User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 115
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Boodschappen doen met dieet?  (gelezen 77516 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Boullion van Knorr
« Reactie #45 Gepost op: mei 26, 2008, 12:37:23 »
Ik zat net bij Knorr op de site te kijken bij rundvleesboullion en kippenboullion. En het viel mij op dat er in het allergenen lijstje geen allergenen zitten.
Heeft iemand hier meer ervaring mee. Ik zie namelijk ook niet zoveel E-nummers meer staan.

http://www.knorr.nl/

Het zou wel fijn zijn om een "snel" soepje klaar te kunnen maken, zonder boullion te hoeven trekken.
Graag jullie mening/ervaring over deze producten.

Groetjes,
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #46 Gepost op: mei 26, 2008, 13:20:35 »
hmmm ik zit verkeerd te kijken dan zeker  ;-) Voor mij vallen er al veel af omdat er smaakversterker en/of selderij in zit. Zie in de kipdrinkbouillon al kippenei-eiwit en soja staan. In de rundersoep zit eiernoedels. Kippensoep met aroma (melk/kippenei).

Zullen vast wel dingen tussen staan die wel kunnen... maar ik struikel meer over de dingen die niet mogen... 
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Vervangopties voor koemelk
« Reactie #47 Gepost op: mei 28, 2008, 22:32:10 »
Even wat vervangopties op een rijtje, die je qua smaak en gebruiksgemak per gerecht zult moeten bekijken.

· Havermelk (bij glutenintolerantie vermijden)
· Pijnboompittenmelk
· Amandelmelk
· Cocosmelk
· Rijstmelk


Sojamelk, Geitenmelk, Schapenmelk, dienen bij een eleminatiedieet nog ontweken te worden, nadat de rust is wedergekeerd zou je deze producten wel voorzichtig kunnen proberen om te kijken of ze wel goed gaan. De overeenkomsten in eiwitketens zijn echter te talrijk om succes te kunnen garanderen. Kortom, deze drie melksoorten (paardenmelk zou ik hier ook onder scharen) lijken teveel op koemelk en kunnen daardoor ook een reactie uitlokken.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 09:11:25 door yfke »
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #48 Gepost op: juni 07, 2008, 22:21:15 »
hier hebben we ook een halvarine/margarine van de appie, die zonder problemen kan


Astrid, kan je mij de preciese omschrijving hier van geven?

Alvast bedankt, Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Croissants
« Reactie #49 Gepost op: juni 22, 2008, 13:03:56 »
We hebben afbak croissants ontdekt, die voor sommigen mogen
van euroshopper
tarwebloem, margarine (gedeeltelijk gehaarde plantaardige olien en vetten, water, zout, emulgator (e471) aroma, kleurstof (caroteen), vitamine A en D3, water, glucose-fructosestroop, gist, suiker, zout

allergie info: bevat tarwe (gluten) gemaakt in een bedrijf waar ook noten worden verwerkt)
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #50 Gepost op: juni 22, 2008, 13:50:37 »
Zouden die echt te vertrouwen zijn?
Want er staat GEDEELTELIJK plantaardig....

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
croissant
« Reactie #51 Gepost op: juni 22, 2008, 13:59:03 »
hmmmmmmmmmmmmm, da's idd wel weer een punt....
kzal anders eens kijken of ik kan bellen ofzo
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Anneke

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #52 Gepost op: juni 23, 2008, 14:13:00 »
zal wel lekker zijn als dat kan, weer een iets anders


 

Offline Sizzel

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe alles wat je doet met hart en ziel!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #53 Gepost op: juni 27, 2008, 21:48:41 »
Ik was vandaag in de c1000 en zag daar "lactosevrije"melk van het merk minusL. Hebben jullie daar ervaring mee? Zou je dat ook kunnen gebruiken als melkvervanger? Er stond op het pak dat het met name geschikt is voor mensen met een lactoseintolerantie, kan je het dan ook gebruiken bij KMA?

Sizzel

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #54 Gepost op: juni 27, 2008, 21:56:59 »
Grappig, ik zag het vanmiddag ook staan bij de c1000 en vroeg me af of het wat zou zijn.
Misschien dat Nynke het beter uit kan leggen wat nou het verschil is tussen lactoseintoloratie en een koemelkallergie.
Weet wel dat er in bv yoghurt minder lactose zit dan in melk, en je daarom daar vaak mee start met provoceren.
Of het werkt is voor iedereen anders, net als de 1 wel kan tegen koude verse melk maar als het bewerkt is (bv warm door de pannekoek) weer niet.
Het blijft een kwestie van uit proberen.
Maar dan zou ik na een paar weken dieet als het beter gaat eerst gaan voor het provoceren van de stoffen die in veel producten zitten en niet gelijk op zoek gaan naar een alternatief.

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #55 Gepost op: juni 27, 2008, 22:16:50 »
Nee, sorry, die kan je niet gebruiken bij een KMA. Uit deze melk hebben ze alleen de lactose gehaald... en dat is alleen maar melksuiker. Voor mensen met een lactoseintolerantie dus wel te drinken (net als sojamelk) maar voor mensen met een overgevoeligheid voor het koemelkeiwit niet.

Rijstemelk, havermelk, kokosmelk, kan je wel gebruiken. Sommigen hebben calcium toegevoegd... maar anders is het alsnog goed te gebruiken in recepten als melkvervanger.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sizzel

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe alles wat je doet met hart en ziel!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #56 Gepost op: juni 27, 2008, 22:28:51 »
Heej oke! Ik dacht al zoiets, ik had al wel gelezen over de verschillen tussen intolerantie en allergie, maar nu begrijp ik het  nog wat beter.
Ik wil ook nog niet provoceen hoor, eerst de bijvoeding op orde. Meer als alernatief voor mezelf zeg maar, want ik mis mijn glaasje  :moo: wel bij de broodjes.....

Groetjes Sizzel

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #57 Gepost op: juni 27, 2008, 22:41:14 »
Het draait hier niet om het verschil tussen intolerantie en allergie, maar een specifieke gevoeligheid voor een specifiek deel van de koemelk. Bij een KMA ben je gevoelig (intolerant of allergie) voor de koemelkeiwitten en deze eiwitten zijn slecht af te schrapen van de melksuiker (op zich zou melksuiker moeten kunnen, maar bij heftige gevoeligheid voor de eiwitten, komt er toch vaak nog een reactie)

Maar ben je puur gevoelig voor de lactose (bijvoorbeeld bij Galactosemie en kan je wel bepaalde kazen eten en sojamelk gebruiken (omdat daar -bijna- geen lactose in zit) en producten waar puur de lactose uitgehaald is. Het gaat dan eigenlijk om alle soorten melksuiker, dus ook de melksuiker die van nature in borstvoeding voorkomt.

Het zijn dus echt twee heel verschillende overgevoeligheden  ;-)
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sizzel

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe alles wat je doet met hart en ziel!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #58 Gepost op: juni 28, 2008, 13:52:02 »
Dank voor je uitleg! Pfffff wel veel om te leren en te weten te komen hoor......

Sizzel

Offline Sizzel

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe alles wat je doet met hart en ziel!
Re: Boodschappen doen met dieet?
« Reactie #59 Gepost op: juni 28, 2008, 14:18:32 »
Heb nog wat ontdekt bij het boodschappen doen.

De pure hagelslag van c1000 is niet met sojalecithine, maar met koolzaadlecitine. Als je dus een eliminatiedieet volgt, kun je deze hagelslag wel eten. :YEAH:

Sizzel