User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 92
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes  (gelezen 9586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Gepost op: januari 10, 2007, 14:39:36 »
Naar mijn idee ook een niet onbelangrijk onderdeel wat hoort bij allergie(s)

Hier is het bijv. zo dat ons dochtertje dus op rijstebloem door de fles  2 maal daags en 2 maal daags een papje van rijstebloem.
Niets aan bijvoeding mag, ik smokkel   2 keer in de week met peer, het enige wat ze kan verdragen en schijfje komkommer zo nu en dan voor structuur en   komkommer alleen maar water is in principe, en ze het lijkt te verdragen.

NU heeft ze dus constant honger, hysterisch wanneer voeding op is, maar kan ook erg goftif worden als ze iemand ziet eten en het niet mag, en vaak ook weer bang is voor eten van een lepeltje.

Ik denk zelf dat ze eten/lepeltje linkt met  pijn door de introducties en de zeer heftige reactie er op.

linkje voor filmpje van reageren als eten op is..  wel zielig hoor  :'(

http://www.zippyvideos.com/5892092546506546/mov01632/
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 17:02:05 door balletje »
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2007, 14:46:13 »
Zielig zeg!!

Mag je haar ook niet extra rijstebloem met bv alleen water geven?
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 17:04:02 door balletje »

Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2007, 15:09:45 »
hoe oud is ze? wat sneu he dat ze al doorhebben dat de lepel au geeft... lijkt me best mogelijk dat ze die link legt. zie maar hoe graag babies ergens op kauwen als er een tandje doorkomt!
laat eens wat meer weten waar ze op reageert en zo en wat je hebt uitgeprobeerd enzo. samen weten we meer en wie weet heeft iemand een tip. maar honger hoeft niet in nederland, toch? alhoewel ik hetzelfde heb meegamaakt hoor hier, maar ze had zelf niet door dat het honger was... wel veel huilen en na het eten even rustiger... en dan heb je het zelf door en kun je iets doen tenminste.
nog steeds eet ze erg eenzijdig, maar ja het is even niet anders. maandag weer dietiste en dan zien we weer verder. maar ik sanp het als jeje eenzaam voelt meid. ik vind dat je erg veel alleen moet uitzoeken op dit gebied. :-\
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 17:03:48 door balletje »
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux


Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2007, 15:12:59 »
Hebben ze al gauw door hoor mamadonna. Kylian kan niet tegen appel(moes) en met elke hap die ik hem van een lepeltje geef proeft hij eerst met zijn lipjes. Staat het hem niet aan, dan eet hij geen hap, doet zijn mond gewoon niet open.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 17:03:27 door balletje »

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #4 Gepost op: januari 10, 2007, 16:55:08 »
Hai Yvonne,

Ontzettend zielig als ze zo reageren. Renée krijgt gewoon meer van wat ze wel mag. Maarja, dat moeten de darmpjes wel aankunnen natuurlijk. Gelukkig laat Renée het wel toe dat ik haar wat anders aanbied dan dat haar twee oudere zussen krijgen. Het is even kunst en vliegwerk af en toe... maar tot nu toe is ze nog heel tevreden.

Maar als ze wel rijstebloem verdraagt, zou ze ook een mini rijstewafeltje van bambix eigenlijk moeten kunnen verdragen, of gewoon gekookte rijst. Eerst maar eens samen doornemen wat je al geprobeerd hebt met het toevoegen van de bijvoeding. Hoe heb je het allemaal aangepakt? Vertel eens wat meer?

Groetjes Nynke
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 17:03:10 door balletje »
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #5 Gepost op: januari 10, 2007, 16:55:49 »
mamatotje, nee ze zit nl  qua vocht aan de liter, meer mag dus niet inzoverre dat het slecht voor de niertjes is.
Daarbij heeft ze ook nog steeds  reflux en zijn we al blij dat we dit er in krijgen zonder al teveel gespuug.
Maar misschien in haar geval dat het toch verstandiger is, maar dat hoor ik vrijdag van de kinderarts.

Mamadonna, ze is  30 december 1 jaar geworden.met de eerste introductie hebben we het introductie schema van de dietiste gevolgd van het wijkbureau hier, en op haar advies dus ook potjes geprobeerd, en zo is dus het ei gebeuren geschied..
Verders maakte ik zoveel mogelijk verse groentepapjes/fruitpapjes ze reageerde op de glutenvrije maccaroni, de peer  destijds als enige niet. de rest overal reacties as in huidvlekjes/bultjes/braken/krampjes/ soms benauwder en opgezwollen.

rond dat ze een jaar werd dus opnieuw geprobeerd en ditmaal via dietiste   van het azm.
Eerst rijstebloem dat goed gaat en toen wortel  dat ging mis en na   aantal daagjes purree van aardappel op basis van haar voeding gemaakt daar  heeft ze 5 kleine hapjes van gehad ( advies van dietiste was  gezien de leeftijd om meer als en hapje te geven en kijken als ze reageert, wanneer en hoe.
nou dat ging dus snel, kind overstuur dat ze niets mocht eten meer,  haar fles gegeven en zelfs op punt van  naar het zkh gaan zo  zwol ze op.

qua mineralen eiwttenvitamines e.d. zit ze nu op haar max met de voeding, maar de voeding + rijstebloem vult  niet genoeg en ze is best actief.
De  geringe groei geeft dat ook wel aan.

gewoon gekookte rijst  en rijstewafeltjes van de reform winkel weigert ze,  ook door de pap dan weigert ze  compleet, onder "lichte" dwang  gooit ze het naar buiten..  ik geef haar regelmatig een wafeltje in de hand, maar eten ho maar..

