User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 104
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: groene stinkluiers?  (gelezen 6298 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2009, 09:57:41 »
Bedankt!

Ik heb het soja dessertje gegeten. Keomi vind ik daar nog veel te klein voor... hoe langer ze geen echt zoete smaken kent, hoe beter.

Zaterdagavond nog een soja dessertje gegeten, zondagochtend sojamelk bij m'n conflakes en dan zondagmiddag rond 15u heb ik d'r 20 cc sojamelk laten drinken... allemaal zonder problemen.
Haar huidje is prima in orde, op een paar details na. Ook een mosterdgele luier in plaats van die akelige groene luiers.

Alleen deed ze qua slapen wel moeilijk, maar ik vind het erg moeilijk om in te schatten of dit met allergie te maken heeft, of als er haar gewoon iets anders dwars zit.
Meestal gaat ze prima gaan slapen, na de borstvoeding, zonder een kik, maar dit weekend heeft ze toch een paar keer eerst 10 à 15 min. gehuild. Ook voor d'r slaapjes overdag.

Vannacht toch maar weer tegen 3u45 een voeding gegeven, na een stevige huilpartij en kleine discussie met m'n man. Hij is er tegen om haar 's nachts nog melk te geven... omdat ie bang is dat ze terug elke nacht een voeding zal vragen.
We genieten er erg van dat ze sinds begin augustus eindelijk is gaan doorslapen. (we weten pas van d'r koemelk en citrus allergie sinds eind juli, mede daardoor link ik de 2 à 3 nachtvoedingen aan koemelkallergie)


m'n man is trouwens thuis vandaag, terwijl ik moet werken, dus had ik hem erop uit gestuurd om te troosten.... het is hem niet gelukt. Telkens hij haar in bed legt, huilt ze.
En dan geeft hij het op zonder een flesje melk aan te bieden en gaat terug slapen terwijl 't arm schaapje nog ligt te huilen... echt hard huilen en snikken ... en dan is ie boos op mij omdat ik opsta voor d'r en d'r laat drinken.  Nou, ik kan gewoon niet liggen luisteren terwijl ze zo huilt.
Ik bied d'r altijd borstvoeding aan... dat is gewoon mijn manier van troosten en ze verwacht dit ook, ze is overigens na flink gedronken te hebben prima terug gaan slapen.

en dan ben ik best boos op hem opdat ik moet opstaan terwijl hij de volgende dag thuis is en omdat ie d'r laat huilen. Vind ik altijd zo zielig.
en dan wil hij midden in de nacht nog gaan discussieren... pfft

Maar eigenlijk denk ik dat hij het gewoon erg jammer vindt dat hij haar niet kan troosten zoals ik dat (meestal) kan.

enfin, denk dat ze vandaag nog een flesje sojamelk krijgt en dan eventueel morgen ook, en dan een paar dagen niet. Tenzij ze toch duidelijk zou reageren.

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2009, 11:38:17 »
Klinkt goed!!! Het slapen zou ik er niet gelijk aan linken, tenzij ze ook nog eens veel minder slaapt of tegen haar gewoonte in vaak wakker wordt tussendoor (huilend, slecht te troosten) Met het inslaap huilen, vermoed ik eerder een groeispurtje die bij ons na het eerste jaar bijna standaard om de 2,5 à drie maanden kwam. Een relatief korte periode van meer onrust bij het inslapen en nachtvoedingen.

Onze ukkies worden groter en soms hebben ze daar extra troost en/of voeding bij nodig. Hebben ze plots weer moeite met afscheid nemen of met in slaap vallen.

Misschien dat je dit ook even aan je man kunt vertellen, zodat hij ook begrijpt dat nachtvoedingen er af en toe gewoon bij horen, zelfs als ukkie normaal netjes doorslaapt. Jullie grietje doet het al ontzettend goed, meeste kinderen drinken nog 's nachts... De ene keer drinken ze overdag ook meer dan de andere keer, je kan het niet altijd voorkomen dat ze 's nachts nog even een toetje willen. Als je zelf 's nachts ligt te knorren in je bed, pak je toch ook even snel een broodje???

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2009, 13:03:34 »
Heheh,

nee hoor, als ik in bed lig te knorren, negeer ik dat en slaap verder.
Heb meestal geen zin om op te staan... pure luiheid dus  :)

M'n man lijkt te denken dat ze het doet om ons te pesten!! Volgens Belgische normen MOETEN alle kindjes ten laatste aan 6-7 maand netjes doorslapen (enkel als ze ziek zijn niet). En als ze dat uit zichzelf niet doen, zijn er best wel veel ouders die hun kindje tot 4 nachten laten huilen (vaak al aan 3 maand!!). Vind ik wel wreed, hoor, maar het lijkt aanvaard. Ik had zelfs een vriendin die eerder boos reageerde omdat ik aan 10 maand nog zo'n 2 nachtvoedingen gaf. Ze vond dat ik d'r veel eerder al had moeten doen doorslapen.

