User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 104
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: eivervangend produkt  (gelezen 1698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
eivervangend produkt
« Gepost op: februari 07, 2010, 12:46:41 »
Hallo,

Ik ben hier al weer een hele tijd niet geweest maar ondertussen ben ik bevallen van ons 3e kindje.
En ja hoor, ook zij heeft een allergie.
Ik geef borstvoeding en moet dus weer op dieet.
Nu had ik een vraagje.
Heeft iemand ervaring met een eivervangend produkt?
Ik heb in de natuurwinkel dit produkt gekocht. De verkoopster zei dat je dit kunt vervangen als een ei in gerechten.
Op de doos staat dat het glutenvrij, melkvrij en eivrij is.

Ik eet graag een slaatje 's middags bij mijn boterhammen en moet zelf mayonaise maken.
Bij mijn zoontje at ik de mayonaise van AH melkvrij maar ik heb de indruk dat zij dat niet verdraagt.
Dus wil ik alles waar ei inzit weglaten.
Heeft iemand van jullie dit produkt al ooit gebruikt? Konden jullie kindjes dit dan verdragen?
Ik snap eigenlijk niet hoe deze poeder een ei kan vervangen en hoe zit het met de smaak?

Ik heb gewoon schrik om hiermee ook een reactie uit te lokken hoewel er duidelijk opstaat dat er niets inzit.

Kent iemand van jullie misschien een mayonaise die ook eivrij is?


Groetjes

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:eivervangend produkt
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2010, 14:17:09 »
De mayo die wij hadden, is uit de productie genomen. Gelukkig kunnen spoortjes melk/soja hier nu wel en kan ik de mayolijn extra light van Remia gebruiken. Zitten droge melkbestanddelen en aroma (soja) in, maar is gelukkig wel ei-vrij.

De eivervanger heb ik hier ook in huis, maar heb de juiste wijze van bereiden nog niet kunnen vinden. Het wil niet opkloppen, het wil niet doen wat ik vermoed dat het moet doen. Ageeth heeft het volgens mij wel eens met succes gebruikt, misschien dat zij hier nog tips over kan geven.

groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:eivervangend produkt
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2010, 18:58:32 »
Ik weet niet waar je ergens in Nederland woont, maar in Belgie heb je in carrefour kids mayo die ei én melk vrij is ..
Misschien optie .
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:eivervangend produkt
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2010, 20:10:35 »
De eivervanger gebruikten wij in cake-jes en taart.
ook door de pannekoeken om ze net iets luchtiger te krijgen, dit deden we dan met pannekpoek mix en rijstemelk.
Je moet het niet zien dat je er een omelet mee kan maken, het is een soort van bakpoeder.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:eivervangend produkt
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2010, 09:59:28 »
Hallo,

Had op het internet een recept gevonden om mayonaise te maken met eivervangend produkt.
Heb het gisteren proberen te maken maar het is mislukt en smaakte ook heel vies.

Ik ben van België dus bedankt voor de tip van de mayonaise uit de carrefour. Zit daar soya in?

Ik ga nu alles weglaten: melkprodukten, soyaprodukten en ei.
Hopelijk levert het iets op want ik durf momenteel bijna niets te eten.
Ik merk toch dat elk kind op andere dingen reageert.

Kent er iemand misschien een lekkere dressing die vrij is van melk, soya en ei?

Groetjes

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:eivervangend produkt
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2010, 10:28:13 »
Ook geen soya, proeft wel lichtelijk anders, maar is best aangenaam. Net even nagelezen, maar zijn zo kleine lettertjes dat het nalezen wel lukt, maar overtyppen is moeilijker, als je het graag hebt doe ik het wel hoor.

Dressing met mosterd van lidl is ook koemelk en ei vrij (soja weet ik niet vermits dat hier in kleine hoeveelheden via borstvoeding geen problemen gaf; ik kon niet melk vervangen door soja, maar de dingetjes waar beetje in verwerkt was gaf geen probleem)

Je kan ook zelf maken hé, mosterd, azijn, olie, peper zout, water eventueel beetje honing, naargelang wat je graag lust... uitje beetje look bij en je kan perfect superlekkere dressing maken hoor.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:eivervangend produkt
« Reactie #6 Gepost op: februari 08, 2010, 11:32:05 »
Hallo,

Sigrid, dank u. Nee je hoeft dat niet over te typen. Ik ga dadelijk naar de carrefour en dan ga ik kijken of ik de mayonaise vind.

Groetjes