User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 123
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Dagboek Jasmijntje  (gelezen 96038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #105 Gepost op: december 09, 2008, 13:45:04 »
Wat is dat voor een vriendin sigrid,reageert ze altijd zo in moeilijke situaties?
Of spelen er bij haar ook dingen waar door ze er nu niks anders bij kan hebben?
Ik vind het wel heftige reactie vriendinnen ben je ook in mindere tijden toch?
Je kunt niet de tijd terug draaien en je hebt ook je ontspanning nodig daar moet je je niet schuldig over voelen.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #106 Gepost op: december 09, 2008, 13:50:54 »
Euhm ik heb haar niet bereikt, dus ze weet niet waarom ik belde. Ze zag mijn nummer en dan kreeg ik smsje.
Dus is niet zo dat ez me nu bewust laat stikken in moeilijke tijden.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #107 Gepost op: december 09, 2008, 13:52:01 »
Dat is geen vriendin Sigrid! Vriendinnen horen elkaar te steunen in leuke en moeilijke tijden. Zulke mensen kosten alleen maar energie dus lekker laten gaan!!!

 :knuf: :knuf: :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #108 Gepost op: december 09, 2008, 14:03:56 »
Hey Sigrid,

Balen zeg dat die vriendin zo reageert. Misschien is haar emmertje even te vol en kan ze er geen extra zorgen bij hebben? Ik weet niet hoe zeer ze zich jouw situatie aantrekt normaal gesproken?

Je moet de zorg voor de kinderen ook aan papa kunnen overlaten. Misschien nu hij ziet hoe ze reageert op die koekjes, dat hij nu wel beter op let. Als jij normaal gesproken alles als een havik in de gaten houdt, hoeft hij zelf ook niet op te letten he? Merk het hier ook wel hoor, dat Peter heel eenvoudig vraagt: mag ze die? Nou ben ik hier gewoon vrij strikt, alleen datgeen wat ze al krijgt (dus waar je haar vaker mee hebt zien lopen) kan hij gewoon geven, maarja zelfs dan... vraagt hij het vaak nog.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #109 Gepost op: december 09, 2008, 19:45:19 »
Er viel buiten de koorts en de uitslag in haar gezichtje niet veel te merken, dus vermoedelijk effectief allergie. Voor alle veiligheid urinestaaltje nemen. En in de gaten houden. Ze was ook even 300 gram afgevallen op dag tijd  :pardon:.
Soit ik voel me voor de moment ff verslagen ...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #110 Gepost op: december 09, 2008, 20:23:18 »
Lieve Sigrid,

Gooi die weegschaal nou eens aan de kant alsjeblieft!!!! Daar wordt je zo verschrikkelijk onzeker en gespannen van, dat het ook uitwerking heeft op haar gemoedsrust. Iedere dag of om de dag wegen is funest! Je kan met die gegevens ook helemaal niks, pas als je het over een langere periode uitzet (groeigrafiek) kan je zeggen of ze over een bepaalde periode aangekomen is en of ze netjes haar lijntje volgt.

Er hoeft maar één voeding minder en een plasluier/poepluier meer te zijn vlak voor het weegmoment, en het scheelt zo 300-400 gram!!! Het zegt zo verschrikkelijk weinig... gooi alsjeblieft weg dat ding!

Probeer je eens echt te ontspannen, het los te laten... dan zal je productie het nog beter gaan doen, zal Jasmijntje lekkerder in haar velletje komen te zitten (een meer ontspannen moeder is zo'n zegen!) Probeer gewoon alle spanningen die je kan voorkomen, te voorkomen! Je hebt al genoeg te verwerken, waarom maak je het jezelf moeilijker door ook nog eens te wegen? Hiermee leg je je verwachtingen gewoon te hoog!

Kom op meis, heb vertrouwen in je dochter!!!! Ze doet het goed, jij doet het goed!

:knuf:

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #111 Gepost op: december 10, 2008, 09:20:05 »
Hoi Sigrid,

hoe is het nu met de koorts en de uitslag bij je meisje? Wordt het al weer wat beter?

 :knuf:

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #112 Gepost op: december 10, 2008, 10:15:00 »
vanmorgen 38.6, half uurtje later 39.5 dus junifen, gezichtje lijkt beter, maar is smorgens altijd. Eetlust is weg, ze heeft tot twee uur vannacht gehuild ...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #113 Gepost op: december 10, 2008, 10:52:32 »
Waarom gebruik je junifen ipv paracetamol? Hier wordt een middel als ibuprofen (bestanddeel van junifen) niet voor kinderen onder de zes (dacht ik) gefabriceerd. Schijnt toch iets meer nevenwerkingen te hebben dan paracetamol. Zelf grijp je bij gewone koorts en pijn toch ook eerst naar gewone paracetamol voordat je naar een sterker middel grijpt? Ibu schijnt ook vaker een reactie te geven, misschien vanwege toegevoegde stoffen?

