User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 61
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: geen fruit(suikers)  (gelezen 18996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
geen fruit(suikers)
« Gepost op: oktober 09, 2012, 16:03:19 »
Hallo dames,

we zijn met Sofie nog steeds zoekende. We komen er nu achter dat er steeds meer fruit niet goed gaat.
Nu gaan we de sappen, multivrucht e.d. ook weglaten.
Ook mag ze geen aanmaaklimonade met een hoog fruitgehalte meer. Ze vond eigenlijk alleen de citroen lekker.
Nu blijft er over, sojamelk, thee en water. Iemand nog andere ideeën wat ze wel kan drinken, op cola na dan?

ik hoor het wel.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2012, 22:02:02 »
In alles wat je kan drinken zit wel iets van fruit..... je hebt het over aanmaaklimo met hoog fruitgehalte, mag een laag gehalte dan wel? Dan zou ik namelijk nog in de richting van Crystal clear kunnen denken.
Deze puzzel uitzoeken lijkt me erg lastig!!

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 10, 2012, 08:49:35 »
Het liefst helemaal geen fruit. Ik zag idd. dat crystal clear een heel laag gehalte had. Maar ik wil haar ook niet meteen volstoppen met zoetstoffen. We proberen het in ieder geval 2 weken, dan zal ik het ook streng doen om te kijken of het effect heeft. Gelukkig vind ze thee lekker, maar wat geef je ze mee naar school, koude thee vind ze niet lekker en om nou hele liters sojamelk te gaan geven, lijkt me ook niet verstandig.

Morgenochtend maar even op het gemakkie boodschappen doen.......

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2012, 13:16:50 »
Nee hele liters soyamelk lijkt me ook niet ok.
Hier vinden ze het ook erg lekker om vla in een beker mee te nemen. Deze verdun ik dan iets met melk. Is natuurlijk ook 'melk' maar wel ff een ander smaakje eraan.....
Valt een rozebottel trouwens ook onder fruit? Tomatensap als ze het lust?

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2012, 15:16:43 »
tomatensap vind ze niet lekker en rozenbottel durf ik even niet aan vanwege de suikers. Als dit getest is, kunnen we dat soort dingen wel weer uitproberen. Nu even rust voor het buikje.....
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2012, 17:38:41 »
Ik weet niet zeker of ze helemaal fruitvrij zijn. Maar ik maak soms bio sprookjesboomthee van piramid, is er in verschillende smaken en dan koel ik het terug en schenk uit als limonade. Misschien is dat een idee.

Zit nu te kijken, In de rode zit helaas wel appel 25%, verder rode biet, lindebloesem rozebottel, vloerbloesem, hibiscus, rooibos en vanille.

Weet niet wat er in de andere smaken zit. Die heb ik niet in huis. Misschien is een van die andere varianten een optie. Of een totaal andere thee die fijn kleurt en smaakt als hij koud is.
Succes



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #6 Gepost op: oktober 10, 2012, 18:44:51 »
ik zal eens gaan kijken, dank je wel voor de tip!

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #7 Gepost op: oktober 10, 2012, 21:08:15 »
heb het deze zomer geprobeerd omdat ze graag limo wilde maar ik al die zooi zo zoet vond vol met suikers en roosvisee was niet goed genoeg meer volgens de dames. Dit zag eruit als limo, vonden ze lekker en ik was happy omdat het biothee was dus zonder enige toevoeging.



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #8 Gepost op: oktober 19, 2012, 21:08:30 »
even een update...

We zijn bij de allergoloog en de dieetist geweest.
We gaan nu proberen zoveel mogelijk suikers voor 3 weken uit de voeding te houden.
Het dieet zag er al goed uit wat ze volgt, dat is ook weer fijn om te horen.
Na 3 weken weer langzaam introduceren en kijken of ze meer klachten krijgt.
Ze mag in ieder geval de crystal clear en andere 0 % calorieën drankjes. De sojamelk kan ook gewoon.
Het zou ook nog de onderhouds antibiotica kunnen zijn waar ze buikpijn van heeft, maar daar moet de kinderarts dan weer naar kijken, hoe we dat aan moeten pakken, want ze kan niet zo maar zonder.

Nog even in de mallemolen dus......


groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #9 Gepost op: oktober 20, 2012, 08:57:59 »
Succes ermee, hopelijk gaat introduceren goed!


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #10 Gepost op: oktober 22, 2012, 20:16:41 »
hmm, wist toch zeker dat ik al gereageerd had....
Nuja, nogmaals dan.
Spannende tijd dus. Merk je al verbetering inmiddels met het  weghouden van de suikers??
 :knuf:



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #11 Gepost op: oktober 23, 2012, 17:26:05 »
buik lijkt wat rustiger, maar ze niet fit, ik weet niet wat er dwars zit.  :whaaa:

We zien het wel.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #12 Gepost op: oktober 25, 2012, 15:41:13 »
Het blijf moeilijk he dat elimineren en introduceren. Er zijn zo onwijs veel externe factoren die meespelen.
Sterkte met uitzoeken.
 :knuf:



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #13 Gepost op: oktober 25, 2012, 17:34:22 »
Net de allergoloog aan de foon gehad, ze had met de diëtist overlegd, met dit dieet kreeg ze van de 1200 cal. maar 700 binnen. 500 tekort dus....  Vandaar dat ze helemaal slap en futloos werd. We gaan nu toch weer gewone suikers invoeren, fruit laten we wel helemaal weg. Dus ze mag meer sojamelk met een smaakje, qua beleg kan ik nu ook meer energie erin krijgen en ze mag ook een stukje extra vlees om het tekort op te vangen.  Nu gaan we ook screenen op coeliakie, parasieten en waarschijnlijk ook weer een volledig bloedbeeld. fructose test gaan we pas in het voorjaar doen omdat dat nu te belastend is.
Ik heb nu wel het gevoel dat we goed zitten en dat er echt een keer naar ons geluisterd wordt.

Dit hebben we even gevierd met een lekkere snoepzak van de jamin, waar we met zijn allen heerlijk van smikkelen. we waren toch in de stad en het sorbetijsje mag nog steeds niet, maar dit kan gelukkig wel.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: geen fruit(suikers)
« Reactie #14 Gepost op: oktober 27, 2012, 17:58:15 »
Fijn dat ze eindelijk echt naar jullie luisteren, is weer stapje in de goede richting!