User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 111
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Heeft het nog zin?  (gelezen 3834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heeft het nog zin?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2011, 19:17:18 »
De enige echt betrouwbare test is de eliminatie en provocatietest. Elke bloed of prikjestest is maar iets van 30%betrouwbaar.
Bij bo komen alle testen negatief uit, terwijl de provocatietesten wel degelijk een ziek meisje opleveren.
Nog even wachten dus de afspraak, maar de tijd gaat redelijk snel en het is volgende week al.
De kans dat als een een allergie heeft, de ander ook iets heeft is redelijk groot hoor, dus helemaal niet ver gezocht. mochten jij en je partner dan ook nog eens iets hebben of veel voorkomen in de familie dan is het helemaal grote kans.
Voor onze jongste hadden ze het geschat op 95 % kans



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Heeft het nog zin?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 29, 2011, 10:29:03 »
Nee hoor, je denkt niet te ver door. Je bent allert! Allergisch aangelegd zijn is erfelijk. Je zoontje zou best allergisch kunnen zijn. Ik zou er dus zeker even met de kinderarts over praten!

Offline Jonge_mama

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Heeft het nog zin?
« Reactie #17 Gepost op: september 05, 2011, 15:30:40 »
Vandaag ben ik bij de diƫtiste geweest. Ze zei dat ik goed bezig was en dat ik via mn voeding wel voldoende zal binnenkrijgen. Eventueel mag ik een calciumsupplement vragen aan de HA maar dat hoeft niet. Ze zei dat ik eens kan proberen of soja en/of ei lukt omdat ik alleen nog maar de melk geprobeert heb. Ik vroeg wanneer ik eventueel terug melk mag proberen en ze zei om te wachten tot hij minstens 4 maanden is. Ze gaf ook al een aantal alternatieven (kunstvoeding) voor het geval ik toch zou stoppen met borstvoeding (bijvoorbeeld als ik terug ga werken). Borstvoeding blijft natuurlijk wel het beste zei ze. Ik wil zeker tot 6 maand doorgaan. Als hij 8 maand is ga ik terug werken en dan probeer ik om 's morgens en 's avonds ( vanaf dat ik thuis ben van het werk) borstvoeding te geven maar dan moet hij overdag misschien wel kunstvoeding drinken als ik niet genoeg voorraad heb.

Ik heb ook even de problemen bij ons oudste zoontje aangekaart en ze stelde voor om ook bij hem de melk te vervangen door andere producten (rijstdrink etc). Als de diarree en loopneus stopt, dan zorgt de melk waarschijnlijk ook bij hem voor problemen.

We doen dus nog even verder zoals we bezig waren!

Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heeft het nog zin?
« Reactie #18 Gepost op: september 05, 2011, 16:57:47 »
Super dat je al op de goede weg zit. Fijn altijd als dat bevestigd word. Hier kun je mee verder.
En wat de bv betreft. Dat is beter met werk te kombineren dan je denkt hoor. We hebben aardig wat adviezen voor je als je zover bent en je daarop voor gaat bereiden.
Groetjes en succes