User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 116
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Arwen Update  (gelezen 6907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Arwen Update
« Gepost op: oktober 18, 2009, 13:42:45 »
Na de afgelopen periode weer drie mislukte provocaties van sugarnaps , cacao, en courgette
Maar weer eens even een vers lijstje gemaakt met oog voor op school straks
Ik zelf heb er een dubbel gevoel over.
Voor ons is het al zoveel!! Maar ergens is het ook gewoon bar weinig..
19 pure producten zeg maar,  specerijen gaan hier eigenlijk allemaal wel goed gelukkig!




Wat mag Arwen eten:

Groentes:

Spercieboontjes
worteltjes
brocolli
Bloemkool
Mais
zuurkool
rodekool ( ZONDER APPEL!!)
tomaat
komkommer
Champignons


Fruit:

Banaan
Druifjes
Watermeloen

Vlees ( avondeten):

Varkensvlees
Rundergehakt/rundertartaar
Kip
UNOX knakworstjes runder
baconblokjes (van de AH euroshopper)

Brood beleg:

Bob de bouwe smeerpate
Bob de bouwerworst ( AH versafdeling)
Schouderham/achterham van de AH ( gele verpakking bij houdbare vleeswaren)
Kaas


Rijst
Aardappeltjes
rijstewafels ( wel opletten of er geen sesam bij zit zoals die van de lidl)


Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:Arwen Update
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2009, 15:09:23 »
voor iemand die lang niet zoveel hoeft op te letten is het idd niet zo'n lange lijst... maar ik zie vooral wel veel lekkere avondmaaltijden met de ingredienten die ze mag!
Maar naar school toe is het idd niet dat ze heel veel mogelijkheden heeft.

Hoop dat er langzaam aan toch echt weer wat dingetjes bijkomen voor jou en je kleine meid  :goei:

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Arwen Update
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2009, 16:42:19 »
Het is niet veel en onwijs balen dat de provocatie's niet goed zijn gegaan!
Je zou niet veel verschil verwachten tussen speciebonen en sugarsnaps...balen hoor!

Knuf Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Arwen Update
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2009, 18:04:11 »
Niet veel??? Wie had dit ooit gedacht! Ik vind dat Arwen al een super grote stap voorwaarts heeft gemaakt en met deze ingrediënten kan je al vele lekkere maaltijden maken én een behoorlijk volwaardig voedingspatroon bieden. Weet niet hoe het zit met de gluten en hoe je die het beste kunt vervangen zodat je de vezels ook allemaal binnen krijgt, maar ik vind dat jullie het knap gedaan hebben al!!!

Als dit lijstje ook voor school is, mis ik nog wel de traktaties. Snoepjes, chipjes, koekjes (niet alle glutenvrije kunnen immers) misschien dat je die nog kunt toevoegen aan de lijst?

Kaas gaat al wel goed??? Super zeg! Enneh hoe gaat de yoghurt, of heb je die nog niet geprobeerd? Boter om in te braden en/of om mee te smeren, moet die ook nog op de lijst? En welk drinken goed gaat???

Vermoed dat ze dan heel veel voor Arwen kunnen bedenken als er dan traktaties of speciale gebeurtenissen zijn!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen Update
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2009, 19:03:28 »
Boter bevat sojalecithine :P  dus dat is een no go.
Chips wordt op de vrije shcool nie gewaardeerd ;)

Dat wordt gewoon spiesjes van kerstomaatjes, komkommer, blokjes kaas, rolletje ham of zo :+

Yoghurt bevat nog steeds lactose, maar als de kerutabs mogen, dan kan zedus wel af en toe gv roomijs of bak kwark met vruchten en straks dan dus die kwarktaart ;)
Drinken krijgt ze daar op school thee, aangezien wicky ijstea perzik ook goed gaat verwchat ik daar geen probleem mee,  maar ik geef gewoon zelf drinken en eten mee.

ga voor op school sowieos traktatielijst vragen/verjaardagslijst.
maar gezien het vrije school si en kleinschaliger, meer mogelijkheid tot overleg.

Moet nog de puntjes op de I zetten, maar dit zijn voornamelijk de pure producten.

En ik heb naast dat dubbele gevoel vooral een heel trots gevoel, want het gaat steeds beter!!

Andere snoepjes oid heb ik neit gevonden, ja die millie koekjes, maar dat is ook niet heel speciaal, plus droogt snel uit. Dus liever gewoon een gezond snackje.

En tussen de middag gewoon kliekjes ;)  dus feitelijk 2 warme maaltijden per dag, en twee stuks fruit in de fruitpauze. En dan zo hopenlijk te redden met 3 eetmomenten ipv 4


Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Arwen Update
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2009, 20:07:27 »
Heb je de lecithine al wel weer eens geprobeerd? Als kaas goed gaat... is er een kans dat "sporen van" ook goed gaan. Zit voor zover ik weet geen lactose in, of alleen minimaal (sporen van sporen ofzo) het zou het zoveel makkelijker maken!

