User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 93
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes  (gelezen 9584 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #30 Gepost op: januari 16, 2007, 14:33:56 »
Jeetje wat triest zeg!!
Ik kan me goed voorstellen hoe machteloos je je voelt.
Kylian kreeg voor een paar maanden terug een lymbale punctie vanwege een hersenvliesontsteking. ERG!!!

Ze ziet er anders helemaal niet slecht uit voor een allergie kindje, hoe zwaar is ze nu?
(ik weet trouwens dat gewicht niets zegt, Yannick is groot voor zijn leeftijd en heeft de meeste allergieen hier!)


ze is  volgens de laatste meting ongeveer 71 cm en 9 kilo ( dat laatste is een spurtje geweest door de rijstebloem en waarschijnlijk eenmalig)
daardoor is het gewicht niet zorgwekkend in die zin   er is balans tussen lengte en gewicht, ze lijk een enorm dikkerdje maar het valt best mee  bolle kop heeft ze wel haha, maar der buikje is  opgeblazen ( verstopt nog beetje vermoedenlijk)
Maar bij de  curves die het azm en het cb hier hanteert is ze echt  qua lengte onder de minimum grens en qua gewicht nu  op het onderste lijnte ( ze zat er onder)
En in die zin dat ze echt  haast niet groeit  met de uitschieter van nu  dan.. de maanden voorheen was het  vanaf augustus  amper 100 gram  en 45 gram en nog  2 keer 100 gram  waarvan een keer   ook weer gewichtafname van 90 gram  en nu dan ruim 500 gram ( maar das inclusief flinke verstopte darmen)
Verders is het ook eigenlijk geen typische allergie baby
ze huilt nauwelijks  ( ja van de honger ) maar das nu met 4 maal pap over.. en verders als ze echt echt  verdriet heeft zoals vanmorgen maar verders eigenlijk niet ( in eerste jaar is het dus echt op 2 handen tellen  hoevaak ze huilde) 
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #31 Gepost op: januari 16, 2007, 18:48:22 »
Ik snap die groeispurt van de rijstebloem niet. In een heel pak zit 750 kilocalorieen en 0.8 gram vet. Daar gaat je kind toch niet van groeien?! Met 6 lepels = 20 gram krijgt ze 0.2 gram vet en 75 calorieen. Waar geef je die rijstebloem door dan?!

Hoe gaat het nu met de rijstewafeltjes dan?! Of ben je verder met alles gestopt!?

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #32 Gepost op: januari 16, 2007, 19:14:23 »
De rijstebloem doet in die zin zijn werk, dat het lichaam andere voedingsstoffen/meer voedingsstoffen binnen krijgt.
tot half decemebr kreeg ze puur en alleen de neocate 4 flessen niet meer niet minder ja 1 schepje fantomalt.
later dus  de de 2 schepjes extra nog en de rijstebloem toegevoegd vanaf  half december.
Het lichaam krijgt dus voor haar doen ineens veel meer voedingsstoffen binnen.  plus dat  de kinderarts ook zei dat het  best wel eens  spierweefsel etc kan zijn omdat ze dus erg actief is ( lees kruipen overal tegen aan staan overlopen van tafel naar bank aan de muur lopen etc..
 plus de verstopping.. effectief zal het allemaal wel minder zijn met de ontlasting weg , maar misschien  blijft het nu zo gaan.. zou mooi zijn als ze beter blijft groeien.
Plus als ik pap maak gooi ik er wel meer als 6 schepjes rijstebloem doorheen. Maak hem lekker dik dat de lepel er in kan staan ( wederom advies van dietiste) dus al met al is het echt meer als ze kreeg dus ook niet vreemd.. denk ik.. we zien over  2 weekjes a een maand wel weer..
zolang ze goed eet  en ik niks aan haar merk ben ik tevreden.

rijstewafeltjes  blijft ze weigeren , crackertjes krijgt ze 1 per dag   meestal eet ze maar een  kwartje op. Maar dat is niet erg. nieuwe dingen gaan we nog niet proberen op advies van kinderarts en dietiste.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #33 Gepost op: januari 18, 2007, 10:24:21 »
Hebben jullie evraring met onderzoeken bij jullie kindjes en dat ze er dan op het eerste oog geen last van hebben, maar ze er toch last van hebben?
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #34 Gepost op: januari 18, 2007, 10:30:51 »
Hoe bedoel je Yvonne?

Lijkt de bariumpap last te geven? In de vorm van pijn of ongemak? Of bedoel je de eventuele onrust die een drukke dag kan veroorzaken en nog wat dagen aan kan houden? Kan je je vraag wat verduidelijken?

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #35 Gepost op: januari 18, 2007, 13:50:18 »
Hoe bedoel je Yvonne?

Lijkt de bariumpap last te geven? In de vorm van pijn of ongemak? Of bedoel je de eventuele onrust die een drukke dag kan veroorzaken en nog wat dagen aan kan houden? Kan je je vraag wat verduidelijken?

