User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 118
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Blijft spannend dat provoceren....  (gelezen 6360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Blijft spannend dat provoceren....
« Gepost op: september 13, 2009, 09:36:38 »
Het blijft toch elke keer weer spannend met provoceren.
Afgelopen maand soja geprobeerd, Kyan luste het niet en helaas werd ik er zelf ziek van.
Nu deze week eerst via bv pinda geprobeerd, niet hele duidelijke signalen bij Kyan wel iets panda-oogjes.
Nu gister heeft hij zelf voor het eerst pindakaas gehad en helaas heeft hij nu veel buikpijn en diarree. en zijn billen doen pijn en zijn rood...erg sneu.
Loopt nu wel lekker in zijn blote billen met creme erop.
Dus pinda toch nog op het lijstje met wat niet goed gaat helaas. Vooral omdat ik pindakaas zo lekker vind en het ook wel goed is voor zijn vetten en eiwitten. Helaas weegt hij namelijk ook niet zoveel, mag wel een kilootje bij.

We gaan hier maar gewoon door en wie weer zijn er toch dingen waar hij inmiddels over heen is gegroeid? Gekke is dat ik op 1 of andere manier toch wel het idee heb dat het wel mee zal vallen.
Maar dat is meer een wens dan dat het echt zo is in de praktijk. Want de reactie komt toch en ook ondanks dat hij ook medicatie gebruikt tegen allergie... Ach we zullen het zien.

ow en hij is stront vervelend, maar dat kan ook het gewone (al is het soms echt zo onwijs irritant) puber gedrag zijn...pppffff
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2009, 09:50:42 »
oh wat balen dat de pinda(kaas) dus nog niet goed gaat... zou zo fijn zijn als er weer iets van het lijsjte af kan.
En soja... lust hij ook niet de toetjes oid ervan die verder alleen uit veilige ingredienten bestaat? (zelf vind ik het niks hoor, maar sommigen vinden het heerlijk)

Succes met je kleine draakje  ;-)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2009, 09:59:10 »
ach gossie arme jullie!!! Hoop dat zijn billen en buikje snel opknappen! Wat zei stefan over de pinda? Lijkt me een lastige om te provoceren, gelukkig is het bij buikpijn en diarree gebleven, pinda is een naar allergeen.

Hoeveel pindakaas heeft hij gehad? Misschien voor een volgende keer de pindaolie proberen in een kleine hoeveelheid? Denk dan aan vitaminedruppels met pindaolie erin of een ander product wat niet gelijk bomvol pinda's zit? Nu eerst maar weer even herstellen.

Als pinda een intolerantie is en geen allergie, doet aerius er weinig mee. En buikpijn en diarree is nog in het maag/darmsysteem en nog niet echt een reactie van buiten de darmen. Kortom, misschien doet aerius zijn werk juist wel en is het nu beperkt gebleven tot darmellende.

Kyan... wees eens lief voor mama???? Alsjeblieft???

 :luvya: :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2009, 10:08:12 »
Stefan zei dat ik pinda echt bij de huisarts moest provoceren  :bloosmeer:
Maar ja, ik ben maar een klein beetje eigenwijs.... kee weet is niet erg slim, maar pinda was volgens Guido en mij niet de meest reactie gevoelige voedingsmiddel.
Maar denk er nu wel een beetje anders over nu hij bij de 1e keer (2 happen brood met pindakaas) rechtstreeks dus wel reageert.....

ow en Geesje, had idd voor een heerlijk soja toetje gekozen, maar hij vond het echt niet lekker... maar denk eigenlijk dat dat ook een kwestie is van angst dat hij er last van krijgt soort natuurlijke afkeer.

Zal tegen Kyan zeggen dat hij lief voor me moet zijn...(kijken of zijn oren het alweer doen)

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2009, 11:13:03 »
Hopelijk knapt hij snel op, jammer dat de pinda toch niet goed ging.



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2009, 18:44:25 »
mm jammer dat het neit goed ging ageeth.

 :knuf: :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2009, 11:45:26 »
Erg jammer voor jullie! Hoplelijk is hij snel weer beter & liever.