Kan het jammer genoeg op de site van jamin niet vinden of de zuurstokjes die renée mag ook glutenvrij zijn, maar de ingrediënten:
glucosestroop, suiker, voedingszuur: citroenszuur, aroma, kleurstof E122
Bevat sulfiet
En ze heten zuurstokjes met kersensmaak
Verder mag Renée ook nog:
Truly Juicy (uitdeelverpakking, grote zak gaat niet goed) van Red band. Met als ingrediënten:
Glucose-fructose stroop, suiker, stabilisator (sorbitol), dextrine, gelatine, aardbeiensap 5% uit concentraat, voedingszuur (citroenzuur), aroma's, glansmiddel (plantaardige olie, bijenwas), kleurstoffen (carmine, anthocyanen)
Verkrijgbaar alleen nog bij AH voor zover ik heb kunnen vinden.

Misschien een ideetje... als er tenminste geen gluten in zitten.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen Update
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2009, 20:43:45 »
Voor iemand die ooit op nul begon, zijn jullie toch al een heeeeeeel eind onderweg Yf!!  :goei:
Ik heb van al die Allergiën geen kaas gegeten maar vind het fantastisch hoe jullie er mee omgaan :goei:
En dit is vast een domme vraag maar ik zie wel broodbeleg staan......Mag brood nog niet? Dat is er toch ook glutenvrij?? :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen Update
« Reactie #7 Gepost op: oktober 18, 2009, 21:19:09 »
Voor iemand die ooit op nul begon, zijn jullie toch al een heeeeeeel eind onderweg Yf!!  :goei:
Ik heb van al die Allergiën geen kaas gegeten maar vind het fantastisch hoe jullie er mee omgaan :goei:
En dit is vast een domme vraag maar ik zie wel broodbeleg staan......Mag brood nog niet? Dat is er toch ook glutenvrij?? :knuf:

Qua snoepjes nog niets gevonden wta gata Nynke,  zit altijd wel iets in wat niet gaat :(

Esther, er is wel GV brood, maar t meeste bevat soja, en dat gaat nog niet.
En t enige brood wat wle gata is echt niet te vreten zo ranzig en gortdroog dus eet ze t eigenlijk nooit op alleen het beleg.
De cracottes zelf hebben geen toegevoegde waarde, vamndaar dat ze sosm cracottes krigjt soms rijstewafels.
tis meer t beleg wat het hem doet ;) dus  echt egwoon 2 plakken ham en een plak kaas op een rijstewafel :P
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:Arwen Update
« Reactie #8 Gepost op: oktober 19, 2009, 08:28:23 »
 :goei: goed bezig yfke en arwen

Wanneer gaat arwen beginnen op de school yfke?

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen Update
« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2009, 09:04:24 »
Jammer van de mislukte provocaties Yfke! En balen dat er gen fatsoenlijk brood voor Arwen te vinden is! Ook niet bij een natuur- of biowinkel??

Gelukkig kan ze wel smullen van het beleg!

 :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Arwen Update
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2009, 14:13:59 »
Jeetje Yfke,
Had niet in de gaten dat het zo heftig gesteld was met Arwen. En voor jullie is het vast al een hele lijst!

Kon er maar vast soja bij, dat zou alweer wat schelen...

Maar goed, in een andere topic las ik dat ze op haar verjaardag een echte taart zal krijgen (mits de kerutabs kunnen). Nou, dat alleen is al reden genoeg voor een feestje! :wha: :lekker:

Geniet ervan!

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen Update
« Reactie #11 Gepost op: oktober 19, 2009, 19:12:59 »
Balen dat de provocaties mislukt zijn.
Kan me voorstellen dat het voor jullie al een hele lange lijst is, al zullen andere er waarschijnlijk anders over denken. Maarja, die vinden Bo
haar lijstje al erg kort voor haar leeftijd (en die is bijna even groot als die van Arwen, dus dat valt allemaal wel mee). Elk ding wat er weer bij kan is een feestje waard toch. Hopelijk binnenkort weer een goede provocatie.



Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Arwen Update
« Reactie #12 Gepost op: oktober 19, 2009, 19:36:19 »
en zelf brood bakken Yfke? Is dat geen optie, heb goede boek over voedselallergieen met recepten en ik denk dat er ook recept in staat voor glutenvrij brood (met maismeel denk ik, dat kan wel hé?) wil je dat ik het even nakijk, staat nog in ander huis. Of begin je daar niet aan?
Laat maar iets weten.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen Update
« Reactie #13 Gepost op: oktober 19, 2009, 20:47:04 »
Dat zou kunnen, maar dan blijft het voedingswaarde gedeelte( eiwitten) nog laag.

Ga binnenkort avocado proberen, en pompoen ( wel appart) die bevatten veel eiwitten

Nu eerst rust in de buik, en afwachten op de arts :) of ze kerutabs mag :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Arwen Update
« Reactie #14 Gepost op: oktober 19, 2009, 20:51:44 »
Het is dan misschien voor de buitenwereld een lijst van niks, maar jullie zijn er al zo ver mee gekomen. Nog niet zo lang geleden kreeg ze bijna alleen maar Neocate. En wat ik gelezen heb in je topic over de vrije school denk ik dat daar in ieder geval wel aandacht genoeg is voor de beperkingen, maar vooral ook de mogelijkheden van Arwens dieet.

 :goei:

  :knuf: Babette