User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 116
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Dagboek Jasmijntje  (gelezen 96042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #15 Gepost op: november 18, 2008, 14:23:15 »
Hier is kinderarts heel huiverig naar mango omdat het onder steenfruit valt. En jasmijn dus op pruim reageerde door blauwe lipjes te krijgen, wat best heftige reactie is. En dan is het ook nog eens tropisch fruit wat zoiezo hier meer alergieen zou veroorzaken. (maar mijn dochter reageert op appel en peer dus  :zucht:)
Stoven zou kans op allergie verkleinen, en maakt het zoiezo lichter verteerbaar. En ja meloen ed wordt hier ook allemaal aangestoofd, in beetje sap of in beetje water.
Citrus lijkt hier echt gewoon goed te gaan. (haar stoelgang is iig vast genoeg, ze krijgt er ook geen krampjes of zo van, braken was echt allereerste keer en ze krijgt al heel lang appelsien.)
Ze zit vandaag ook helemaal niet lekker in haar velletje, ze zeurt wil niet echt eten, heb voor alle veiligheid afspraak staan met kinderarts morgen, is ze morgen weer happy baby bel ik ze morgenvroeg wel weer af.
Er zijn zoveel dingen die het zouden kunnen zijn, maar als je dat allemaal moet gaan weglaten, dan kan ik of zij gewoon niet meer eten.
Daarom lijken me uitgebreidere allergietesten geen overbodige luxe, is kinderarts het trouwens helemaal mee eens, ze ging afspraak voor me maken in UZ.
Ik ga haar vandaag gewoon géén fruit geven, omdat ze op fruit zoiezo toch feller reageert. Is zoiezo ook moeilijker verteerbaar. Ze heeft uberhaupt al geen zin in eten. Dus krijgt ze een keer meer moedermelk, eventueel beetje meer aardappel.
We zien wel ...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #16 Gepost op: november 18, 2008, 19:37:19 »

Antoinette, geldt dit alleen voor kalfsvlees, niet voor gewoon rundvlees? Dan weet ik ook dat ik daar op moet letten.

 :knuf:

Alleen kalfsvlees, omdat de kalfjes nog bij mama drinken en de koeien  :moo:  grazen lekker in de wei en krijgen geen melk meer binnen.
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #17 Gepost op: november 18, 2008, 20:04:25 »
Antoinette, oke thx!

En Sigird, misschien heeft Jasmijn een virusje te pakken? Daar kan ze natuurlijk ook zo ellendig van zijn en heeft het niet direct met de voeding te maken.

Sterkte!
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #18 Gepost op: november 19, 2008, 07:21:02 »
Ze had blijkbaar plasticine van de andere te pakken gekregen en die opgegeten, had ik helemaal niet gezien  :eek:. Maar gisteren zat er bij de stoelgang duidelijk plasticine bij. Dus moeten we ons ook niet afvragen waar ze van overgaf en waardoor ze gisteren zo slecht in haar velletje zat  :doh:.
Ik voel me de slechste mama van de eeuw.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #19 Gepost op: november 19, 2008, 08:44:49 »
Niet nodig hoor Sigrid, kinderklei is niet giftig en juist gemaakt voor kindjes.. Ze kan er natuurlijk wel last van hebben, er gaat een raar klompje door maag en darmpjes heen, maar wees niet te hard voor jezelf!!!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #20 Gepost op: november 20, 2008, 08:29:09 »
19 november 2008
Eten mama
Brood
Kriekjes
Rijst
Verschillende groentjes (peultjes, broccoli, paprika, ui, champignon)
Kip
Eten Jasmijntje
6.30    moedermelk
9.00   bruin brood met margarine en suiker
11.00    300 gram groentepap (witloof, aardappel)
13.00   moedermelk
15.00   300 gram fruitpap (meloen, graantjes)
17.00   250 gram groentepap (witlof, aardappel-
19.00   moedermelk
21.00   moedermelk
22.00   moedermelk
01.00   moedermelk
03.00   moedermelk
Algemeen beeld
Zeurende baby, snotneus. In namiddag hoesten, verhoging (37.8).
Naar dokter, rsv-wisser genomen.
’ s Nachts hoge koorts 39.4 perdolan, junnifen, aerosol. Heel weinig geslapen. Heel
de nacht benauwd en pijn.
Gewicht
7.030 kg
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #21 Gepost op: november 20, 2008, 11:02:29 »
He bah, toch ziek geworden? Dan zou de afgelopen twee dagen al een voorbode geweest kunnen zijn. Hoop niet dat ze het zelfde virus als Renée heeft, dan ben je er wel ruim een week mee zoet (niet of slecht eten, veel buikpijn etc.)

