User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 107
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Boodschappen doen met dieet?  (gelezen 77497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #105 Gepost op: mei 13, 2010, 10:33:05 »
Willen jullie even meekijken, maar volgens mij mogen de verse gepaneerde hamburgers van de super de boer ook.

Varkensvlees (39%), rundvlees (39%), paneermeel (tarwebloem, water, paprika, kruiden en specerijen, gist, zout, kleurstof (E160)), water, specerijen (bevat mosterd), kruiden, dextrose, antioxidanten (E301, E331), ui , knoflook.

Bevat de allergenen gluten en mosterd.
DIt product kan sporen van ei, melkeiwit/lactose, pinda, selderij en soja bevatten.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #106 Gepost op: mei 14, 2010, 19:41:52 »
Zo op eerste blik zou ik zeggen dat ze kunnen, de runderhamburgers van de Lidl trouwens ook (peter gehaald, zit ook geen ei of melk/soja in voor zover ik kon zien)
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #107 Gepost op: mei 16, 2010, 20:29:40 »
lijkt mij ook te kunnen.
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #108 Gepost op: mei 24, 2010, 19:02:45 »
digestive koekjes van verkade zijn veranderd.
Sinds ze met zonnebloem olie gemaak werden zaten er verschillende allergenen (oa melk) in.
Na klacht van vrienden van ons gaan ze die er weer uithalen, ze wisten niet dat veel allergiekindjes ed deze koekjes aten.
Het kan nog even duren voordat de al in voorraad zijnde koeken helemaal verkocht zijn, dus nog even opletten, maar binnenkort kunnen ze dus voor vele weer



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #109 Gepost op: mei 24, 2010, 21:13:42 »
Goed dat je het zegt! Die werden hier ook af en toe gegeten, Even wachten nu dus! En wat goed dat ze bereid zijn het er weer uit te halen!

Gisteren in de Lidl ook weer een teleurstelling. Kon het suikerbrood van daar een tijdje geleden nog wel, nu zit er melkpoeder en weipoeder in.... jammer!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #110 Gepost op: mei 24, 2010, 21:30:51 »
Hey Stefanie, de Lidl wisselt nog wel eens, ze hebben twee verschillende verpakkingen en daaraan kun je het zien. Best kans dat er van de week wel weer de goede ligt hoor! Het wisselt hier soms met de dag.

De digestive gebruikte ik gelukkig niet, maar dank je wel voor de waarschuwing Natalie! En natuurlijk helemaal super dat vrienden van jullie ene klacht hadden ingediend!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #111 Gepost op: mei 25, 2010, 20:03:07 »
Ze hebben zelf ook 2 allergiekindjes vandaar. Ik gebruikte verkade al niet omdat daar dingen in zaten die Bo niet mocht. Ik heb ze meestal van AH eigen merk want die kunnen ook gewoon.
Bij de verkade koekjes even opletten gewoon, er kunnen ook pakken bijzitten die wel gewoon kunnen, ze moeten toch door de oude voorraad heen.



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hazelnoot duo pasta Aldi, zit weer melk in
« Reactie #112 Gepost op: juli 01, 2010, 07:18:45 »
Het recept is veranderd en er zit weer melk in!
Kunnen we dus niet meer gebruiken

groetjes Antoinette

Sinds kort eten wij van de Aldi de HANO hazelnoot duo pasta

zit het volgende in:

suiker
plantaardige olien
hazelnoten 5.5%
magere cacaopoeder
emulgator (sojalecithine)
aroma (vanille)

hier is het smikkelen en smullen
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #113 Gepost op: augustus 07, 2010, 21:12:33 »
digestive koekjes van verkade zijn veranderd.
Sinds ze met zonnebloem olie gemaak werden zaten er verschillende allergenen (oa melk) in.
Na klacht van vrienden van ons gaan ze die er weer uithalen, ze wisten niet dat veel allergiekindjes ed deze koekjes aten.
Het kan nog even duren voordat de al in voorraad zijnde koeken helemaal verkocht zijn, dus nog even opletten, maar binnenkort kunnen ze dus voor vele weer
hmmm zou dit ook gelden voor de Nizza kokosbiscuits? Ik had gelezen dat deze mochten, dus gekocht, thuisgekomen pas gekeken 'bevat melk'  :whaaa:  terwijl ik niks bij de ingredienten zag staan wat melk bevatte, maar goed

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #114 Gepost op: augustus 07, 2010, 21:24:45 »
Heb hier het pak er even bijgepakt dat ik nog heb staan.
ingredienten: Tarwebloem, suiker, plantaardige olie, 2%kokos, dextrose, rijsmiddelen (natriumwaterstofcarrbonaat, dinatriumdifosfaat), zout, aroma's. Vervaardigd in een bakkerij waar ook ei melk, soja en sesamzaad verwerkt word.