Groetjes Nynke

de barium pap gaf wel licht allergische reacties, maar dekn niet dat ze er last van heeft.
Ze weigert te liggen, gaat zittend slapen en snachts lag ze verkrampt in bed in de houding zoals ze zit.
met name dat   vind ik wel vreemd.. en weet niet hoe om te gaan er mee..
ze blijft dit nl doen.. al is ze doodmoe.. :(
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #36 Gepost op: januari 18, 2007, 14:04:32 »
Jemig wat raar. Hoe slaapt ze normaal?! Zou je eens kunnen proberen om haar zachtjes in haar normale slaaphouding te "dwingen"? Als ze eenmaal slaapt natuurlijk?
Je zou toch denken dat er iets niet lekker zit, dus dat ze er wel last van heeft.
Heb je dit al besproken met de dietiste?

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #37 Gepost op: januari 18, 2007, 14:11:19 »
poeh... oortjes zijn schoon? Niet willen liggen kan ook door "eenvoudige" oorontsteking kunnen komen, ziekenhuizen liggen natuurlijk virusjes op de loer....

Maar ook het onderzoek zelf kan nog naweeën hebben, misschien toch wat geirriteerd of overbelast (door stevig vasthouden de spieren of door de bariumpap). Heeft ze al wel ontlasting gehad? Is haar buikje nog soepel? Ontspant ze zich wel als je haar masseert?

Laat haar anders even zien aan de huisarts of overleg met kinderarts. Het niet willen liggen en uiteindelijk verkrampt liggend/zittend slapen lijkt mij niet helemaal goed toe. Beter een keer teveel nagekeken dan een keer te weinig!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #38 Gepost op: januari 18, 2007, 14:23:59 »
Ontlasting heeft ze al gehad, oortjes zijn schoon, ze heeft zacht buikje ook.
's nacahcts in andere houding leggen resulteert wakker worden en weer zitten,  ik kijk het vandaag nog even aan, morgen belt de dietiste sowieso.. eens kijken wat zij zegt.
anders eens afspraak maken met de huisarts.
ik denk zelf dat het komt door dat ze gedwongen werd zolang te liggen, vast geklemd zonder vrijheid en dan ook nog eens nare dingen als slangetjes drukken etc.. 
Ze is verders iig wel vrolijk alert vermaakt zich prima enzo..
Ik houdt jullie uiteraard op de hoogte
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #39 Gepost op: januari 18, 2007, 15:53:17 »
Naar voor je kleine meisje, misschien dat ze wat last heeft van haar buikje (buikspieren aanspannen om omhoog te komen tijdens onderzoek) of dat haar hele spierbundeltjes wat overbelast zijn door het tegensputteren (mild uitgedrukt). Misschien dat je voor vanavond een zetpil kan overwegen om pijn uit te sluiten....

Kijk ook of je door zachtjes te masseren haar kan verleiden tot ontspannen.... zet wat rustige muziek op, warme kamer, warme handen en rustig bewegen over haar hele lijfje. Dit kan haar de benodigde ontspanning geven.

Sterkte en groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #40 Gepost op: januari 21, 2007, 15:59:14 »
Hier gaat het  op zich stabiel, slapen gebeurt nog steeds dat ze niet wilt gaan liggen, maar ze valt wel om of gata op den duur wel liggen als ze slaapt.
Had het met de dietiste besproken  en die vermoedde wel angst en het beste voor haar was de ruimte te geven om te verwerken.
As ik over een week nog niets van de kinderarts gehoord heb even zelf bellen.
En dan telefonisch contact  omdat we dan ook moeten kijken  hoe en of wat met bijvoeding.
Maar voorlopig ligt de lat dus echt op maart..
Gisteren  haar beetje gepureerde peer gegeven, en weer die  bange blik bij het zien, na 3 aarzelende hapjes at ze het lekker op.
moeilijk hoor.
Ook lekker stukje komkommer laten rapleyen..  dan krijg je tranen van emotie hoor dat je kindje lekekr friemelt en  hapjes eet en geniet !
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #41 Gepost op: januari 21, 2007, 19:29:22 »
Hopelijk heeft ze het snel een plekje gegeven, dit gun je immers niemand, zeker zo'n klein ukkie niet! Vertrouwen moet weer groeien en gelukkig zijn onze kindjes nog behoorlijk veerkrachtig.

Ik zou gewoon aan de bel hangen hoor Yvonne! Kindjes gaan altijd voor!

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #42 Gepost op: januari 23, 2007, 08:40:37 »
ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik lees over jouw tranen meid. ik ken nog zo'n gevalletjewaar ik ook heel veel hoop uit put en blijdschap: de kleine van een vreindin van 20 maanden die sinds een paar weken pas eet nadat ze altijd sonde had. door een ontsteking haalde ze die eruit en ineens ging ze eten!!! artsen snappen het niet, ze stikte in een kruimel, was overal allergisch voor zeiden de testen, zou misschien wel nooit kunnen eten... en nu komt ze vol op aan zelfs!!! ons per week terwijl ze ontzettend slecht groeit! (ruim 7 kilo en 74 cm)
elke woe wordt ze gewogen en elke keer als ik het sms-je krijg met het goede nieuws ben ik de hele dag weer blij, wat er ook is gebeurt bij mij thuis! en dat gevoel kreeg ik nu weer! kleien stapjes per keer en dan gaat het vast goedkomen allemaal! sterkte en een zoen van miriam :-*
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #43 Gepost op: januari 24, 2007, 13:56:11 »
lief.. :)  hopenlijk gaat het met het meisje van je vr8iendin snel snel  helemaal goed.
Bied toch ook weer mooie vooruitzichten :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.