(edit: even topictitel allergies veranderd in allergieën)
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 17:05:56 door balletje »
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2007, 19:14:42 »
sorry voor het gebrekkige nederlands ;)

Maar hoed vandaag bij de Albert hein crackers gehaald waar dus niets in zit waarvoor ze bewezen allergisch is.
Ik heb het meegenomen, zodat ze iig mocht ze het kunnen verdragen, andere stuctuur leert..  ze heetf 5 minimuizenhapjes geproeft.

so far so good :)

niet voedzaam wel leerzaam, ze was doodsbang het arme schaapje, maar  na een half uur er mee gespeeld te hebben beet ze toch :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2007, 19:19:53 »
Hai,

Kijk, da's goed om te horen!!! Die muizenhapjes kunnen haar langzaam vertrouwen geven! Waarvoor is ze nu precies bewezen allergisch? Welke producten mag je absoluut niet geven? Maar eigenlijk zou ik ook graag willen weten welke pure producten je tot nu toe hebt geprobeerd en hoe ze erop gereageerd heeft. De potjes slaan we dan even over, omdat daar meerdere ingrediënten in zitten....

Hoe maak je de prutjes zelf? Geef je één product per zoveel dagen?

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2007, 20:21:53 »
het is ook meer voor te oefenen denk ik maar.
Ze is bewezen allergisch ( bloedonderzoek met extreme waardes) voor koemelk eiwitten , kippenei, noten.
Op gluten niets, omdat ze nog nooit brood oid gehad heeft of iets anders met gluten er in verwerkt.
Ik heb  zelf gepureeerd met de ouderwetse hand en vork ;)

- wortel
- banaan
- peer
- perzik/necatarine
- appel
- broccoli
- wortel
- tomaat
- spercieboon
- bloemkool ( misschien dat het bij de broccoli aan kleurstofding kon liggen nl. )
- rijst
- glutenvrije maccaroni
- courgette
- aubergine
- spruiten
- andijvie
- aardappel
- champignons vers gekookt ( staafmixer)

op dit alles behalve de peer reageerde ze vrijwel het zelfde, bultjes, braken, meer spugen van de melk, krampjes.

Ik heb eerst wel wortel met een potje gedaan , bleek er aardappel bij te zitten dus later vers,  denk dat ik  alles bij elkaar  ongeveer 5 maal een potje gegeven heb.

Wat wij deden is iets aan bieden,  en bij reactie direct stoppen. telkens kwam reactie dus vrij vlot, alleen destijds de wortel  ( met 6 mnd) duurde het 2 dagen dat het echt een reactie was, was het 2e wat we probeerden.
Ze liet dit snel merken als iets haar dus zeer deed (  en idd na aantal minuten reacties ) door  te weigeren, daar krijg je dan geen likje/beetje meer in.
De dietiste had gezegd tegen ons als ze weer zichzelf is probeer maar wat nieuws. minimaal een dag er tussen.
Eerst netjes wat langer er tussen.
Toen na een maand ze  buiten de peer qua groentes en fruit niets kon verdragen ,hebben toen lijstje een van het boekje van de dietiste  geprobeerd en er dus   3 dagen tussen gelaten telkens,  had de dietiste zoiets van ik weet het ook niet, probeer maar gewoon wat sneller, het is zorg dat je iig  2 basismaaltijden kan maken.
toen dus ook er minder tussen gelaten, wel gezorgd dat ze helemaal zichzelf was en geen spoortje van reactie te merken was.
dat ging ook allemaal fout.
vandaar dus stoppen.

Afgelopen december  ditmaal via de dietiste in het zkh, eerst rijstebloem. dat ging goed.
Toen wortel, dat ging mis maar was ze vrij vlot van opgeknapt dus 2 dagen  later  aardappel gepureerd op basis van haar melk.
Dat ging mis, en reageerde ze dus ook licht anafylactisch dat is wat de kinderarts mij 2 dagen later toen ik haar sprak vertelde, en waardoor  besloten was voor een epi-pen.

absoluut een no go en plat en banaal gezegd  ernstig gevaarlijk voor arwen  is tot zover bekend:

koemelk
kippenei
noten
aardappel

weet echter niet of aardappelzetmeel hier ook bij hoort, en dus staat tot nadere kennis op mijn lijstje wat net in de ingredienten lijst van  iets mag zitten voor haar


jeetje toch een best verhaal geworden :(
 
 
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2007, 21:06:33 »
Hoe heb je die introductie gedaan?!
De ene dag courgette, de andere dag bijvoorbeeld bloemkool?!
Hoeveel van dat product gaf je haar dan?

