User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 103
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Arwen update zoveel  (gelezen 3004 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Arwen update zoveel
« Gepost op: april 12, 2010, 14:41:34 »
Ook maar weer een update n.a.v. afgel;open onderzoeken.

paar weken terug is er weer eens bloed afgenomen.

ijzer behoorlijk laag, grensgeval voor opname, bloedarmoede dus.. maar dat mogen we eerst nog even thuis proberen met pilletje en/of drankje
pilletje ligt eraan of GV is, maandje aankijken dan weer bloedprikken, en dan een vaste onderhoudsdosis. ei nog steeds aanwezig soja ook.
koemelk op klasse 2 , dus niet teveel geven maar mag wel ei proberen en anders bij slecht weglaten komende jaar. soja alleen als het
verwerkt is dus minimale hoeveelheid. En daarvoor de xyzall behouden en de vaseline ceta nogwattes blijven smeren.
Klapperrrr van het jaar een score van 100 op hooikoorts inclusief kruisallergie voor op tomaat en aardappel na alles.. dus para berk en para gras syndroom. ( Dat had deze kinderarts nog niet meegemaakt zo;n jong kindje met zulke sterke hooikoorts )
pollen van els en hazelaar; • fruitsoorten: aardbei, appel, abrikoos, braam, framboos, kers, kiwi, mango, nectarine, peer, perzik en pruim; noten: amandel, hazelnoot, kastanje, kokosnoot en pistache; • groenten: aardappel, selderij, tomaat en wortel.
aardappel mag ook wel, maar zoveel mogelijk naar rijst over gaan.. deden we sowieso al vaak..
En naast de vaseline, xyzall en ijzermedicatie: nog een drankje voor de hooikoorts( gok aerius) oogdruppels en neusspray.

   Maar het goede nieuws is ze kan sinaasappel  :haha: !! ( wat dan weer ideaal is voor de ijzer medicatie neemt heel goed op met sinaasappelsap)

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2010, 15:17:01 »
Hoop voor je dat je het ijzer lekker thuis op kan krikken, zeker ook als je het ook niet kan combineren met ijzerrijke groente, vlees e.d....

Maar die hooikoorts met kruising, da's een pittige zeg, hoop dat al haar drankjes en spraytjes mogen helpen, alleen hooikoorts voor gras e.d is al vervelend, laat staan dan ook nog andere dingen erbij...

Dikke  :knuf: voor jou en je grote meid


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2010, 15:54:34 »
Pffft da's hele waslijst, gelukkig betekent mogelijkheid kruisallergie niet altijd dat ze er ook echt op reageert, wel meer voorzichtigheid geboden (gezien het om Arwen draait en geen gemiddeld allergiekind) maar het is nog niet onmogelijk allemaal.

Had het via foon al grotendeels meegekregen, maar het is fijn om het ook nog even te kunnen lezen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2010, 16:49:12 »
Jeetje meis, wat een lijst zeg..

Hoop voor je dat je haar ijzergehalte omhoog kan krikken met een pilletje/drankje.

Wel super dat ze tegen sinaasappel kan!!  :goei:

Sterkte!  :knuf: :knuf:

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2010, 16:57:40 »
ik duim voor je !!!
welk ijzer je neemt durft ook te schelen...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2010, 20:38:05 »
Dat is echt een flinke lijst zeg! Maar wat heerlijk dat sinaasappelsap wel kan! Ik hoop dat haar ijzergehalte snel opgehoogd word!

:knuf:
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2010, 21:32:07 »
Idd een hele lijst.

Hopelijk vind ze de sinasappelsap dan ook lekker.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2010, 21:48:14 »
Wat een lijst Yfke! Hoop dat het ijze rthuis opgehoogd kan worden.
Die sinaasappel, kent ze die al of moet je die nog uitproberen/introduceren?
 :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2010, 22:21:06 »
Dat is me een lijst zeg. Hopelijk kunnen jullie de hb thuis opkrikken.
Vind ze de sinasappel lekker.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2010, 20:29:27 »
Poeh he, die kleine grote meid heeft een flinke waslijst op haar naam staan. Thumbs up voor de sinaasappel! Dat is in ieder geval goed nieuws. Hoe gaat het met haar op school? Vindt ze het leuk? En gaat het goed met eten en zo?