Ik weet nie of andere noten wel ok zijn?  Ik ben onlangs naar de natuurwinkel (in BE) geweest, en daar hadden ze een hele selectie van smeerpastas (zonder koemelk), o.a. cashewnoten.  Misschien is dat iets voor jullie?
Had bijna een potje mee, maar toen zag ik hun choco variant  :goei:.

Nu is soja hier geen probleem, dus ook niet op gelet of er soja in zat.

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2009, 11:48:54 »
ow die cashewnotenpasta is echt aan te raden en die kan gelukkig wel hier! (maar helaas wel duur)
Vind het ook wel jammer dat het niet goed gaat, maar hij is gelukkig wel weer snel opgeknapt.
Op zich kan het gelukkig op dit moment geen kwaad als ik zelf af en toe een broodje eet met pindakaas, alleen niet teveel en in de gaten houden of Kyan toch niet reageerd. Zal het hem zelf nu niet meer geven.
Over een paar weken wil ik weer citrus gaan proberen, al die lekkere manderijnen zo rond sintmaarten en 5 dec... jummie.
Dus we gaan gewoon door met dieet en het provoceren...

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #8 Gepost op: oktober 31, 2009, 19:58:29 »
We hebben afgelopen maanden af en toe soja olie geprobeerd met uit eten gaan bij de Wok.
Helaas regeerde Kyan elke keer, echt binnen 2 uur ziek en soms zelfs met overgeven erbij.
Nu vandaag een koekje gegeven met sojaolie erin. (weet door andere provocatie's dat soja niet goed gaat maar omdat er maar weinig kindjes zijn die op de olie regeren wilde ik het proberen)
Maar helaas...binnen 2 uur kreeg hij buikloop en pijn in zijn buikje... wilde er zelfs een zetpil voor en dan is het wel erg want dat wil hij niet vaak.

Dus helaas... had het zo gehoopt. (probeer het over een week nog een keer maar eigenlijk weet ik het antwoord al...beetje twijfel mama...lolz)
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #9 Gepost op: oktober 31, 2009, 22:26:58 »
Vervelend zeg, dat de soja nog niet gaat en dat het bij Kyan zoveel problemen oplevert.
Veel sterkte voor vannacht

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2009, 19:56:55 »
Balen zeg dat de soja nog niet goed gaat, zou het zoveel makkelijker maken. Succes met provoceren en hopelijk kunnen jullie
je tegen 5 dec te goed doen aan die heerlijke manderijntjes



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #11 Gepost op: november 01, 2009, 23:22:30 »
Lieve Ageeth,

Lang over nagedacht, vingers nu ook brandend op toetsenbord... maar kan het toch niet over mijn hart verkrijgen om hier niet op te reageren.

Sojaolie gaat niet goed PUNT en dan ken ik jouw gedachtengang wel en weet ik dat je het minimaal nog een keer wilt doen om het met zekerheid te kunnen zeggen (stemmetje van binnen tot zwijgen leggen). Heb nou lak aan al die mensen die twijfelen over Kyan zijn overgevoeligheid, jij bent zijn mama en guido is zijn papa. Jullie weten het zeker, dat moet genoeg zijn. 

Maar als olie niet goed gaat, dan is kans dat sojalecithine ook niet goed gaat. Waarom dan in godsnaam nogmaals provoceren en dan daarbij genomen dat het nu griepseizoen is en je zijn weerstand niet zou moeten gaan pesten! Juist nu is het belang van een goed dieet hoger dan wat je zelf graag zou willen/moeten uittesten.

Je hebt die verrekte olie nu al meerdere keren geprovoceerd! Hoe vaak wil je nog provoceren voordat je toegeeft dat Kyan er gewoon echt niet tegen kan????

Kies voor je kind en niet voor de omgeving! Jij weet dat die olie niet goed gaat, waarom wil je het hem dan in godsnaam nog een keer geven???? Potdorie Ageeth, je bent een kanjer van een moeder en je weet heel goed wat wel/niet kan, luister naar jezelf ipv iedereen om je heen die roept dat dat toch geen kwaad kan... dat je hem niet zo moet beschermen (overdreven)

Ik hou van je meis... maar soms.... zou ik je even door elkaar willen schudden!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #12 Gepost op: november 02, 2009, 10:23:52 »
Jammer dat het niet goed gaat.
Als hij ook niet tegen sojalethicine (of hoe je dat ook schrijft) kan, dan zijn er heel er veel dingen die hij niet mag, hé.