Agar agar, johannesbroodpitmeel, sago, arowroot en cassave, maizena, sojabloem, rijst, boekweit, mais, gierst en quinoa zijn gluten vrij en lactose vrij. Verder heb je ook nog mihoen rijstepasta. Deze producten zou je eventueel nog aan haar kunnen geven om te kijken of ze er op reageert, dat maakt je spanwijdte weer wat breder.

Nou zeg je dat ze niet op de gluten reageerde met de bloedtest omdat ze nog geen gluten gehad had, dat hoeft ook niet perse he?! Ze kunnen testen op allergieen waarvan het product nog nooit gegeten is.
 Het kan ook zijn dat ze misschien geen reactie gaf, maar wel allergisch is tegen gluten. Hoe hebben ze dat getest trouwens die gluten, ook via het bloed?!
Had ze al wel noten gehad? Wat voor reactie gaf dat dan? Wel eng hoor die anafylactische shock, ik heb het hier een keer gezien bij een manneke van mijn vriendin. Not a pretty scene!!

Nou, weer even genoeg aan je hoofd gezeurd. ::)


ps: stel je het op prijs dat we op deze manier meedenken? Of ging het je er alleen om dat je even van je af kon bomen en ervaringen kon delen.

http://www.stichtingvoedselallergie.nl/ Deze site heeft trouwens ook lotgenotencontact he?! Heb je daar al eens gekeken?
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 21:24:27 door mamatotje »

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2007, 22:34:39 »
Hoi ik stel idee-en zeker wel op prijs, juist de ervaringen van anderen tips  eyc. mis ik best wel.

producten met soja zijn verboden door de kinderarts  omdat er te vaak een sojaallergie, intolelrantie voorkomt bij kindjes die zo allergisch zijn.
De noot schijnt een familie kwaal te zijn ( erfelijk belast dus) en voor gluten is ze niet bewezen allergisch, maar  omdat ze de meest "typische" allergies heeft wordt vermoed dat ze wel gluten allergie heeft iivm met de andere allergies.
Een bloedtest is echter niet compleet betrouwbaar.
Geeft een bloedtest het aan  dat het zo is , dan is het ook zo. Maar als bloed niet aangeeft  dan kan het alsnog toch wel zo zijn.

en qua introcueren nooit meer dan 1 ding nieuw op een dag en nooit gemengd,  totdat ik dus toch moets gaan proberen van de eerste dietiste. achteraf gezien , had ik niet naar haar moeten luisteren. Maar goed  eerste kind je hebt er geen ervaring mee dus tja..

de rest heb ik genoteerd wat ik kan proberen, zijn producten die niet in het boekje/en makkelijk te vinden zijn. dank je daarvoor
De link ga ik ook nog even bekijken, die kon ik nog niet idd.  :)

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2007, 23:04:59 »
Die producten die ik eerder genoemd heb zijn in de meeste reforms wel te krijgen, C1000 hier heeft er ook veel van.
Het introduceren doe je het beste door elke dag iets meer van dat product aan te bieden. Eerste dag een theelepeltje, tweede dag een eetlepel, derde dag 2/3 eetlepels. Is er dan nog geen reactie probeer je het 3 dagen later nog eens. Die drie dagen ertussen geef je niets.
Is er intussen reactie, dan laat je dat product voorlopig voor wat het is.

Ga nu naar bed, maar kom er nog op terug!!

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2007, 23:18:53 »
dat deed ik in het begin dus ook zo  en al direct de reacties dus, later in de 2e maand dat ze de eerste keer bijvoeding kreeg  was de pauze ertussen korter op aandringen van de dietiste..
Later met de 2e keer de herintroductie  zat er lang genoeg tussen.

ben erg benieuwd wat de kinderarts morgen te melden heeft :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #13 Gepost op: januari 12, 2007, 07:48:38 »
ja, ik ook, dat laat je wel even weten natuurlijk he?!

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geestelijke aspect van allergieën bij kindjes
« Reactie #14 Gepost op: januari 12, 2007, 11:13:30 »
Ze heeft iig door de rijstebloem een groeispurtje gemaakt   ;D ;D ;D

9 kilo weegt ze nu , waarschijnlijk wel eenmalig zij de verpleegkundige in het zkh omdat haar lichaampje moet wenen aan de nieuwe stof, plus haar darmpjes erg vol waren.
Maar voorals nog zijn we super bliuj want ze is iig   ruim genoeg aan gekomen ditmaal  ;D ;D
Van de kinderarts evrwcht ik vanmiddag pas telefoon :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.