User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 100
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Ervaringen Cardiflor?  (gelezen 11444 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jomama

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 160
Ervaringen Cardiflor?
« Gepost op: augustus 11, 2008, 09:32:01 »
Mijn kleine man heeft nog steeds (atopisch) eczeem, het dieet hielp niet, en volg alle instructies die er maar zijn omtrent eczeem, maar zo om de week vlamt het toch weer op, op zijn wangen. Het zijn nu twee kleine plekjes, ter grote van 10 eurocent, en groter wordt het ook niet. Toch krijg ik het bij een opvlamming alleen nog maar weg met de hormooncreme, en die gaat me eigenlijk steeds meer tegenstaan. Ik smeer m denk ik eens in de 2 weken eenmaal dun. Nu zie ik overal reclame van Cardiflor-creme tegen eczeem, heeft iemand daar ervaring mee?


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2008, 09:36:16 »
Vreemd dat het om de week opvlamt... je zou toch zeggen dat het dan ergens op te herleiden is? Bezoekje aan een familielid? Huisdieren? Kan je ergens een verband vinden?

Cardiflor heb ik nog niet gebruikt, gelukkig hier ook niet echt eczeemplekken. Snap dat die hormooncreme je tegen gaat staan, zeker als je het zo vaak moet gebruiken!

Hoop dat de andere dames al wel iets kunnen vertellen over de cardiflor!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2008, 10:08:34 »
Hoi,

volgens mij heb ik dattijdens mijn tweede zwangerschap gebruikt tegen eczeem, omdat mijn arts niets anders behalve vaseline wilde geven en ik toen echt onder zat. Het hielp wel iets maar het genas er niet echt van.

Op de momenten dat hij er geen last van heeft, hou je het dan goed vet? Dat wil bij mij echt enorm helpen. Net als in de zon als ik er last van heb, dan is het vaak zo weg. (eigenlijk zou het ziekenfonds elk jaar een reis naar een warm land moeten aanbieden, puur tegen eczeem  :hmmm:)

Groetjes van marloes

Offline jomama

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 160
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:23:25 »
Ja hou het goed vet met neutral, hij gaat niet te vaak in een niet te heet bad (eenmaal in de week ongeveer), gebruik geen sop of iets dergelijks, neutral wasmiddel, de katten zijn al preventief naar buiten/schuur, kamertje wordt goed gelucht, goed schoongehouden, hij krijgt zelf preventief nog steeds geen ei, soja of melk en wat vergeet ik allemaal nog wel niet.

We hebben wel een hond, maar die doe ik zomaar de deur niet uit. Hij krijgt ook eczeem als ie zich vreselijk drukmaakt, in een groeisprong zit, lange autorit in warme auto /te warme kleertjes aan (zweten), als er een erg droge lucht is, tandjes krijgt, als hij met natte voeding lang in zijn gezicht zit te kliederen (rapley), en dan maakt het echt niet uit wat het is volgens mij.

Weet je wat het gekke is, hij lijkt er helemaal geen last van te hebben, krabt er NOOIT aan, slaapt niet onrustiger/is overdag gewoon hetzelfde in de dagen dat het opvlamt. Zijn knieholte doet trouwens (afhankelijk van de oorzaak bijv zweten/nat gezicht) vaak ook nog beetje mee, is volgens mij ook wel typerend voor atopisch eczeem.

Maar je kreeg geen gekke reacties met cardiflor-creme dus? Dan kan ik het wel een keer proberen, kijken of het alleen al de hormooncreme een keer uitstelt, elke keer is meegenomen.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2008, 11:32:08 door jomama »


Offline AndreaF

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 205
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2008, 12:43:05 »
Ik heb (meestal) in de zomermaanden last van eczeem op m'n handen wat begint met verschrikkelijke jeuk. Ik heb Cardiflor-creme hier wel eens voor gebruikt en bij mij helpt het goed. Het koelt meteen en m'n handen zagen er rustiger uit.
Groetjes, Andrea ~ Trotse mama van Ryan (1 november 2004) en Vince (26 september 2007)


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2008, 20:45:34 »
Cardiflor haalde bij Jent ook niets uit. Hormooncreme eerst ook niet, tot we erachter kwamen wat zijn allergieen waren. Toen hielp het wel en is het eczeem ook niet meer in die mate teruggekomen. Verschijnt er nu een plekje, dan valt dat altijd terug te voeren op iets waar hij niet tegen kon in het eten en helpt het om de hormooncreme weer en keertje te gebruiken.

