User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 75
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: even spuien, bloed in ontlasting...  (gelezen 1167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline matthea

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 14
even spuien, bloed in ontlasting...
« Gepost op: maart 17, 2008, 20:19:37 »
Ik had vandaag een extra dagje vrij, heb vorige week nl. 4 dagen gewerkt, omdat mijn collega, met wie ik de klas draai (ik werk in het basisonderwijs) op wintersport was. Nu werkte zij dus vandaag voor mij! Het leuke was dat mijn man en ik daardoor Micha samen naar de peuterspeelzaal konden brengen! Hij ging vandaag voor het eerst, en het ging super. Hij vond het erg leuk!
Maar... wat begon als een lekker dagje, verliep later stukken minder leuk.... Jente had al 3 keer ontlasting gehad vandaag. Ik vond het wel wat veel.... maar goed. Vanmiddag tijdens de voeding poepte zij een 4e keer. Toen ik haar verschoonde was haar poep totaal afwijkend; het stonk, was slijmerig en er zat bloed bij. Nu heb ik afgelopen zaterdagavond een Chinees buffet gehad. Mijn mailtje over mijn dieet was niet aangekomen, en ik dacht: ach, voor een keertje dan maar..... wie weet een beetje meer eczeem, want dat was Jentes reactie tot dan toe. Ook bij het provoceren van melk. (ei en soja nog niet geprobeerd). Eerlijk gezegd heb ik het vermoeden, zeker na vandaag dat ze voor ei nog veel allergischer is dan voor melk. Maar goed. Sinds die keer heeft Jente inmiddels al 5 (dus in totaal 8!) poepluiers gehad met bloed en slijm erin..... Ik heb zelfs contact gehad met de HAP. Ik moet het maar aankijken. Ergens begrijp ik wel dat het er gewoon bij kan horen, maar ik maak me eerlijk gezegd best zorgen om mijn meisje.......
Moest het even spuien. Daarbij vraag ik me af of het slim is om zo direct een voeding te kolven en weg te gooien... ik heb nog wel een redelijk voorraadje flesjes staan namelijk.

Offline Miekes

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 112
Re: even spuien, bloed in ontlasting...
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2008, 20:54:51 »
Wat vervelend voor je dochtertje! Yinthe krijgt als reactie ook bloed in de ontlasting. Ik neem dan altijd wel meteen diepvriesmelk en gooi de verse melk weg, maar ik denk dat zaterdag te lang geleden is? Als het jou een goed gevoel geeft, kan je het natuurlijk wel doen, maar ik denk dat het te lang geleden is. Haar darmen zijn nu van streek en dat heeft even tijd nodig. Volgens mij staat de chinees wel bekend om veel ei in het eten.
Heeft ze er ook echt last van (pijn?) dan zou je misschien een zetpil kunnen geven?
En verder niet te veel zorgen maken, hier ging het altijd na een paar voedingen weer beter en anders gewoon weer de HAP bellen, daar zijn ze voor.
En vertroetel haar maar lekker!

Marieke


Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: even spuien, bloed in ontlasting...
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2008, 21:23:10 »
Hey Matthea,

Ow balen!!! Chinees is idd een behoorlijk riskante onderneming. Ze gebruiken eigenlijk alle allergenen wel die fiks bekend staan (koemelk wat minder, maar soja neemt die plek met liefde in) en kippenei kan idd een hele heftige zijn. Jammer dat je nu niet weet welke van de allergenen deze reactie veroorzaakt. Helemaal jammer is dat je meisje zoveel last heeft!

Als je zaterdagavond dit gegeten hebt, heeft het waarschijnlijk hoofdzakelijk zondag en misschien vanmorgen nog in jouw voeding gezeten. Nu moet het alleen nog uit Jente's spijsvertering vandaan. Dit heeft even tijd nodig... En de darmen hebben even tijd nodig om weer te genezen... Ik zou iig even goed met je diëtist overleggen hoe je straks gaat provoceren, vermoed (maar is gok gebaseerd op mijn ervaring) dat je kippenei voorlopig nog niet hoeft te provoceren.

Wel super dat Micha zo ontzettend goed ging!!! Knap hoor! En dat voor de eerste keer!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.