User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 103
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes  (gelezen 9585 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #15 Gepost op: januari 12, 2007, 14:24:34 »
Nou telefoontje gehad van zowel  kinderarts als dietiste.

Met kinderarts besproken dat ze toch extra zouttoevoeging krijgt 2 maal daags, want ondanks dat met 2 keer onderzoek ze in de marge valt, vind hij het minimale niet goed genoeg.  en vind hij dat ze reserve zout nodig heeft.

Latder de dietiste gesproken, over de zouttoevoeging, en dat  wij het idee hebben dat ze er psychisch last van heeft, en het honger gedeelte.
Na wat ze met de arts besproken had en ik het nog wat verder uitgelegd had, benoemde ze zelf ook het risico van dit gedrag e.d dat het niet goed was en  goed dat we er allert op waren.
Wel  had ze liever nog niet het beginnen met voeding opnieuw, maar  ipv 2 fles 2 pap nu 4 pap te geven. En elke dag een crackertje/stukje komkommer wat ze kan en mag hebben  ivm stuctuur. Dit op momenten geven dat niet te voorkomen is dat ze een ander ziet eten.  en ook de angst voor andere vormen van eten te voorkomen/genezen.

Dit even een week aankijken, dat iig de honger gestild is. zo niet dan wordt er gekeken naar andere oplossingen zoals gierst e.d.

Weer even afwachten dus, maar ben tevreden met de plan van aanpak en hopenlijk werpt het zijn vruchten af :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2007, 18:09:19 »
Ik hoop het ook Yvonne, dit is ook niet leuk voor haar! Zeker niet nu ze op een leeftijd is dat ze het allemaal behoorlijk begint te beseffen.

Een weekje rust kan volgens mij ook geen kwaad, rust voor haar en rust voor jullie als ouders.

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #17 Gepost op: januari 13, 2007, 18:31:40 »
hoi,
nou ik voel met je mee meid. je bent er veel mee bezig he, ik ook. maandag heb ik een afspraak met de dietiste en ik vrees dat ze kv wil toevoegen. moet ook wel, want donna blijkt weer niks aangekomen. ze is precies 9 kilo en wel vandaag 15 maanden...
ik zit intussen in een aardige dip, maar heb me voorgenomen om bv te blijven geven voor erbij en als ik weer meer energie heb ga ik flink kolven om het op te krikken.
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #18 Gepost op: januari 14, 2007, 02:33:11 »
hoi,
nou ik voel met je mee meid. je bent er veel mee bezig he, ik ook. maandag heb ik een afspraak met de dietiste en ik vrees dat ze kv wil toevoegen. moet ook wel, want donna blijkt weer niks aangekomen. ze is precies 9 kilo en wel vandaag 15 maanden...
ik zit intussen in een aardige dip, maar heb me voorgenomen om bv te blijven geven voor erbij en als ik weer meer energie heb ga ik flink kolven om het op te krikken.

Ik denk dat je niet anders kan, omdat  je er  elke dag  mee geconfronteerd wordt.
Je moet overal ogen hebben,en je hebt constant angst dat ze een kruimeltje oid ergens van binnen krijgt wat verkeerd voor haar is.
je leeft heel bewust met de wetenschap dat zij gewoon een hoog risico heeft dat ze er ernstige en gevaarlijke gevolgen aan kan hebben..
 maar ook het verdriet, de onmacht, frustraties en angst van je kindje.
Je kindje heeft honger.. in een tijd waar niemand eigenlijk nog honger zou mogen hebben.. ( sowieso mag het niet.. maar je snapt me wel.

En ik denk dat je de BV niet hoeft op te geven..  ik weet niet of je in het andere topic kan zien, maar misschien kan je wat Bv afkolven en het mengen met fantomal ( wel even bespreke met de dietiste)
En als ze het mag  rijstebloem.
Geeft toch net die extra calorie-en, de rijstebloem heeft hier iig  voor eindelijk eens een goede toename in gewicht gezorgd.