 :knuf: Babette


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2010, 20:37:18 »
Ja, ik sluit me aan bij de andere dames boven mij: inderdaad een hele lijst allergenen die je daar even neerzet! Bedoel je nou met ei en soja aanwezig dat ze er eigenlijk niet goed op reageert? Of juist wel? :wat?:
Fijn dat Arwen nu ook sinaasappel mag. Hopelijk lust ze het ook. Je kunt ook nog altijd lekker verse jus maken natuurlijk, of een andere smoothie met veilig fruit.
Hopelijk helpen de medicijnen om haar ijzergehalte omhoog te krijgen, een opname is ook wat zeg.
Sterkte ermee!

 :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2010, 12:16:11 »
Ja, ik sluit me aan bij de andere dames boven mij: inderdaad een hele lijst allergenen die je daar even neerzet! Bedoel je nou met ei en soja aanwezig dat ze er eigenlijk niet goed op reageert? Of juist wel? :wat?:
Fijn dat Arwen nu ook sinaasappel mag. Hopelijk lust ze het ook. Je kunt ook nog altijd lekker verse jus maken natuurlijk, of een andere smoothie met veilig fruit.
Hopelijk helpen de medicijnen om haar ijzergehalte omhoog te krijgen, een opname is ook wat zeg.
Sterkte ermee!

 :knuf:


Dat ze wel nog allergisch is voor beiden, echter gaat bijv kaas en kwark wel goed, en sporadisch een softijsje ( krijgt ze kerutabs voor.
Soja als het bijv verwerkt is in vlees gaat goed alleen meer soja niet.
Ze krijgt er wel een dorge huid van vandaar de vaseline, maar soms meot je keuze maken en  nu met soja oogluikend toe te laten  scheelt het een hoop aan variatie.
Kiezen tussen wtee kwaden dus.

Ei was ook nog aanwezig maar van klasse 4 naar tussen klasse 1 en 2 gedaald.
Wat opzich goed is.

Even Arwens nieuwe ontbijt :')  en ochtendritueel:



vooraan de oogdruppels en neusspray beiden eenmaal daag, en zo nodig 2 maal daags.
De  xyzall voor de voedselallergie ( onderhoudsdosis van 5ml per dag ivm eventueel sporen op school/thuis/ofwaardanook)
De aerius voor de hooikoorts een maal daags.
Ferrofuramraat is ijzer drankje  die moet ze vooralsnog  3 maal daags 2.5 ml.
En eenmaal daags het gehele lijfje +gezichtje insmeren met vaseline cetanogwattes.

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #12 Gepost op: april 14, 2010, 12:17:10 »
Poeh he, die kleine grote meid heeft een flinke waslijst op haar naam staan. Thumbs up voor de sinaasappel! Dat is in ieder geval goed nieuws. Hoe gaat het met haar op school? Vindt ze het leuk? En gaat het goed met eten en zo?

 :knuf: Babette


Ga ik even een ander topic een schopje voor geven ;)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #13 Gepost op: april 14, 2010, 12:50:19 »
Poe wat een berg meis.. Hoop dat alles snel zijn werk doet!  :knuf: :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Arwen update zoveel
« Reactie #14 Gepost op: april 14, 2010, 13:37:36 »
Is minder dan dat je een paar jaar terug op forumuitje mee moest nemen  ;-)

Ondanks wat er nu nog overblijft (en nog bijgekomen is) is dit al een hele grote sprong voorwaarts voor jullie tweetjes! Wie had ooit gedacht dat kaas, kwark en sojalecithine ooit goed zouden gaan???

Je bent een kanjer van een moeder Yf!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.