Nu gaan ook heel veel Belgische mama's (net als ik) na 3 maand terug full-time werken en zijn nachtvoeding gewoon zwaar. Gelukkig heeft m'n man altijd 1 nachtvoeding voor z'n rekening gehouden. Anders had ik het ook niet volgehouden.
Bij een 2e kindje ga ik toch een deel ouderschapsverlof opnemen om na de 3 maand nog een paar maand part-time, thuis te zijn.

Maar wat je zegt kan inderdaad heel goed kloppen, want ze was dit weekend erg hangerig en huilerig en heeft veel vaker bij me gedronken dan vorig weekend (ik werk full-time en in de werkweek drinkt ze 3x bij me).
Haar manier om borstvoeding te vragen is heel veel knuffelen en kroelen, maar dat doet ze ook als ze moe is.

Op zich vind ik het niet erg dat ze af en toe een nachtvoeding vraagt, hoor. Maar ik wil ook niet dat het terug gaat naar elke nacht 2x. Ik ben erg gevoelig aan slaapgebrek en onderbroken nachten.
En als het aan m'n man lag, zou ze al veel langer gedwongen zijn om door te slapen. We hebben er vaak genoeg discussie over gehad...

Het is wel opvallend dat als ik opsta voor d'r 's nachts,  ik hem niet hoor klagen  :hmmm:

Nou, ik ga lunchen- njam, lekkere pompoensoep.
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #18 Gepost op: november 02, 2009, 22:32:23 »
Moeilijk he, die discussies over nachtvoedingen. Gelukkig stond mijn man er wat relaxter in, maar ja, die sliep met 3 maanden (van mijn zoontje dan he) al door, haha, die hoorde het niet eens. Maar ik ken de druk van de buitenwereld. Jochem heeft de eerste anderhalf jaar van zijn leven welgeteld 5 nachten doorgeslapen. Tja jammer dan, ik heb hem een keer lang laten huilen terwijl ik zelf lag te huilen in bed. Dat doe ik dus nooit meer. Volg je gevoel en laat je niet gek maken door wat er gebruikelijk is... Want persoonlijk vind ik dat wat tegenwoordig gebruikelijk is erg ver staat van wat mijn moederhart me ingeeft.

Sterkte ermee  :knuf: Babette


Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #19 Gepost op: november 03, 2009, 10:15:21 »
ja, volgens mij is dat zowat het ergste wat er is, je kindje horen huilen (en dan niet zo'n beetje morren maar echt hartverscheurend huilen), terwijl jij er niet naar toe mag.
Alles in je wil gewoon naar je kindje toe en het troosten.

Ik heb het 2x gedaan. Waarbij ik 1x 's nachts al huilend een wandeling ben gaan maken.
M'n man wou niet meer helpen met de nachtvoedingen... en ik kon met moeite 1 laatavond en 1 nachtvoeding aan en dan nog eens full-time werken. (de andere nachtvoeding deed m'n man) M'n man zag natuurlijk ook hoe vermoeid ik was en hoe veel ik in 't weekend moest bijslapen.
Dus ja, de druk is groot.
Ik heb trouwens meerdere malen zitten suffen op m'n werk en fouten gemaakt (gelukkig zonder al te grote gevolgen) en vaak ziek geweest, allemaal door slaapgebrek.

Het jaar wat we nu gehad hebben, wil ik op dat gebied niet meer meemaken. Achteraf ben ik verbaasd dat we er door gekomen zijn. We hebben ook vaak ruzie gemaakt en 1x wou ik dat ie z'n koffers pakte, ik was zo oververmoeid en kon en wou niet meer z'n rommel opruimen en met hem discussieren .... . Huishouden/schoonmaken is vaak een discussiepunt bij ons.

Maar ja, ik volg inderdaad zoveel mogelijk mijn gevoel. En daarom is het ook zo fijn om op een Nederlands forum te posten. Jullie zijn toch een stuk responsiever en begripvoller en zachter naar jullie kindjes toe, vind ik.
Belgische kindjes moeten zo vlug al aan de norm voldoen en in schema's leven, heb ik de indruk. Hier gaan ze ook meestal vanaf hun 3-6 maand naar de opvang en van 2,5 jaar naar school. De meeste moeders werken ook full-time of 4/5en vanaf een 2e kindje.
Financieel is het voor veel gezinnen niet haalbaar dat de mama langer of meer thuis is.

