User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 102
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Bij-de-friet-snacks  (gelezen 47555 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Bij-de-friet-snacks
« Gepost op: maart 25, 2011, 23:25:54 »
Hoi,
Maurits krijgt steeds meer moeite met de acceptatie van zijn allergie. Vanmiddag weer een krijsend mannetje. Hij wilde géén frIkadel bij zijn frietjes. Hij wilde ook kupnubbus (kipnuggets :lekker:), net als zijn zus. Hij wil gewoon ook kunnen kiezen en niet 'een frikadel of niks'.

Wie weet wat er nog meer MELKVRIJ uit de frituur kan? (we hebben hier trouwens een hele lieve snackbar. Ik mag ook mijn eigen snackje meenemen die zij dan even voor me bakken. Kan dus gewoon supermarkt-merk zijn.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet knakworstjes, vissticks en dat soort spul. Echt een 'friettentsnack' zal ik maar zeggen. Kroket, bitterballen, kipnuggets, etc.

Wie helpt??

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2011, 08:52:24 »
Is zelf maken optie?
Dan neem je één lepel maisbloem, één lepel bloem, één ei je mengt dat, doet daar kippenblokjes in en frituurt ze. (wordt wel vuile friteuse, de eerste bak dan, ik doe het altijd in beetje olie in potje). Daarna kan je ze gewoon afbakken in friteuzemandje.
En tadaaa je hebt kippennuggets.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2011, 13:46:54 »
in het receptendraadje staat een recept voor kroketjes. Heb ze nog niet geprobeerd, ga het binnenkort doen.



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #3 Gepost op: maart 26, 2011, 16:30:28 »
Hoi, bedankt voor de tips, maar ik zou zo graag weten of er ergens iets te koop is. Ik ben geen keukenprinses en friet eten we alleen als we weinig tijd hebben.
En hij wil niet iets uit eigen keuken. Anders zouden knakworstjes of vissticks natuurlijk ook prima zijn.

Ik hoop op nog meer reacties.

Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2011, 20:44:26 »
De kroketjes kun je vooraf een keer maken he en dan gewoon in de vriezer doen. Dan kun je die als je weinig tijd hebt ze dus gewoon uit de vriezer halen zoals al het andere wat je in de winkel gekocht hebt.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #5 Gepost op: maart 26, 2011, 21:03:34 »
Ik ging meestal voor veilig en maakte dingen zelf, maar er zijn wel kipnuggets waar geen melk en/of ei in zit.

Bij de aldi zit er wel melkpoeder in, maar daar hebben ze bijvoorbeeld wel vietnamese loempia's met kip die kunnen en als ik me goed herinner de kibbelingnuggets ook (maar aangezien we hier al wel melk mogen, weet ik het niet zeker)

Bij de lidl heb je runderhamburgers die lekker zijn, zit volgens mij ook niets verkeerds in. Staat alleen kaliumlactaat bij, maar dat is geen melk (hoewel de naam een relatie met melk suggereert wordt het gemaakt uit suiker en kan het dus gebruikt worden door mensen met een melkallergie of lactose intolerantie.). Ik bak ze liever in een pan, maar frituur moet ook kunnen.

De zelfgemaakte kroketten waren meestal wel erg lekker, we maakten ze ééns in de zoveel tijd en vroren ze dan gewoon in. Daarna kon je ze behandelen als een doodnormale kroket.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #6 Gepost op: maart 27, 2011, 20:23:23 »
De kipburgers en nuggets van de iglo (vriezer) mogen als het goed is.
Bij de grotere Albert Heijn hebben ze burgers en nuggets in mickey mouse vorm die mogen (friki ?)
Ën bij sommige jumbo's soms dus kan je vast ook aanvragen.

Zijn er geen melkvrije kroketten?
Bij de jumbo hadden ze toen (2 jaar geleden) kipkroketjes.

Hier bij de snackbar hebben ze nu een chicken saté burger (broodje lijkt heel erg op die van de mac)
Goed dat broodje valt natuurlijk af en de saus en waarschijnlijk uitjes maar als het goed is mag de kipburger wel.