Wat verschrikkelijk dat ze gisteren zo erg heeft moeten huilen! Drinkt ze nog wel goed? Dat is het belangrijkste he? Gewoon extra vaak aanleggen zodat ze van jou de grootste stoot antistoffen en voeding binnen krijgt!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #114 Gepost op: december 10, 2008, 11:07:45 »
Ze wil amper drinken. Paracetamol slaagt hier amper aan.. krijg koorts met 0.2-0.3 naar beneden meer niet. Daarom dus junifen, hier is het dus gewoon op markt vanaf 6 maanden. Ik had ze trouwens vannacht perdolan (paracetamol dus)suppo gegeven, maar dus niet echt gewenst effect. (is ook wel al vaker gebeurt).
Heb ondertussen naar kinderarts gebeld, omdat ze nog steeds niet geplast heeft (van gisterenavond niet), hadden rond 1 uur urine zakje er af gedaan, omdat ze echt lastig mee had, maar zelfs nadien heeft ze niet geplast. Moet opnieuw proberen met urine zakje, (bij apotheek sffs nieuw halen), lukt het niet vanmiddag bellen, dan gaat ze ze nogmaals nakijken vandaag en eventueel opnemen om vocht bij te geven.
Eetlust is kompleet weg, bij mama drinken wil ze eventjes, maar niet echt rustig. Ze is gewoon héél onrustig, de enige plaats waar ik vrij vrolijke baby heb is in badje. (hebben we daarnet dus tijdje in gezeten), maar zelfs daar wil ze niet drinken, vind ze normaal nochtans zalig . Nu ligt ze in bedje en is ze precies toch in slaap gevallen.. Hopelijk heeft ze sffs natte pamper aan, ok dan is het niet in urine zakje, maar dan heeft ze op zijn minst wél urine gemaakt ..
« Laatst bewerkt op: december 10, 2008, 11:09:16 door Sigrid »
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #115 Gepost op: december 10, 2008, 11:14:57 »
Ach Sigrid toch. het zit haar ook niet mee zeg. Ik ga hard duimen voor een kletsnatte luier en hoop dat ze lekker weer opknapt.

 :knuf:

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #116 Gepost op: december 10, 2008, 16:56:00 »
Nog steeds geen urine, wel daarnet stoelgang (dus maar proper urinezakje gekleefd, was vies). Heb kinderarts ondertussen al terug aan de telefoon gehad, ze belt me vanavond om half acht op, als ze dan niet geplast heeft wordt het waarschijnlijk opname, moest haar ondertussen proberen vocht binnen te geven. Cola met glucopur in. Ze lust het iig wel graag. Ze krijgt het uit tuitbekertje, kost haar minste moeite (ze heeft er eentje waar ze heel graag uit drinkt). Ze krijgt tussendoor ook nog mamamelk... maar nog steeds geen plasjes...
Ik probeer straks nog iets te laten weten. Maar kan niet beloven dat het lukt.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #117 Gepost op: december 10, 2008, 17:05:34 »
Cola??? Voor zo'n kleine uk? Zou niet mijn keuze zijn. Naja, als er maar vocht in komt... Desnoods met een spuitje in kleine beetjes in haar mondje spuiten, waterijsjes willen ook nog wel eens lukken als ze zich niet zo lekker voelen.

Sterkte Sigrid, hoop dat ze snel opknapt!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #118 Gepost op: december 10, 2008, 17:20:15 »
Euhm is hier ook niet eerste keuze, is omdat de rest voor de moment geen zode aan de dijk brengt, op aanraden van kinderarts. Haar woorden waren.. in tijden van oorlog is alles veroorloofd... niet dat cola voor de moment iets uithaalt.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #119 Gepost op: december 10, 2008, 19:55:47 »
Hoi Sigrid,

Ik lees net het verhaal vanaf gisteren. Het is inmiddels half 8 geweest, hoe is het met Jasmijntje?
Ik geloof dat het ongeveer 3 dagen duurt voordat iets uit je bloed is, dus hopelijk heeft je meisje nu het ergste gehad en gaat het langzaam (hopelijk snel!) beter.

Enne, wat betreft je vriendin: huh?? :???: Wat een rare reactie zeg. Kan me moeilijk voorstellen waarom iemand zo reageert. En ze wil het je niet uitleggen? Hou de eer dan maar aan jezelf hoor, en maak jezelf geen verwijten.

Heel veel sterkte en beterschap!!  :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)