Groetjes Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2008, 21:21:55 »
bij lisanne helpt cardiflor ook niet, lanette creme met 20% vaseline wel
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline jomama

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 160
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2008, 21:45:48 »
De cardiflor doet op het eerste gezicht niks positiefs, ik vind het eerder roder en feller dan minder fel. Ga maar eens vasaline lanette voor hem aanschaffen dan, ben ik zelf allergisch voor (kan niet tegen perubalsum, hoe verzin je het haha), maar dan moet ik maar goed handen wassen erna.


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2008, 21:54:12 »
Wolvet een idee dan? Als ik het me goed herinner heeft Perubalsum meer te maken met toevoegen van parfum dan met het pure product. Ben er niet zo heel erg in thuis, dus kan het mis hebben.

Pure Wolvet is een fijn middel bij luieruitslag en andere irritatieplekken. Ze maken hem wat smeerbaarder door er andere ingrediënten aan toe te voegen, maar alleen water of een bepaalde olie kan ook volstaan om hem smeerbaarder te maken.

Om iets aan te brengen waar je zelf  niet goed tegen kan, kan je ook een spatel gebruiken. In geval van luieruitslag gebruik ik altijd een spatel, aangezien het zout op mijn vingers zeer doet op de geïrriteerde huid.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jomama

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 160
Re: Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2008, 22:33:47 »
Perubalsum zit helaas in veel meer dan alleen parfum, het is een soort olie die ook vaak in allerlei cremes zit om het smeuiig te maken, alle olie-achtige cremes mijd ik dus behoorlijk, de 'witte' cremes gaan meestal goed, vandaar de keuze voor neutral. Het zit trouwens ook in divers voedsel. Ik vond het destijds een eye-opener bij de test op mijn rug, dat ik niet voor een heleboel dingen allergisch was, maar heel simpel voor 2 dingen, huisstofmijt, en perubalsum. Tja wist ik veel waarom ik geen sinaasappel zelf moest schillen, maar ook geen parfum, gewone shampoo of zelfs labello kon gebruiken... Misschien ook handig voor mensen hier om te realiseren. Het hoeft dus geen 'sinaasappelallergie' te zijn, maar kan om iets heel kleins gaan. Hier een link, wellicht herkent iemand zichzelf of het kind er nog in: http://www.allergieplatform.nl/informatie/contactallergie/perubalsem.html

Goed idee van die spatel, al vind ik het wel eng, omdat het nogal een precies werkje is omdat het zo dicht bij zijn oog zit.


Knuffelbeertje

  • Gast
Re:Ervaringen Cardiflor?
« Reactie #10 Gepost op: maart 10, 2010, 11:32:38 »
Hallo Jomama

Ik reageer even op je vraag of er iemand ervaring heeft met cardiflor?
Wel ervaring kan ik niet zeggen,want gebruik hem nog maar 2 dagen maar de creme
is wel doeltreffend.
je mag hem 2a3 maal aanbrengen en goed inmaseren op de plaatsen van het exzeem.
Maar doe het niet op zeer felle exzeem,raadpleeg dan eerst een arts.
maar bij mij helpt hij wel daadwerkelijk,na enkele minuten na het insmeren van mijn huid is de jeuk meteen verdwenen.
doe hem ook aanbrengen in dunne laagjes.
ik heb het vooral in mijn gezicht,en halsstreek en bovenste gedeelte van mijn rug
en ik moet toegeven ik heb vorige nacht de eerste rustige nacht gehad sinds jaren
ik raad je ook aan om eens op de site te kijken van cardiflor.
Mvg,
knuffelbeertje