User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 102
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Allergie en onrust  (gelezen 1506 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

docka

  • Gast
Allergie en onrust
« Gepost op: februari 13, 2011, 22:55:39 »
Hoewel het nog niet met een test is aangetoond, vind ik het wel duidelijk dat T allergisch is voor een of meerdere voedingsmiddelen. Ik ben sinds 2 weken op 'dieet' en dat hielp snel goed. Hij sliep een stuk beter overdag en minder eczeem en uitslag. Toch is het nog erg onrustig allemaal. De afgelopen 4 avonden is T rond 21 uur hartstikke moe en klaar om te slapen. Ik geef hem zijn laatste avondvoeding en daarna is hij dan ineens hyper en wil niet meer slapen. Uiteindelijk ligt hij rond 0.00 uur in bed en slaapt hij eindelijk. Geen idee hoe dat komt.

Ook is het nog onrustig met zijn huiduitslag. Vandaag bijvoorbeeld, was zijn huid lekker rustig overdag. Nog wel de eczeemvlekjes bij zijn schouders en schouderbladen en op zijn borst een beetje, maar verder nauwelijks. Dan verschoon ik 's avonds zijn luier en heeft hij ineens weer allerlei uitslag, vooral op zijn benen. Ik heb niets nieuws of raars gegeten. Daar snap ik dan ook weer niets van. :whaaa:

Dus als iemand er wel wat van snapt, laat maar horen! 

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Allergie en onrust
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2011, 23:17:19 »
Hey Docka,

De avonden kan ik me nog wel iets bij indenken, hij geeft immers al aan dat hij heel erg moe is, meestal kunnen ze dan niet makkelijk meer zelf in slaap vallen. Misschien dat als je hem iets eerder naar bed zou brengen (in slaap zou voeden, net wat jullie ritueel is) dat het dan wel goed zou gaan. Bij Renée was het erg belangrijk om haar bij eerste signaal klaar te maken om te gaan slapen, niet pas als ze echt gaapte.

Kan het zijn dat zijn uitslag veranderd is door de temperatuur? 's Nachts staat meestal de thermostaat laag en meestal is dat positief voor eczeem. Overdag willen we het wat warmer hebben, maar dat heeft ook invloed op de luchtvochtigheid.

De voeding sluit ik natuurlijk nog niet uit, maar dan zou ik het niet puur in de avond verwachten.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

docka

  • Gast
Re:Allergie en onrust
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2011, 22:24:58 »
Hem 'op tijd' naar bed brengen doen we al, maar dat helpt helaas niet.
Ik bedacht vandaag dat hij gisteravond wat stukjes banaan op had. Het zou zomaar kunnen dat hij daarvan ineens uitslag kreeg op heel zijn benen.
Verder bedacht ik dat hij de laatste dagen 's avonds zo onrustig is, omdat ik sinds ongeveer een week brood van roggemeel (en desem) eet. Ik was al gestopt met tarwebrood, daarna at ik spelt tot ik erachter kwam dat hij daar heel goed ook op kan reageren, omdat het eigenlijk een soort oertarwe is. Misschien reageert hij nu op de rogge? Toen ik nog tarwe at, kronkelde hij regelmatig tijdens en na het drinken. Hij wilde graag dat zijn buik naar boven wees, ik denk omdat hij er last van had als zijn buik tegen mij aandrukte. Na start dieet ging dat kronkelen weg. Maar de laatste dagen is dat weer (in mindere mate) terug.

Wat ik me ook afvroeg, ik vraag het maar in dit topic.. is of er anderen zijn met de ervaring dat als je kind op iets reageert hij/zij op bepaalde plekken huiduitslag of eczeem krijgt en als 'ie iets anders heeft gegeven waar 'ie allergisch of intolerant voor is, dit op een ander lichaamsdeel uitslag geeft. Dat viel me op bij mijn kind. Zoals koemelk volgens mij vooral plekjes op zijn hoofd geeft en fruit op zijn benen. Ik weet niet of het echt zo is hoor, maar het lijkt er wel op.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Allergie en onrust
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2011, 23:13:45 »
Hey,

Ik denk zelf gewoon niet snel aan tarwe of aanverwante stoffen, het komt namelijk niet zo vaak voor, maar het kan natuurlijk wel. Ik zou het zelf niet zo snel weglaten, aangezien je met het dieet al zoveel stofjes mist, brood is één van de dingen die je dan juist goed kan gebruiken.

Ik heb nog niet gemerkt dat het per stofje specifiek een bepaald lichaamsdeel treft. Wel dat het ene stofje meer darmreactie geeft en de andere meer spugen of juist extra berg op het hoofdje, maar per lichaamsdeel wat eczeem betreft?? Nee dat niet.

Ieder kind reageert anders en ook op ieder stofje (waar het dan gevoelig voor is) kan het anders reageren. Onmogelijk is het dus niet, maar ik verwacht met eczeem toch wel dat het op bekende plaatsen naar voren komt en niet plots meer op armen of juist meer op romp ofzo.

Hou je al een dagboekje bij met alles wat je eet, drinkt en doet (badje, huisdieren, rokerige ruimten, drukte, wasmiddel, etc) en hoe je zoontje reageert? Dat wil na een tijdje nog wel eens duidelijkheid geven. Ga je ook al naar diëtiste? Met de dingen die jij weglaat, is het wel belangrijk om even te laten kijken of je wel voldoende stofjes binnen krijgt.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.