User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 100
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Het begin is gemaakt  (gelezen 51571 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #15 Gepost op: april 12, 2010, 14:35:17 »
Ik heb geen ervaring met een dieet bij BV, maar wens je wel heel eel succes  :knuf: :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #16 Gepost op: april 12, 2010, 21:24:29 »
Vandaag iets de mist ingegaan, niet helemaal nagedacht toen mijn moeder mij een kopje koffie aanbood.

Vandaag gegeten en gedronken

thee met suiker
witbrood met gehaktbal
Meloen met serranoham
Koffie met melk en suiker
aardappels met doperwten en een hamlapje
sesamsnaps (zonnatura)
pindacrunch (zonnatura)
appelsap

Bij de ham staan geen allergenen beschreven, het is eigen merk SDB
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2010, 22:25:23 »
Oh ja, hij is eigenlijk de hele dag wel rustig, hij heeft vanmiddag zelfs in de kinderwagen geslapen (2 uurtjes). Nu heeft hij erg veel last van windjes, hij word er niet onrustig door en drinkt gewoon door aan de borst, maar ik zie hem echt steeds zijn beentjes optrekken, hij trek en draait dan ook aan de tepel en laat dan hele harde winden. Mischien toch de melk? Die heb ik vanmiddag rond 16:00 gedronken.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2010, 23:14:53 »
Wat staat er in de ingrediëntenlijst dan??? Die moeten ze toch wel op verpakking vermelden?

Wat lekker dat hij twee uren geslapen heeft in de kinderwagen!!! Bij mij had melk vrij snel gevolgen, meestal de eerstvolgende voeding al, onrust, draaien aan de tepel, trekken, duwen, huilen, etc. Dus tja.. ik weet niet wanneer de onrust begonnen is?
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #19 Gepost op: april 13, 2010, 07:54:20 »
Welk witbrood gebruik je? Is dat Blue band wit of iets anders, zou je dan even de ingredienten op kunnen schrijven?

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #20 Gepost op: april 13, 2010, 09:13:28 »
Ik heb witbrood van de bakker, die mij garandeerde dat het koemelk/kippeei en sojavrij was. Alleen in de luxe bolletjes zit koemelk (in de duitse broodjes enzo).

Hij is vanacht ook enorm onrustig geweest, echt last van zijn buikje gehad
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #21 Gepost op: april 13, 2010, 09:20:14 »
Hai Melissa,
wil het nog een beetje lukken met je dieet?

Mijn ervaring met bakkers is dat ze bar weinig verstand hebben van wat er in hun brood zit... Helaas! Er zit in heel veel brood broodverbeteraar, wat dan weer melk bevat. Misschien zou je de eerste 'testweken' eens bluebandbrood van AH kunnen proberen? Dat is (naar mijn idee) echt melkvrij. En daarna, mocht je dieet echt effect hebben weer kijken of je terug kunt naar je normale brood.

Succes! Ik mag over een maand of 2-3 ook gaan beginnen en zie er nu al tegenop!

Groetjes Stefke

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #22 Gepost op: april 13, 2010, 12:41:15 »
Ik ben net weer even naar de bakker gefietst en gevraagd of hij broodverbeteraar gebruikt. De bakker legde uit dat hij wel broodverbeteraar gebruikt, maar hij heeft koemelkvrije broodverbeteraar. TOen nog gevraagd of hij dat zeker wist of dat hij dat aannam, toen legde hij uit dat zijn zus drie kinderen heeft met een KMA en dat hij daarom de koemelkvrij broodverbeteraar gebruikt. Dus ik kan heerlijk mijn verse bakkersbrood blijven eten.

En de ingredienten van de ham zijn:

slager's achterham
varkensvlees(85%), water, dextrose, zout, voedingszuur (E325), stabilisatoren (E461, E452), smaakversterker (E621), aroma, antioxidant (E316), varkenshomglobinepoeder, conserveermiddel (E250), rookaroma

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #23 Gepost op: april 13, 2010, 14:46:18 »
Hey Melissa,

fijn dat je het even na hebt gevraagd.
De E621 kan een hele vervelende zijn, vaak zie je dat kindjes daar op reageren. Hij kan trouwens uit verschillende stoffen zijn geproduceerd, dus het is er een die je maar beter kan vermijden.

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #24 Gepost op: april 13, 2010, 19:10:31 »
Ik heb dus wel die friso comfort opgehaald en vandaag ook een fles van gegeven. Maar ik had al zo het idee dat het gewoon de voeding standaart nr1 met met JHBP erbij in. Dus toch maar even met de friso hulplijn gebeld om te vragen of de comfort nog wat toe voegde in mijn situatie.