Probeer die balans te vinden zodat het voor jou ook goed voelt, maar je meisje staat voorop.
En onthoud je doet alles wat je kan, je faalt niet je bent  super voor donna 

uit ervaring weet ik dat je soms enorm aan jezelf twijfelen gaat.. niet doen!

knuffel van mij aan allen want het is  lood zwaar
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #19 Gepost op: januari 14, 2007, 09:35:08 »
zo was ik laatst bij een overdekt speelpaleis, mijn oudste wil ook wel s wat! in de babyhoek geeft een moeder haar kinderen liga milk mee de speelplek in... sowieso niet fris, maar donna kan idd ziek worden. kan ik dan zo boos om worden he! en donna maar verlekkerd kijken naar die koek... zij is niet zo heftig allergisch als jouw dochter, dus het idee koek kent zij wel(liga 2e stap bijv).
knuf terug!
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux


Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #20 Gepost op: januari 14, 2007, 09:55:18 »
Maar dat soort situaties daar loop je thuis toch ook wel tegenaan?! Helemaal als er meerdere kinderen rondlopen.
Ik hamer er heel erg op dat de 1 niet van de ander pakt en dat de 1 geen etenswaar rond laat slingeren als de ander dat niet hebben mag.
Hier hebben ze verschillende allergieen en dus ook verschillende dingen die ze eten mogen.
Ik zou ze op een gelijk dieet kunnen zetten, maar was niet van plan dat te gaan doen. Dan zou ik ze allebei dingen ontzeggen die ze eigenlijk wel zouden mogen hebben.
Het enige wat ik wel doe is dat Roy pinda's krijgt als Yannick op bed ligt, vanwege de shock die Yannick zou kunnen krijgen. Maar zeg, ik kan toch niet van anderen verwachten dat zij hun kinderen niets te eten geven omdat mijn kinderen daar toevallig rondlopen. Okay, hygiene daargelaten. Ja, het is jammer voor onze koters, maar goed, so be it!!
Mijn kinders eten trouwens sowieso niets van anderen zonder dat ze mij dat komen vragen, dat is echt een taak die voor ONS is weggelegd. Om ONZE kinderen te leren dat het eten van een ander niet voor hun is. Dat zij alleen van datgene mogen eten dat mama heeft meegebracht.
Niet makkelijk, ik weet het, ik roei al bijna 5 jaar met deze riem, het IS zielig en vervelend, maar niets aan te doen.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #21 Gepost op: januari 14, 2007, 10:35:16 »
Ik vind dat soort situaties wel meevallen. Net zoals die opmerkingen die mensen maken als je vindt dat je kindje nog geen snoep mag hebben, ohhh wat zielig!!! Nee helemaal niet zielig, ze weten niet hoe het smaakt, ze zijn nog net zo blij met een rijstewafel, soepstengel, liga tweede stap of iets dergelijks. De maiskoeken die Annet maakt, lijken mij ook een prima alternatief!

Er is op deze wereld zoveel te vinden wat ze wel mogen hebben! Ok, we zullen wat inventiever moeten zijn en we leren een keukenprinces te worden! We kunnen ze altijd wel wat aanbieden wat ze wel hebben mogen.

Trouwens, als je loopt te winkelen en een ander loopt met een zak patat, betekent dat dan ook gelijk dat jij ook een zak patat MOET hebben? Nee, je eet en drinkt op momenten dat het jou het beste uitkomt en op momenten dat je trek hebt. Ik denk dat wij soms te veel rekening houden met de gevoelens van onze kinderen. Tuurlijk wil je dat zij ook wat lekkers te eten hebben, maar die mogelijkheid hebben we ook. De één wat beperkter dan de ander, maar zolang ze die andere voedingswaren niet kennen, weten ze ook nog niet wat ze missen.

Hiermee vlak ik het eleminatiedieet niet uit. Die is echt pittig. Maar zodra je een beetje mag provoceren of al een paar veilige voedingsmiddelen hebt gevonden, kan je je kindje en jezelf wel trakteren op dat voedingsmiddel!