Enfin, zo zijn we wel een heel stuk van de allergie afgedwaald. Het blijft goed gaan, nu heeft ze gisteren wel geen soja gekregen.

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #20 Gepost op: november 03, 2009, 11:42:51 »
Oi tenenkrommend als je dat voor je gevoel een keer moet uitproberen... snap wel dat je op dat punt stond en heb het hier met oudste ook wel geprobeerd, maar je hart huilt en je lijf staat strak van de spanning. Wat balen dat ze in België het schema zo algemeen ingevoerd hebben, ik lees nog wel eens mee op 9maand en daar is voedingsschema ook al vrij vlot zo ingedamd dat ik me afvraag waar die kinderen van moeten leven en groeien.

Ik hoefde gelukkig niet te werken, maar met nog twee kids in huis, kwam uitrusten overdag er ook niet echt van. Het enige wat mij door die nachten heengesleept heeft, is samen slapen... En andere stress weren, dus manlief is verbannen naar logeerbed  ;-) samen sjaggie worden van nachtvoedingen is heftiger en kost meer energie dan in je eentje toegeven aan de nachtvoedingen zonder te tellen of op je wekker te kijken.

Op deze manier kon ik 's avonds tijd voor mezelf hebben, tussen 11 en 12 mijn bed in duiken en om 7 uur weer redelijk fit opstaan. De man/vrouw activiteiten hoeven niet persé in echtelijk bed, kan ook op logeerbed, huiskamer, keuken, badkamer, etc. Het samen slapen met partner en baby brak me op. Ik alleen met kleine uk gaf meer ruimte om goed te liggen en rust om goed te voeden.

Zijn rommel opruimen werkt alleen als hij ook jouw/jullie rommel opruimt. Jullie werken beide fulltime en jij draagt 's avonds en 's nachts nog de meeste zorg voor jullie ukkie. Huishouden hoort dan eerlijker verdeeld te zijn!!! Ik kan hier al wel eens pissig worden als mijn partner al zijn zooi laat slingeren en binnen een kwartier zo'n beetje al het werk dat ik verzet had ongedaan kan maken... en dan ben ik nog fulltime thuis... ik pik het niet dat hij met zand/modder schoenen mijn pas gezogen/gedweilde vloer bevuilt, mag hij het zelf weer opruimen! Gooi zijn spul (wat standaard over hele dressoir ligt) op één hoop en hij mag blij zijn dat het dan allemaal nog heel is... wil best veel doen, maar respect hebben voor het werk wat ik al verzet had, is wel het minste wat ik verwacht.

Als ik fulltime zou werken, zou hier de hel al losgebroken zijn, vermoed ik.

Alles wat jij nu aan hechting, zekerheid, troost, voeding, geborgenheid biedt aan je kindje, betaalt zich straks dubbel en dwars terug!!! Onze ukkies zijn nog maar zo klein, moeten ze dan nu gelijk al meedraaien in het patroon van ons volwassenen??? Een beetje begrip en respons mogen ze van ons op zijn minst wel verwachten! Een kind is niet zomaar in een schema te persen, sommige ouders hebben geluk en hebben kinderen die zich zonder al te veel moeite aanpassen, maar andere ouders moeten óf hun kind dwingen in patroon te leven óf eigen leven wat aanpassen zodat kind op een goede en respectvolle manier mag groeien in een bepaald patroon wat bij hem/haar past. Achteraf... is een jaar (of twee) maar een fractie van een mensenleven en is het ongemerkt toch voorbij gevlogen. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal maar één kind op deze wereld willen zetten!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #21 Gepost op: november 04, 2009, 12:10:46 »
Het is niet zo dat hij niet meehelpt, hoor. Helemaal niet.
Hij is zelfs vaak de chef kok van dienst.  Alleen heb ik altijd de indruk dat ik meer doe en hij heeft de indruk dat hij meer doet...
Tja, als ik thuis kom, dan besteed ik vaak eerst aandacht aan ons dochtertje terwijl hij kookt en dan als ze in bed ligt, moet ik vaak nog de was doen, de tafel opruimen, de vloer proper maken (wanneer gaat ze nu eindelijk eens afleren om eten op de grond te gooien...). Terwijl hij dan in de zetel zit.

