User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 80
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: advies nodig  (gelezen 2306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
advies nodig
« Gepost op: september 27, 2009, 17:04:33 »
Hoi iedereen.

Ik heb een vraag over allergie.
Met maartje ben ik binnen een aantal weken na de geboorte begonnen om de koemelk inname van mij te verminderen. Dit leek best goed te gaan. Later ben ik er minder op gaan letten en warempel ons meiske kreeg meer last van buikkrampen, enz.

Nu gaat het de laatste weken weer een stuk minder veel buikkrampen (ook s'nachts) een onrustig huidje bij de wangen. Niet echt exzeem, maar wel terkkerig. Wat nu te doen? ik begin toch langzamerhand te denklen aan een dieet.

Morgen moet ik terug naar de kinderarts en ik dan wil ik graag een goed plan in mij nhoofd hebben.

Groetjes Anneke

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:advies nodig
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2009, 19:14:55 »
Hey Anneke,

Het plan kunnen we eigenlijk niet voor je maken, iig niet voor morgen voor bij de kinderarts. Als jij het gevoel hebt dat het aan de koemelk ligt, zul je het weer een periode weg moeten laten om te kijken of het verbetert en dan weer in moeten voeren om te kijken of klachten weer terug komen. Pas dan kan je een plan van aanpak bij de Kinderarts neerleggen.

De krampen kunnen nergens anders aan liggen? Hoe gaat het aanleggen? Hoor je haar misschien klakken? Hoe drinkt ze? Kan het aan haar manier van drinken liggen? Hoe is de TSR? Verslikt ze zich? Ben je van verzorgingsproducten veranderd? Of van wasmiddel? Het weer is nog niet echt guur, dus verwacht eigenlijk niet dat dat nu al invloed heeft, maar wil wel graag zo veel mogelijk met je doornemen zodat je niet onnodig op dieet gaat.

Het dieet is best te doen, maar als het zonder dieet zou kunnen...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:advies nodig
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2009, 11:53:17 »
Ik ben ook niet helemaal overtuigd van een allergie, maar begin wel telkens meer te wtijfelen.
Het is wel heel opvallend dat nu ik een tijdj geen melk rpoducten gebruik maartje een stukje lekkerder in haar velletje zit. Ik heb een paar dagen gelden een paar stokbroodjes met kruidenboter op (waar roomboter in zit) en nu ijn haar wangetjes helemaal gespannen. Het huidje zit er helemaal trekkerig uit.
Dus misschien toch wel....

Heb besloten om een maand helemaal hup-allergeen te geen (geen melk, soja en ei) en te kijken wat er gebeurt.
Het is toch niet zo dat ze just door weglaten van deze producten er later meer gevoelig voor wordt? 

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:advies nodig
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2009, 21:30:22 »
Hai Anneke,

Gelijk maar even een fabel de wereld uit helpen (voor zover ik dat als ervaren mama kan) het weglaten van dingen lokt geen heftige allergie uit. Het weglaten van dingen kan er wel voor zorgen dat je kindje zich lekkerder voelt, minder pijn heeft en als het dan na een tijdje dat ene voedingsmiddel (wat de klachten gaf) weer krijgt, voelt het de pijn wel veel sterker. Ze bouwen namelijk een pijngrens op als ze vaak geplaagd worden door bepaalde klachten. Als jij iedere dag hoofdpijn hebt, is dat minder "pijnlijk" dan als je ééns in de zoveel tijd diezelfde hoofdpijn hebt.

Kruidenboter kan je trouwens ook zelf maken, van hypoallergene boter!!! Het lijkt me niet onverstandig om het eens goed uit te zoeken, jouw gevoel vertelt mij eigenlijk al genoeg. Ik vertrouw op jouw moedergevoel! Als jij twijfels hebt en het gevoel hebt dat het ligt aan hetgeen jij binnenkrijgt, is het de moeite van het uitzoeken meer dan waard!

:knuf: Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.