Samen komen we er wel! Juist door onderling onze kennis bij elkaar te leggen, kunnen we recepten verzinnen die wel mogen! Met zijn allen weten we meer dan één!

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #22 Gepost op: januari 14, 2007, 11:27:17 »
Oh ben het er compleet mee eens dat als anderen wat anders eten geen probleem vind.
Ik denk maar zo ze weet niet beter, en tuurlijk zullen ze de frustraties kennen dat ze ook willen wat andere kindjes hebben.
Maar duidelijkheid blijven geven maakt het denk ik wel iets gemakkelijker.
En zielig, ja ik vind het zielig omdat ze nu nog zo heftig allergisch is.. zielig dat ze angst heeft.. vooral zielig dat ze honger heeft.
Maar samen kom je er wel uit.
Ik ga zelf ook niet op dieet, dan maar 2 of zelfs 3 verschillende maaltijden maken.
En ik denk ook hoe zwaar dat het is de grootste verantwoording bij de ouders ligt.

Wat ik me wel afvraag hoe ging het bij jullie op de peuterspeelzaal e.d.?
Ik heb van meerdere kanten gehoord dat er gewoon melk of pindakaas oid gegeven werd terwijl er bekend is dat er allergie-en zijn.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #23 Gepost op: januari 14, 2007, 11:34:37 »
Ik gaf naar de peterspeelzaal zelf drinken mee. Hier eten de kinderen standaard fruit bij het drinken, hartstikke goed natuurlijk, ware het niet dat Yannick een stevige allergie heeft tegen appel en kiwi. Kiwi kan bij hem een shock teweeg brengen.
Nou niet direct het meest voor de hand liggende fruitsoort, maar op de psz een fruit dat standaard in het pakket zit.
Ze zetten de fruitschaal op het kleine keukentje, ik heb daar behoorlijk stampij over staan maken, Yannick kon er tenslotte zo bij. Ze gingen het echter niet verzetten. :( Ik heb ze de risico's uitgelegd, zij verzekerden mij dat hij in de gaten gehouden werd!!
Yannick kreeg zijn fruit op een apart schaaltje. Er is (gelukkig) nooit iets uit de hand gelopen.
Ook dat soort voorvallen zijn moeilijk los te laten, maar we moeten wat, we kunnen niet standaard alles in de hand blijven houden.

Yannick gaat nu niet meer naar de peuterspeelzaal, om andere redenen. (andere topic over in kletspraat ;) )

Als hij eens naar een vriendje/vriendinnetje toegaat krijgt hij drinken en iets te eten van mij mee. Ik zeg daarbij, met klem, dat hij niets anders hebben mag!!

Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #24 Gepost op: januari 14, 2007, 12:01:55 »
 :o
jeetje wat een mutsen op die peuterspeelzalen...
nee ik vind ook dat de verantwoordelijkheid op de eerste plaats bij ons zelf ligt, maar als je ze uitbesteed, hebben zij die verantwoordelijkheid, toch? ik heb zelf op meerdere allergische kindjes gepast, op een sportschool, als vrijwilliger.  een meisje had een spuit bij zich die ik er direct in moets rammen als ze bijv pinda had gegeten. dan pas mama halen! dat vond ik geen probleem die verantwoordelijkheid, en ik voelde me erg sterk daarin. anders kon die moeder haar niet met een grust hart achter laten.
en over snoep enzo: savannah kreeg nooit wat tot haar 4e en dronk naast mm water. pas toen ze buiten ging spelen leerde ze snoep kennen. wat die andere ouders wel niet uitdelen... en ze blijkt er ook nog eens druk en vervelend van te worden, buikpijn, slecht te eten, naast dat ik het niet nodig vind, dus heb ik die ouders gevraagd haar niets meer te geven. vinden ze zielig... nee buikpijn is zielig!
die ouders houden zich er nooit aan helaas. wat doe je dan?
en om het een nog ruimer onderwerp te maken: haar beste vriendinnetje liegt steeds meer, nu over een potloodventer in de buurt. savannah ligt nu angstig in bed. ik leer haar dat liegen slecht is en dat als rachel straks wel iets erg meemaakt, ik het niet geloof. ik wil die ouders wel erop aanspreken (weten het zelf waarschijnlijk niet eens), maar doe het maar niet. ook zo iets waar ik mijn kind voor wil beschermen omdat het slecht voor haar is...
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux


Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #25 Gepost op: januari 14, 2007, 12:37:25 »
Ik zou die vriendin hier zelf op aanspreken.
Kun je je dochter niet bij brengen dat ze die snoepjes niet moet aannemen? Ik bedoel, ik snap echt wel dat het verleidelijk is voor kinderen, maar Roy WIL ze niet eens. Hij begint nu echt oorzaak en gevolg te snappen.
Jou dochter is toch een stukje ouder dan Roy.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #26 Gepost op: januari 14, 2007, 13:30:45 »
Ik zou ook sowieso het kind aanleren, het niet aan te nemen.
Of wel aannemen maar het niet op te eten todat mama/papa gezien heeft wat het is en of ze het wel of niet mag hebben.

En wat betreft het liegen van vriendinnetje, zou ik er de ouders op aanspreken, doen zij er niets mee dan zou ik dus mijn kind niet meer met haar laten spelen.
Kinderen zijn nog vrij flexibel daar in, maken redelijk snel nieuwe vriendjes , maar leugens kunnen een kind angstig maken, en ook nog eens het slechte voorbeeld geven.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #27 Gepost op: januari 15, 2007, 10:38:36 »
Mamadonna succes vandaag
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #28 Gepost op: januari 16, 2007, 14:01:58 »
Ik plaats het maar even hier, wou het toch even ook hier vertellen.. en weet niet wara anders..
Arwen kreeg passage foto omdat ze nog vrij veel spuugde/spuugt te kijken of het puur allergie is, of anatomisch iets is.

vanochtend vroeg op pad want Arwen moest naar het ZKH  voor een passage foto:



lekker ontspannen te soezen in het zitje.
Op naar afdeling radiologie, waar we  maar 5 minuutjes hebben gewacht *O* en moesten we Arwen tot pampertje toe uitkleden.

Even in de wachtkamer met het kindje in de spiegel spelen  :D
En toen kwam de ellende ..slangetje door de neus , had de assistent eerst te dun slangetje gepakt.. moest dus weer eruit kind overstuur, ik moest haar bij de elleboogjes vasthouden over haar hoofje zodat ze die niet bewegen kon.. en maar huilen..

Barium ingespoten, friemel friemel  knip knip en nog meer gefriemel. 
Op naar de 2e test..het  in spuiten van water.. en daar kwam dus wel telkens omhoog..

laatste test deed de radioloog nog wat drukken, maar dat verliep allemaal goed.
papje werd uit het maagje gezogen zoveel mogelijk.Slangetje verwijderd
En toen haar flink geknuffeld en getroost,, mijn god wat was ze dapper ook al was ze hysterisch.. mijn lieve mooie dappere elfje.. wat een trots..

onderweg nara huis heeft ze nog geslapen, en duidelijk bedrukt verwerkte ze haar avontuur..
en ik zit nog steeds tegen mijn tranen te vechten.. ik moet sterk zijn voor mijn meisje  *;


conclusie tot dusverre, is dat het bovenste maagklepje niet goed functioneert bij dunne vloeistoffen.
Meer hoor ik van de kinderarts ( weet alleen niet wanneer)

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #29 Gepost op: januari 16, 2007, 14:10:35 »
Jeetje wat triest zeg!!
Ik kan me goed voorstellen hoe machteloos je je voelt.
Kylian kreeg voor een paar maanden terug een lymbale punctie vanwege een hersenvliesontsteking. ERG!!!

Ze ziet er anders helemaal niet slecht uit voor een allergie kindje, hoe zwaar is ze nu?
(ik weet trouwens dat gewicht niets zegt, Yannick is groot voor zijn leeftijd en heeft de meeste allergieen hier!)