Allergie informatie stond alleen tarwe op. Was in het engels maar ik zag zo op de verpakking niks spannends

http://www.interfastfood.nl/ (food en dan kipproducten)
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #7 Gepost op: maart 28, 2011, 10:57:53 »
Misschien ben ik wel een zaag.. maar is het niet een beetje pointless om een snack van de frituur te halen, die gebakken  wordt in hetzelfde vet als producten die  wel ingredienten bevatten...?
Frieten moeten sinds een paar jaar apart gebakken worden dus die zijn veilig.. maar alle snacks gaan toch wel gemengd.. in het zelfde vet...
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #8 Gepost op: maart 28, 2011, 11:11:04 »
Eten jullie het daar op of neem je het eerst mee naar huis?

Wat wij ook wel doen is kipburgers/sticks of nuggets in de oven doen
als de patat word gehaalt. En dan zijn ze meestal klaar als de patat er is.
Als we ergens eten bak ik ze vooraf en doe ze dan in aluminum folie.
Dan zijn ze vaak nog wel een beetje warm. Al vinden ze het ook niet erg als het koud is.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #9 Gepost op: maart 28, 2011, 21:16:32 »
Ik bak voor de zekerheid gewoon thuis, reactie op de allergenen was hier te heftig om het risico te nemen. Als er een kaassouffle barst, kan je sporen van kaas toch niet helemaal voorkomen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #10 Gepost op: maart 28, 2011, 23:19:43 »
Hoi,
wat een reacties! Fijn! Jennifer, ik denk dat we eens achter die kipnuggets aangaan.

En Yfke, is geen zagen hoor, maar Maurits reageert niet op sporen. En hij eet al jaren van die frituur. Dat komt dus goed...
Het fijne is dat ik de mensen van die snackbar ken dus mocht er een kaassouffle barsten ofzo dan zullen ze het wel melden. Pas hadden we satesaus (maakt ze altijd zelf, zonder melk). Werden we nagebeld dat ze een keer kant en klare hadden gebruikt en ze niet wist of daar melk in zit. Kijk, goede service en meedenken dus  :goei:

nu maar hopen dat hij die nuggets lust. Zondag hadden we de loempia's van de lidle
maar die vindt hij nie bij friet horen! Jaja, meneer staat op zijn strepen!

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #11 Gepost op: maart 29, 2011, 11:09:57 »
Dat is idd heel erg goed dat ze bellen om dat te melden

Hier vinden ze die kipnuggets maar ook de kipsticks en de kipburgers van de iglo heel lekker
Het is ook echt gewoon kip volgens mij zeg maar. Het vlees erin is echt wit. En voor het bakken dacht ik roze.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2011, 22:05:49 »
bij ah hebben ze nu mickey mouse kipburgers die zover ik kan zien melk ei en soja vrij zijn. Hier gaan ze in ieder geval goed.



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2011, 23:06:46 »
Dat zijn volgens mij de burgers die Jennifer ook noemde. Hier gaan ze er goed in, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ze zelf een tikkie droog vind. (goed op te lossen met een flinke klodder saus  :lekker:)

Hier hebben de kinderen ook de vietnameese loempias van de lidl ontdekt. Ineens vinden ze dat ook lekker bij de friet...

Heb vandaag om 5 uur een pannenkoek gegeten met de kinderen. En nu heb ik HONGERRRR! al helemaal als ik dit soort topics lees! Maar om nu nog naar beneden te gaan... nee....

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bij-de-friet-snacks
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2011, 10:55:32 »
Inderdaad, is alweer tijdje geleden, heb er nu overheen gelezen. Ze zijn niet van friki, maar van een onbekent merk. Er staat alleen disney op.
Zijn inderdaad niet super, maar als je verder niets mag kan het er ineens heeeel goed mee door. inderdaad lekkere klodder saus erop en dan is het best te doen. hiih