  stoppen we dus helemaal met fruit.
Sinds vandaag knapt het weer iets op gelukkig, maar dient het volgende probleem zich aan.

Nu wil mijn kleine mannetje niet goed drinken. Iets wat tijdens die allergie aanval al begonnen is (sinds vrijdag).
Het is de laatste dagen behoorlijk warm zoals jullie ook gemerkt hebben, dus zal hij toch voldoende vocht binnen moeten krijgen.
Hij begint nu wel met drinken, tot het moment waarop de melk toe schiet en daarna is hij met 5/6 slokken `klaar´.
Zijn luiertjes zijn ook niet echt nat. Doordat hij steeds stopt op het moment dat de melk toeschiet, gaat mijn productie ook omlaag.
Ik leg hem de laatste dagen wel vaker aan om ervoor te zorgen dat hij toch voldoende vocht binnen krijgt en mijn productie op peil blijft.
Ook heb ik gekolfd, maar dat gaat niet zo geweldig als zou moeten (50cc).
Hij maakt verder wel een fitte en vrolijke indruk, is ook niet sloom ofzo.
Voor het echt de verkeerde kant op gaat zou ik graag jullie advies willen! In badje of onder de douche drinkt hij water van mijn huid, dorst???
Ik zou graag tips van jullie krijgen! Ik word hier erg onzeker van en zou graag nog langer door willen gaan met de bv!

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Advies nodig!!!
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2010, 20:43:32 »
Blijven aanleggen is het belangrijkste. Kan je hem tijdens het drinken afleiden, met een mooie glimmende ketting om je nek, dat hij daar meer mee bezig is?
Hoe voelen je borsten aan op dit moment.

Dat je minder kolft is niet verwonderlijk, je hebt natuurlijk wat stress en dat kan je kolven beinvloeden.
Probeer ook meer huid op huidcontact momenten in te bouwen, dat wilt het voeden ook nog wel eens bevorderen.
Samen in bed liggen en dan de borst aanbieden. Als hij slaperig is kan je ook de borst aanbieden misschien dat hij dan wel beter drinkt.
Dat hij minder urine heeft, kan wel met deze hitte, wij zweten ook meer en zullen dus ook minder plassen, alleen wij houden er niet altijd een maatkan onder  ;-)
Het water wat je hem aanbied, zal het drinken aan de borst niet bevorderen, omdat je hem daarmee zijn dorst stilt.

Hou zijn fitheid in iedere geval in de gaten, gaat dat achteruit, moet je echt aan de bel trekken.

veel sterkte en heb je nog vragen dan hoor ik het nog wel.

groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Advies nodig!!!
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2010, 23:10:23 »
Hey Suzanne!

Onze ukken leren soms ook plots heel rap te drinken, kunnen normaal lang tutten en rustig drinken en dan plots hebben ze het geduld even niet meer en drinken dan heel snel met grote slokken buikje redelijk vol. Ik weet dus niet zeker of jouw productie nu echt achteruit gaat. Heb je het gevoel dat je borsten nog te vol zitten als hij stopt? Is het een optie om na te kolven en hem dat eventueel als "ijsje" of als voorraad opbouwen te gebruiken?

Dat hij onder de douche of in bad het water weglikt, is nog niet echt een teken van dorst, anders zou hij wel uit het bad of uit de douchestraal slobberen! Je doet het nu gewoon goed, je biedt vaker aan en als hij dorst krijgt/heeft pakt hij het echt wel hoor! Het kan in kleinere porties en in grotere porties, maar op beide manieren kan hij wel aan zijn behoeftes voldoen.

Let op zijn luiers, kleur van zijn urine, als die meer gaat ruiken of te gekleurd wordt... dan krijgt hij te weinig. Dat het nu minder is, is ook wel logisch met de warmte van nu. En de allergische reactie trekt natuurlijk ook nog extra, hoop dat Wouter snel weer lekker in zijn velletje zit.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Soezn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Advies nodig!!!
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2010, 09:14:19 »
Werd vannacht wakker  (3.00) en moest even bij Wouter gluren die lekker lag te slapen.
Ik weet dat ´s nachts voeden positief werkt mbt de melk  aanmaak.
Heb ´m dus aangelegd en al slapende begon hij goed te drinken. Vanmorgen had hij een prima plas en poep luier voor z´n papa  :)
Wat betreft m´n borsten voor m´n gevoel zit er weinig in. En nadat Wouter heeft gedronken heeft stelt het niks meer voor (zelfs nog tijdens het drinken lijkt het leeg).
Voorheen kon ik merken dat er een goede voeding in zat, dat is nu over. Gelukkig komt er nog steeds wat uit. Maar eerlijk gezegd maakt dat me aan het twijfelen, zit er wel genoeg in? Anderzijds weet ik ook wel dat `hoe het voelt`niet altijd zegt wat er inzit. Maar ik zou het zo zonde vinden wanneer de bv straks `op` is .
 Best lastig soms   :hmmm::geen idee: 

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Advies nodig!!!
« Reactie #4 Gepost op: juni 28, 2010, 14:39:47 »
Het is ook heel erg lastig en onzekermakend! Maar vergis je niet in het weer he? Ook van ons moeders verlangt dat heel veel! We drinken wel meer water, maar de warmte/hitte put je ook nog eens uit. Dat doet geen goed aan ons volle gevoel! Wat ontzettend goed van je dat je de gelegenheid gegrepen hebt om even te voeden vannacht!!! Hij heeft dan de rust om even goed te drinken en het is goed voor je productie!!!

Spanning en stress kunnen ook de sluisjes even iets dichter zetten, probeer het een beetje los te laten, misschien gaan de deuren dan weer wijd open en voel je de melk weer duidelijker zitten!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Soezn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Advies nodig!!!
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2010, 19:01:13 »
Het gaat weer goed. De dip is over. Ook Wouter is weer fit en de melk stroomt weer rijkelijk  :).
Extra rust en aanleggen hebben hun werk gedaan. Mooi hoe snel je lichaam het dan weer oppakt.
 Bedankt voor jullie snelle reactie´s!

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Advies nodig!!!
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2010, 19:36:36 »
fijn dat we hebben kunnen helpen.
 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Advies nodig!!!
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2010, 22:29:28 »
O wat lekker dat het weer zo goed gaat!!! Dat doet je moederhart goed!!! Geniet er van!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.