De ene dag maak ik haar klaar voor bedje en de andere dag doet hij dat (natuurlijk moet ik wel nog de borstvoeding geven). In bad doen wisselen we ook af.

Dweilen doet hij helemaal niet zo grondig, maar hij stofzuigt ook wel één of 2x per week. En ruimt ook wel best vaak de keuken op, hoor. Gelukkig hebben we een vaatwasser!

De discussies liepen hoger op toen hij 1 dag ouderschapsverlof had en nagenoeg niks extra deed in 't huishouden terwijl ik full time werkte. Mannen kunnen niet en huishouden doen en een kindje happy houden, hé.
Verder discussieert m'n man gewoon graag, terwijl ik d'r soms gewoon de energie niet voor heb of gewoon geen zin.

Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt, over hechting, zekerheid, troost, ...
Ik heb trouwens een boek besteld "Hold on to your kids, why parents need to matter more then teens". Het gaat grotendeels over hechting en hoe ouders een belangrijke rol kunnen blijven spelen in het leven van hun kinderen.
Onthechting van jonge kinderen is blijkbaar een wereldwijd fenomeen en stelt in extreme gevallen serieuze problemen. Maar ook op 't werk hoor ik dat ouders de pedalen verliezen.
Ik weet dat een goede hechting begint met borstvoeding geven en echt aandacht hebben voor je kindje en ingaan op z'n noden.
Als m'n man zo'n dingen hoort uit een boek, geschreven door een psycholoog met jarenlange ervaring ... dan zal dat vlugger gaan aannemen als waar, dan wanneer ik het zo van internet haal. Gelukkig wil hij wel graag over dit onderwerp discussieren, maar dan moet ik 'gewapend' zijn  :)
Zoiezo ben ik erg benieuwd hoe je je kind veilig gehecht kunt houden op latere leeftijd. Zodat je als ouder de belangrijkse personen blijft, en niet de leeftijdsgenootjes die rol gaan overnemen.

Mijn idee van opvoeding is trouwens veel veranderd sinds Keomi er is. Voordien was het vooral mijn ouders hun ideeën, maar nu zoek ik gewoon m'n eigen weg.
(euh, als ik hier te ver uitweid, zeg het maar, hé)

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #22 Gepost op: november 07, 2009, 21:51:29 »
Mannen en vrouwen zijn heel verschillend, het is wel ontzettend fijn dat hij het koken overneemt zodat jij meer kan knuffelen met jullie dochter. Misschien wil hij dat eens omdraaien? Zodat hij ook betere band kan opbouwen??? Ach ja, mannen vinden een huis vaak sneller al netjes dan dat wij dat doen, of vinden dat dat ook wel een dagje kan blijven liggen.

Enneh niet alle mannen kunnen dat niet combineren, ik ken een gozer die in de twee dagen dat hij papa-dag heeft, het hele huis doorwerkt en ook nog eens aandacht geeft aan de kinderen (twee stuks) mama hoeft op niet werkdagen de boel alleen maar bij te houden en zelfs dat lukt nog niet.

Maar dit gaat wel heel erg off-topic, misschien eens een draadje aanmaken in dagelijkse geneugten en stubbelingen... gaan we hier even terug op allergie.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #23 Gepost op: november 10, 2009, 10:46:32 »
Oh, het is wel vaker zo dat ik ga dweilen terwijl hij met Keomi speelt.
Of ik let even op 't eten of schil de aardappelen of zo. 't is niet dat ik nooit meehelp met koken, hé.

Vannacht een slechte nacht... ze was om 23uur wakker, dus ik dacht lekker even drinken en dan verder slapen, maar nee... ze huilde toen ik d'r in bedje legde.. dan maar borst nr. 2, maar terug huilen.

Heb d'r dan maar laten uithuilen in haar bedje. De vorige keer duurde het zo'n 1,5uur voordat ze eindelijk sliep (door haar te willen troosten maakten we het nog erger, denk ik) en nu is ze na 25 min huilen + even troosten door papa gaan slapen.

In de créche waren ze vergeten dat ze geen boter mogen gebruiken... maar of dat ermee te maken heeft, weet ik niet. Ik weet zeker dat ik de laatste dagen zelf geen enkele fout heb gemaakt (ook geen verleidelijk koekje of zo). Ze heeft wel terug jeuk aan d'r borst en buik en de huid daar is ook wat onrustig + wat droge plekken hier en daar.  Dus ik denk dat ze gevoeliger is, ook aan kleine hoeveelheden, dan wat ik dacht.

