User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 76
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Eerste foutje...  (gelezen 2935 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Femke77

  • Gast
Eerste foutje...
« Gepost op: oktober 26, 2009, 13:16:19 »
Hallo allemaal,

Ben nu anderhalve week koemelk, ei en soja vrij en het is best vol te houden! Helemaal als ik de getallen op de weegschaal zie bij mijn kleine meid (en ook bij mezelf...)!
Zaterdag kreeg ik ook de merkenlijst van het voedingscentrum op de mat en dat zal ook wel schelen. Gister heb ik mijn verjaardag gevierd en zelfs de bananencake was prima te eten. Natuurlijk jammer dat ik mijn amerikaanse taart met frosting (die ik bij iedere verjaardag maak) niet kon eten maar de bananencake (recept zie site voedselallergie.nl) smaakte mij en ook een aantal andere nieuwsgierige gasten prima.

Jammer genoeg heb ik denk ik wel ergens een ''foutje'' gemaakt. Zaterdagmiddag begon ze een beetje te huilen en dat bereikte van 22 tot 23 uur het hoogtepunt. Ze had overduidelijk pijn en heeft zichzelf echt schor gehuild. Dat heeft ze nog niet eerder gehad. Ik heb hard zitten nadenken wat het nu kon zijn en het enige wat ik kan bedenken zijn de kruidnootjes (waarvan ik het etiket heb gelezen en ze zouden moeten kunnen...). Het was zo zielig en ik voelde me zo schuldig. Ben met haar heen en weer blijven lopen tot ze uitgeput in slaap viel. De volgende dag wilde ze alleen maar bij mij zitten en kon ze niet zelf in slaap vallen. Bijna op de minuut af 24 uur later leg ik haar even neer en viel ze heel ontspannen weer zelf in slaap. Sindsdien heeft ze niet meer zo gehuild en is ze weer heerlijk ontspannen en vrolijk.

Klinkt dit voor jullie als een ''foutje''? Ze heeft hiervoor nooit zo gehuild. Het was vooral het niet groeien, verschrikkelijke luiers en krampen. Nou, die krampen heeft ze overduidelijke gehad! Ik zie nu al op tegen een provocatie over een aantal weken... Wat vond ik dit zielig. Haar oogjes spraken echt boekdelen. Gelukkig is ze nu weer helemaal blij en ligt ze heerlijk te slapen!

Alvast bedankt vooor jullie luisterend oor (of eigenlijk lezend oog)!

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Eerste foutje...
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2009, 13:32:53 »
Blijft zielig als ze zo een pijn hebben.
Er zijn andere die meer weten maar die komen vast ook met een antwoord.
Wat eventueel zou kunnen is dat er plantaardige oliën en vetten in de kruidnootjes zitten
en ik dacht te hebben begrepen dat dat dus ook soja kan zijn....

Gelukkig is nu weer van de krampjes af

En alsnog gefeliciteerd!! (En idd wel even wennen dat geen american taart mag met de foute maar wel lekkere frosting  :oeps:)
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eerste foutje...
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2009, 14:06:03 »
Het is moeilijk te zeggen of het een foutje is, misschien zit er wel een kruid in de nootjes, waar ze niet tegen kan maar wat jij nog niet wist. Het blijft af en toe gissen.
Het enige wat dan slim is, terug naar de veilige basis, gaat het goed, dan kan je het weer opnieuw uitproberen.

Als je wilt, zou je de ingrediënten hier nog even neer kunnen zetten, zodat wij er naar kunnen kijken.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Eerste foutje...
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2009, 16:35:01 »
Hai,

Frosting kan je wel maken hoor, met plantaardige boter, poedersuiker en kleurmiddel (kan natuurlijke kleurmiddelen gebruiken als je kunstmatige niet vertrouwt) en een recept voor bananencake hebben we hier op de site ook staan, heb hem zelf drie jaar terug voor Renée gemaakt, zoals ik eerder ook al zei.

Je hebt vrijdag of zaterdag niet toevallig ongemerkt je vingers afgelikt bij het maken van je amerikaanse taart? Dat gebeurde mij in het begin nog wel eens... je bent zo gewend om iets van je vingers af te likken voordat je je handen weer wast... Kruidnootjes gaan meestal wel goed, maar het kan zijn dat je toevallig de verkeerde had. Balen dat je dochter zo'n last had.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Femke77

  • Gast
Re:Eerste foutje...
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2009, 19:57:10 »
Bedankt voor de frosting tip! Is dat net zo lekker als die van Duncan???

Dit zijn de ingredienten van de Bakkerskruidnoten van de AH:
Tarwebloem, suiker, plantaardige olie, glucosestroop, kruidnootjeskruiden, zout, anijs, rijsmiddel (E500, E503), emulgator (E472e).
Gemaakt in een bedrijf waar ook pinda's en noten worden verwerkt.

Kreeg ook al de tip dat kinderen sterk op kaneel kunnen reageren.
Ik heb m'n vingers overigens niet afgelikt, ben me daar nu heel bewust van!

Heb verder niet gezondigd... Moeilijk hoor!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Eerste foutje...
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2009, 20:54:19 »
Geen idee, leerde pas tijdens dieet frosting/icing maken dus heb nooit die van Duncan geproefd volgens mij... De kruidnoten zien er niet verkeerd uit, de kruiden kunnen nog wel reactie geven, dat heb ik hier wel gemerkt (nu gelukkig niet meer) sinaasappelschil en of kaneel bijvoorbeeld. Maarja, kan natuurlijk ook gewoon onrust voor de verjaardag geweest zijn, dat voelen ze ook zo ontzettend goed.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eerste foutje...
« Reactie #6 Gepost op: oktober 26, 2009, 21:46:25 »
Ik gok ook dat er of indrukken uit moesten, of bijwijze van spreke een scheetje wat heel dwars zat.

Zeker als ze niet eerder zo reageerde, en dat echt t enige was zou ik neit zo snel denken aan een reactie :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:Eerste foutje...
« Reactie #7 Gepost op: oktober 26, 2009, 22:53:07 »
Hoi Femke,
mijn ervaring is dat de speculaaskruiden vaak kramp geven (bij onze kinderen toen ze klein waren tenminste). Ik merk dat Maurits (bijna 1 jaar) er nu geen last meer van heeft als ik me tegoed doe aan kruitnootjes, maar in de eerste maanden (vorig jaar) moest ik het flink bezuren. Hoeft dus niet in de allergenen te zitten, maar 'gewoon' in het niet helemaal lekker vallen (net als kiwi, sinaasappel of kool ofzo; de een heeft er last van, de ander helemaal niet).
Sterkte ermee,
Groetjes, Jacqueline.

Femke77

  • Gast
Re:Eerste foutje...
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2009, 12:14:05 »
Bedankt voor al jullie tips en suggesties! De rust is nu weer terug gekeerd (op een enkele kramp na maar dat mag...). De kruidnootjes laten we gewoon achterwege, neem ik wel wat anders...

We zijn net heerlijk buiten geweest in de draagdoek, heerlijk met dit mooie weer!
Nu ligt ze weer lekker vredig te slapen.