User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 123
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Boodschappen doen met dieet?  (gelezen 77445 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #75 Gepost op: januari 14, 2009, 12:38:51 »
Bij mij deed adobe het niet, dus niet de E-nummers na kunnen kijken.
Maar de dieetiste van mijn oppaskind had het voorgeschreven. dus dan zou het moeten kunnen.
ik wilde later nog wel kijken.

 :knuf:
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #76 Gepost op: januari 14, 2009, 13:50:25 »
Heb ze net even nagelopen en de e-nummers zijn koemelk-, ei- en sojavrij.
Wel een behoorlijk lijstje idd...
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #77 Gepost op: maart 17, 2009, 10:43:10 »
(slag) room gevonden!

http://www.allergiesupermarkt.nl/tg_nl/main.php?action=allergie&actie=details&pagina=&id=722&allergie=2&soort=7

de bussen die ik heb besteld, zijn 10 maanden gesloten houdbaar.
lekker voor op de aardbeien van de zomer!
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #78 Gepost op: april 01, 2009, 18:36:46 »
Even een vraag van een vriendin van mij. Hebben jullie nog ideeen voor kaasvervangers bijv voor op de pizza of op een tosti?? Haar zoontje heeft een soja/gluten/lactose (in elke denkbare vorm dus ook geitenmelk, kamelenmelk enz enz kan niet) allergie. Kippenei kan sinds kort gelukkig wel weer.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #79 Gepost op: april 01, 2009, 22:30:06 »
Een vroegere vriendin van mij lustte geen kaas, niet op tosti niet op pizza... zij at het gewoon zonder kaas. Extra saus (bolognese bijvoorbeeld of carbonarasaus) maakte het smaakvoller. Het is vaak een kwestie van proberen... wat is lekker en wat niet.

Echt een vervanger weet ik zo rap niet, bij lactose-intolerantie wordt vaak soja als vervanger gegeven, maar dat kan in dit geval dus ook niet. Maar.... als het echt puur lactose-intolerantie is, zouden harde kazen voor zover ik weet (ooit met iemand over gesproken die galactosemie heeft) wel mogen. Is het wel een lactose-intolerantie? Of toch gewoon een koemelkallergie?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #80 Gepost op: april 01, 2009, 22:37:23 »
Hij is echt allergisch voor zover ze(zijn ouders, kinderarts, dieethiste) weten elk dierlijk melkproduct. Koemelk, geitenmelk, kamelen melk enz enz enz. Had zijn moeder aan de lijn toen ik het typte, dus zij heeft het lijstje voor de zekerheid nog even opgedreunt toen ik het typte. Hij krijgt trouwens wel Friso allergycare ?! Ik heb je berichtje even naar haar doorgemailt en wacht even op haar andwoord. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #81 Gepost op: april 01, 2009, 22:50:15 »
Ik hoor het wel... lactose is normaal gesproken geen allergie maar intolerantie. Maakt eigenlijk weinig uit, klachten komen grotendeels overeen. Als het een allergie voor ieder dierlijk melkproduct is, zou ik eerder gaan voor de eiwitten en dus niet de lactose (melksuiker)

Heb even zitten googlen en allergycare is idd lactosevrij, sojavrij en glutenvrij volgens de omschrijving... maar wordt ook veel gebruikt bij een KMA (al is hij nog niet geheel melkvrij)

Harde kazen bevatten weinig tot geen lactose, misschien nog eens provoceren???? Of heeft ze dat al gedaan?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #82 Gepost op: april 02, 2009, 09:00:17 »
Hoi hoi,

Een pizza kan prima zonder kaas hoor! Beetje goede bodem met tomatensaus.
Ik bestel mijn pizza bij Domino's die kunnen ze maken zonder koemelk, soja of ei! En zijn ook nog erg lekker!
Bij de AH verkopen ze ook losse ronde bodems met wel al tomatensaus erop, je vind ze bij de pizza's.
Ook hebben ze een verpakking met zelf te maken bodem met potje tomatensaus (die ik te scherp vond) te vinden in de koeling bij de afbak croissants
Ik doe er meestal salami, ananas, paprika en pijnboompitjes op, heerlijk!

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #83 Gepost op: april 02, 2009, 20:47:59 »
Harde kaas gaat ze voorzichtig proberen. Heb alles doorgebrieft naar haar. Alvast bedankt tot zo ver, zodra ik uitgebreider andwoord van haar heb post ik het even
 :knuf:



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #84 Gepost op: april 04, 2009, 23:13:04 »
Bij deze haar andwoord (zij weet dat ik het onveranderd kopieer)

bedankt voor je mailtjes. Helaas kan M niet tegen alle melkproducten, ook niet van andere dieren dan de koe. De harde kazen kunnen we van de zomer nog wel een keer proberen in overleg met de dietiste, tot zolang maar pizza's bakken met tomaat en diverse belegsoorten zonder kaas, maar hij vind het er zo leuk uitzien op de andere pizza's of broodjes uit de oven.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #85 Gepost op: april 04, 2009, 23:19:29 »
Tja jammer, het ziet er ook wel leuk uit, maar dan is het juist de uitdaging om zijn broodje of pizza er nog leuker uit te laten zien. Vermoed ergens nog steeds dat het niet de lactose is die problemen geeft, maar meer de eiwitten....

Ze kan natuurlijk carbonarasaus maken om de wittige gloed die kaas geeft te imiteren.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #86 Gepost op: april 06, 2009, 21:09:41 »
@ Nynke
Nog even een vraag van deze vriendin:

in ieder geval bedankt. Heb jij trouwens enig idee waarom ze denkt dat lactose niet het probleem is maar de eiwitten????

Groetjes Natalie



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #87 Gepost op: april 06, 2009, 21:18:33 »
Een lactoseintolerantie komt bij kinderen sporadisch voor en meestal kunnen ze dan wel soja verdragen. Soja bevat namelijk geen lactose. Soja bevat wel eiwitten.... en deze eiwitten lijken ontzettend veel op de eiwitten van koemelk, dus een koemelkallergie of intolerantie is eerder waarschijnlijk. Er wordt door een heel aantal "deskundigen" gelijk lactoseintolerantie geroepen... veelal is het dan toch "gewoon" koemelkeiwit overgevoeligheid.

Het is het meest logisch... en ze zou eventueel nog met de arts kunnen overleggen of ze een zekerheid kan krijgen, bij lactoseintolerantie mis je het enzym lactase die er voor zorgt dat lactose omgezet wordt in kleinere suikers, glucose en galactose. Je zou nog lactase kunstmatig in kunnen nemen om te kijken of het dan de klachten vermindert of zelfs verdwijnt bij het wel nuttigen van melkproducten. Zo ja... dan is lactoseintolerantie wel een feit. Meer info: website

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #88 Gepost op: april 06, 2009, 22:00:17 »
Heb het doorgemailt, alvast bedankt.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #89 Gepost op: april 06, 2009, 22:01:20 »
graag gedaan, maar is het niet makkelijker als ze zelf haar vragen stelt????
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.