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #22 Gepost op: november 20, 2008, 11:20:29 »
Ze spreken hier van RSV ... hopelijk is het dat niet, want dan zullen we waarschijnlijk langer problemen hebben dan weekje.
ik hou hartje vast. Straks weer naar KA. Ze hebben gisteren haar onderzocht, wissertje genomen,maar dan kreeg ze vannacht ineens hoge koorts, dus moesten we terug komen.  :zucht:
Als het rsv is zou het wel eens opname en aan de zuurstof kunnen worden ..
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #23 Gepost op: november 20, 2008, 12:03:25 »
Het RSV virus (hier het RS virus genoemd, voor de Hollandse dames  ;-) )
Kan heel verveleNd zijn voor de kindjes, maar het hoeft niet per se zo te zijn dat ze opgenomen hoeven te worden.
Hier gaan ze de kindjes pas opnemen als er sprake is van een vochttekort, uitdroging.

Heel veel sterke in ieder geval!

En zou je me kunnen vertellen wat kriekjes zijn, die ken ik namelijk niet het nederlands. Kan ik toch nog wat van onze mooie buurlandtaal leren!
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #24 Gepost op: november 20, 2008, 12:06:17 »
Sterkte Sigrid! Neem aan dat als het RSV was, ze je gisteren al weer gebeld zouden hebben, voor zover ik het op kan zoeken, kunnen al na twee uur uitslag geven. Gelukkig is ze geen pasgeboren baby meer, hoop dat ze rap opknapt!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #25 Gepost op: november 20, 2008, 12:14:45 »
RSV ging ze normaal vanmiddag hebben ( was gisterenavond laat toen het genomen is). Trouwens ze was gisteren ook veel beter dan nu. En nee opname is niet persé noodzakelijk, alleen bij gewichtverlies, of bij zuurstof tekort. Bij RSV gaan ze er vanuit dat longen één of twee jaar hypergevoelig zijn. Nu zijn ze dat bij haar zoiezo, daar dat ka zich ook zorgen om maakt. Ze kan het er eigenlijk niet bij hebben.
Duimen duimen duimen dat het niet dat beestje is.
Kriekjes zijn zure kersen?? zien er zelfde uit, maak je klaar met suiker zodat je er siroop bij hebt. Superlekker...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #26 Gepost op: november 20, 2008, 21:19:33 »
We zijn terug thuis  :YEAH: :YEAH:. het is een ooronsteking, rsv uitslag was nog niet binnen, maar longen waren niet achteruit gegaan.
Ok ik ben misschien raar maar ben nog nooit zo blij geweest dat mijn kind een ooronsteking had. Verklaart de koorts en is oplosbaar, ok is antiobiotica, maar het is MAAR ooronsteking. (hopen we toch, morgen mag ik bellen voor rsv uitslag)
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #27 Gepost op: november 20, 2008, 21:21:00 »
Hoi Sigrid
Je moet eigenlijk wouter zijn topic eens lezen,we kampen met hem vanaf dat 6 weken is al met luchtweg problemen hij was 7 maanden toen hij werd opgenomen met vermoedelijk rs,uitslag negatief hij had wel zuurstof tekort en kreeg sonde voeding en extra zuurstof.
Afgelopen oktober weer een opname nu met een longontsteking 12 dagen zkh weer zuurstof en sonde voeding en hartbewaking nu zijn z'n neus amandelen geknipt hopen dat hij hier wat van opknapt.
Maar het blijft lastig vooral als ze gevoelige luchtwegen hebben,het is voor jasmijn net als voor wouter te hopen dat ze er over heen groeien.
Sterkte en je weet me te vinden als je wat meer wilt weten.
liefs daan

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #28 Gepost op: november 21, 2008, 12:28:34 »
Hey Sigrid,

Fijn dat het "maar" een oorontsteking is en je met een AB kuur vaak al binnen twee/drie dagen al verbetering ziet! Hoop dat er snel rust bij jullie komt!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: Dagboek Jasmijntje
« Reactie #29 Gepost op: november 21, 2008, 12:31:28 »
Ze is al koortsvrij en ze eet zelfs al terug. Vanmorgen wou ze nog niet , nu wel...  :YEAH:. Had Hannes ook altijd, na twee dosissen al beter zijn... zij heeft er drie gehad en was ineens gedraaid na dutje..
Straks bellen voor RSV ..... zucht
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'