Gelukkig zijn we inmiddels wel zeker dat soja geen probleem is  :goei:

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #24 Gepost op: november 10, 2009, 18:28:55 »
Balen dat de nacht zo bewerkelijk was zeg! Of het aan de kleine hoeveelheden ligt, weet ik niet, dat kan natuurlijk wel. Maar in dit seizoen er ook rekening mee houden dat het weer ook een grote aanslag is op de huid. We zitten meer binnen, verwarming staat vaker aan, luchtvochtigheid verandert.

Laten huilen kon ik nooit... ik bleef er dan toch vaak bij, keek haar niet aan, maar aaide wel zachtjes over haar ruggetje of beentjes, soms wat eentonige sussende geluiden en dan viel ze sneller in slaap dan dat ik haar het zelf probeerde te laten oplossen.

Fijn dat soja geen probleem is zeg!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #25 Gepost op: november 13, 2009, 11:22:35 »
Ze komt wel nog vaak buiten, hoor.
De twee dagen per week dat ze bij Oma is, gaan ze meestal 2x per dag wandelen.

En ook in 't weekend proberen we vaak even buiten te zijn en 's avonds geven we (als 't niet regent) samen de visjes in de vijver eten....

Inmiddels is d'r huidje iets beter en ook het slapen gaat weer prima.

Er bij blijven als ze huilt lukt niet. Ze huilt gewoon nog harder en laat zich niet troosten door een aai of zachtjes zingen .... ze wil alleen aan de borst hangen en wordt na 5 min of zo boos en stopt zelf met sabbelen.
Geen idee of ze eigenlijk geen melk wil, alleen sabbelen of als ze wel melk wil, maar er geen komt.
Als we dan een flesjes geven met melk, dan wil ze niet...

tja, die nachtelijke huilbuien soms, daar begrijpen we niet veel van, merken alleen dat het beter is om d'r even te laten uithuilen en dan te troosten. Alleen omdat het precies beter is voor d'r, kan ik er wel even tegen. Blijf het moeilijk vinden, hoor.

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #26 Gepost op: november 13, 2009, 14:13:37 »
Dat bedoelde ik niet.... bedoelde dat de luchtvochtigheid/warmte binnen anders is dan zomers en dat onze huid daardoor een stuk droger kan worden of eerder kan reageren op invloeden.

Ieder kind is anders, als zij er onrustiger van wordt, dan is haar signaal redelijk duidelijk nietwaar? Zo te horen heeft ze dan geen honger, maar zou ze zich wel graag in slaap tutten aan de borst. Ik heb dat heel lang gewoon toegestaan, kon wel begrijpen dat de overgang van wakker zijn en weer gaan slapen een eng en vreemd gevoel kan zijn.

Je voelt zelf je ukkie het beste aan!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #27 Gepost op: november 27, 2009, 12:20:46 »
Hoi,

inmiddels inderdaad gemerkt dat d'r droge huidje wel door het kouder weer zal komen. Mist consequent telkens insmeren met vochtinbrengende créme valt het echter heel goed mee.
Ik ben altijd dolgelukkig als ze zo'n typische zacht babyhuidje heeft.

Gelukkig geen herhaling meer gehad van een nachtelijke onverklaarbare huilbui.

Nu zie ik wel witte puntjes in d'r mondje van kiezen die er zitten door te komen waardoor ze een stuk onrustiger is 's nachts. Maar misschien is zo ook wel weer ziek aan 't worden.
Een snotneusje, wat hoesten, weinig eetlust, borst af en toe weigeren.

Kan het borstweigeren komen doordat ze pijn heeft aan d'r tandvlees?

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #28 Gepost op: november 27, 2009, 13:03:41 »
Ach arm klein meisje. Die kiezen kunnen erg vervelend zijn. Kan je over haar tandvlees wrijven zodat ze erdoorheen komen? Vaak is de druk er dan vanaf en de pijn ook weg.

Hier heeft Stijn nooit borst geweigerd bij doorkomende tanden/kiezen. die hing nog net niet vacuüm er aan. Dat was zijn troost juist.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:groene stinkluiers?
« Reactie #29 Gepost op: november 27, 2009, 18:37:08 »
Wat gaan er toch veel virussen rond zeg! Ook jouw meiske al minder eetlust. Ik zou het minder drinken/borstweigeren eerder aan de verminderde eetlust koppelen, ze is nu natuurlijk ook geen pasgeborene meer die haar voeding echt alle dagen goed nodig heeft. Ze heeft wat reserves en zal eerder haar maag en darmpjes rust gunnen dan een kleiner kindje.

Beterschap!!! :knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.