Ik begrijp dat je heel erg graag wil dat hij over die allergie heen is, maar wacht je niet beter voor een volgende provocatie binnen 6 maand of zo?  En die mensen in je omgeving die zeggen van 'Oh, mag hij dat niet? maar dat kan toch geen kwaad, zo'n klein beetje'
Niks van aantrekken.
Als jij weet dat hij pijn heeft in z'n buikje 2 uur later, dan zegt dat genoeg. En dat is dat koekje toch helemaal niet waard voor hem?!

Ik zeg het ook ronduit hoor, "dat moet je eens zien hoeveel jeuk ze heeft van het eczeem, echt zielig en als zij slecht slaapt, slapen we allemaal slecht".
Ik heb trouwens foto's van d'r eczeem (genomen voor de huidarts)... als ik daar naar kijk, moet ik echt huilen. Wij gaan trouwens niet zo vaak bij m'n ouders op bezoek omdat ze een kat hebben. En mijn moeder lijkt te denken dat haar allerliefste kat niet zo slecht kan zijn voor Keomi. (de vorige keer heb ik nog het ergste stof en kattenharen weggeveegd uit de veranda  :nee: , eigenlijk had ik willen stofzuigen ipv vegen)

Het is inderdaad griepseizoen (in België is er al 1 school gesloten vanwege Mexikaanse griep) en snotneusjes allom.

De homeopaat die Keomi's KMA en citrusallergie heeft vastgesteld zei bij de 2e test (een maand later) dat ze al minder erg op citrus reageerde. En dat citrusallerie niet zo hardnekkig is als KMA.

Dus misschien dat citrus wel goed kan gaan? En dan misschien eerst met een zachte soort, zoals pomeolo proberen.

Groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2009, 12:51:09 »
Het blijft ook lastig en soms wil ik het ook gewoon te graag dat het goed gaat en kan ik het zelfs even niet laten door dringen.
Maar Nynke helpt me wel ff herinneren aan verschillen...Tanks!  :kussie:

Met de ka vandaag ook nog even over gehad, of testen nu hij 3 jaar is al zin heeft.
(was ook beetje benieuwd wat hij zou zeggen...lolz)

Zijn antwoord was dat we al zelf veel hebben geprobeerd en dat je wel kan testen op bloed of huid.
Maar dan is de uitslag b.v.dat hij er volgens de test niet tegen kan... en dan zeggen we ow...
En als hij er wel tegen lijkt te kunnen volgens de test zeggen we ook...ow....(want de klachten zijn er nog)
Kan het niet helemaal verwoorden geloof ik, maar dat we aan wat de uitkomst ook is daar dan toch niets meer kunnen.

Kyan is veel ziek, maar het positieve is dat hij er wel zelf weer uit komt en er geen ziekenhuis opname nodig is.
We hopen dat als hij ouder wordt het steeds beter zal gaan....
Nu wel voor de winter een onderhouds ab gekregen en we gaan kijken of hij dan minder ziek is. Ben benieuwd en hoop dat het helpt!

Beetje warrig verhaal... maar ik heb mijn antwoorden gehad op mijn vragen die ik had dus was goed bezoek!
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijft spannend dat provoceren....
« Reactie #14 Gepost op: november 02, 2009, 13:08:14 »
Onderhouds antibiotica?
Lees ik dat goed?

Ik ken jullie verhaal natuurlijk niet, maar dat is toch wel heel erg, nee?
Krijgt zijn immuunsysteem nog de kans om op te bouwen?

Ik twijfel zelfs of ik wel antibiotica zou geven bij een oorontsteking (kan in principe prima vanzelf genezen), ik ben dan ook heel erg voorzichtig met medicijnen en neem zelf zelden iets sterkers dan dafalgan (ook los van zwangerschap of borstvoeding).
maar ja, als je kindje echt ziek is en niet vanzelf beter wordt, dan moet je wat, hé. Alleen van onderhouds ab heb ik nog niet gehoord.

Wel goed dat je antwoord heb gekregen op je vragen!
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.