Als je dezelfde lijst op je koekjes hebt staan als deze zouden ze moeten kunnen. Ik maak me maar niet te druk als er staat "vervaardigd in....." of "kan sporen bevatten van....." want dan kan bijna niets meer in mijn opzicht (met uitzondering voor mensen met zeer zware allergie uiteraard, die kunnen er beter misschien wel rekening met houden)



Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #115 Gepost op: augustus 07, 2010, 22:21:45 »
Bedankt voor het opzoeken mammavanbo maar op mijn pak staan dezelfde ingredienten, alleen daarachter staat letterlijk 'bevat melk' en daarachter nog 'kan sporen van blabla bevatten'.

Als het om 'kan sporen' ging, zou ik het ook wel durven eten, maar nu er echt staat 'bevat melk' durf ik het niet aan. Ik zit weer aan mijn waterijsje.....(begint een verslaving te worden)

Raar dat die ingredienten zo vaak veranderen! Vervelend ook!

Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #116 Gepost op: augustus 07, 2010, 22:24:04 »
Zucht, dit is wel raar hoor. Op de site van de Verkade staat: bevat gluten, vanille en tarwe. Kan sporen bevatten van melk etc.

Zou ik soms weer een oud pak koekjes hebben ofzo?

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #117 Gepost op: augustus 07, 2010, 22:43:47 »
waarschijnlijk dat er wel melk in zit, als het op de verpakking staat.
Zou het niet kunnen zijn dat de site van verkade niet is geupdated? en het daar nog verkeerd staat.
Hou je aan de verpakking, is het beste hier.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #118 Gepost op: augustus 07, 2010, 23:01:25 »

hmmm zou dit ook gelden voor de Nizza kokosbiscuits? Ik had gelezen dat deze mochten, dus gekocht, thuisgekomen pas gekeken 'bevat melk'  :whaaa:  terwijl ik niks bij de ingredienten zag staan wat melk bevatte, maar goed

Op mijn eigen verpakking Nizza én op de site van Verkade kan ik niet zien dat ze zeggen dat er melk in zit. Alleen de standaard waarschuwing staat erbij dat het mogelijk ..... kan bevatten omdat fabriek ook andere koeken maakt waar allergenen wel in zitten. Dit soort waarschuwingen zijn puur voor de indekking van de fabrikant, als je op deze waarschuwingen gaat letten, kan je niets meer eten!

Raar dat bij jou er echt op staat dat het melk bevat! Misschien dan toch in de aroma's??? Je zou Verkade eens kunnen bellen om te vragen waarom dit op verpakking staat?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #119 Gepost op: augustus 22, 2010, 18:04:31 »
Bedankt voor het opzoeken mammavanbo maar op mijn pak staan dezelfde ingredienten, alleen daarachter staat letterlijk 'bevat melk' en daarachter nog 'kan sporen van blabla bevatten'.

Als het om 'kan sporen' ging, zou ik het ook wel durven eten, maar nu er echt staat 'bevat melk' durf ik het niet aan. Ik zit weer aan mijn waterijsje.....(begint een verslaving te worden)

Raar dat die ingredienten zo vaak veranderen! Vervelend ook!
Heb net de nizza's gevonden die je bedoeld, het is de nieuwe verpakking. De verbeterde versie zeg maar. Denk zelfde "probleem" als met de digestive. Op de verpakking staat inderdaad dat ze melk bevatten. Ik heb net een mail verstuurd naar Verkade met vraag om uitleg omdat inderdaad op de website nog steeds staat dat er geen melk in zit en op de "nieuwe" verpakkingen van wel. Ik laat wel even weten als ik andwoord heb.