Zij adviseerde om geen comfort meer bij te geven (pak natuurlijk net aangebroken en 3 schepjes eruit, kan de rest van het pak ala 13 euro de vuilnisbak in). En zij adviseerde om dit bij te geven
http://www.sorgente.nl/webwinkel/dieetzuigelingenvoeding/product:1139.htm

Een nog duurdere voeding (uiteraard). De HA was dan niet meer voldoende volgens haar omdat ik vermoede dat er al een KMA was, die was alleen om de KMA te voorkomen. (moeilijk goede zinnen te typen met Dominiek de vragensteller naast mij). Die intensief is er voor kinderen die al KMA hebben.

Ik vind het trouwens erg moeilijk om allerdrie de dingen niet te eten (koemelk, soja en kippe-ei). Daarom vandaag wel dingen met soja gegeten, ik was bang dat ik het anders niet vol kon houden. Er is hier geen appie in de buurt dus kon niet aan plantaardige melk komen, dus ik heb sojamelk in de koffie gedaan. Ook vanavond bij de patat een pindasaus gevonden met alleen soja erin (en geen ei en melk erin).


Liefs Melissa
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #25 Gepost op: april 13, 2010, 21:15:17 »
Het is ook "lastig"
Pindasaus maak ik vaak zelf. Staat een recept van in Receptendraadje.
Als je de friso nog hebt is er niemand die flesjes geeft die je kent?

plantaardige koffiemelk is dat alleen bij de AH te koop?
Ik drink geen koffie dus dat "probleem" had ik gelukkig niet.

Het is lastig uitzoeken in het begin maar er kunnen nog best wat dingen.

Zo dat is idd geen goedkope voeding.....
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #26 Gepost op: april 13, 2010, 22:39:50 »
Hey Melis,

Waarom ben je bang dat je het anders niet vol kan houden en maar alvast met soja begonnen om kappen met dieet te voorkomen? Soja-eiwitten lijken heel erg veel op koemelkeiwitten, daarom is het best belangrijk om ze allebei weg te laten.

Was Valentijn zo onrustig dan dat je kunstvoeding hebt bijgegeven? Balen dat je nu een net aangebroken pak weg moet doen! In de friso lijn ben ik niet thuis, maar bij deze andere voeding staat: Op basis van intensief gehydrolyseerd wei-eiwit, er zit dus nog wel koemelkeiwit in, het is alleen sterk verknipt.

Doet mij vermoeden dat het ongeveer vergelijkbaar is met de eiwitgrootte die in de borstvoeding zit als je de zichtbare melkproducten weglaat, maar nog niet ook de sporen in koekjes, sausjes, etc. Gelukkig al wel verder verknipt dan de gewone hypoallergene melk.

Als je nou wel die melk haalt, kan je die eventueel ook in de koffie doen, weet niet of het smaakt... ben zelf al heel lang terug koffie zonder melk gaan drinken.

Pindasaus is idd wel zelf te maken, andere soorten sausjes ook wel, alleen de mayo blijft lastig en ook een gemis.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #27 Gepost op: april 14, 2010, 09:21:38 »
Ik lus niet zo heel veel dingen, dus ik ben al echt een gewoonte-koker geworden. Jos klaagt dan ook regelmatig dat hij meer variatie wil hebben. De gerechten die ik kook zijn

Tortellini met boursin en ham
lasagne (knorr) met spinazie a la creme erdoor
kip tandoori (knorr)
aardappel anders + snitschel en sla
gebakken krieltjes + gepaneerde snitschel met champigonsaus + sla (die drievaksbak, één grote bak sla, twee kleine bakjes met dressing
gekookte aardappels + bruine bonen + spek + appelmoes (he dat mag ik dan eten)
gekookte aardappels + sperziebonen/doperwten/bloemkool/bieten + Vlees
gekookte aardappels + spinazie a la creme (andere variant lust ik niet) + vissticks (mag ik dus ook niet).

En als je dan zo'n ontzettende kieskauwer ben zoals ik dan blijft er weinig over wat ik dan dus wel kan eten. Ik hoopte dat als ik wel soja mocht eten ik dan wel één van mijn bovenstaande gerechten bijvoorbeeld mocht eten, en dat ik bepaalde gerechten dan alsnog kan maken maar dan de melk vervangen door sojamelk.


En ja, gisteren wilde hij niet meer stoppen met drinken, hij was niet vervelend maar wilde gewoon echt aan de borst blijven liggen, dus die fles bij gegeven. Vannacht echt heeeeel veeeeel spijt daarvan gehad, wat had dat kind een pijn zeg, en twee hele vieze poepbroeken gemaakt vannacht, en maar steeds weer wakker worden van de pijn, hij gilde er soms van, arm kind,.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #28 Gepost op: april 14, 2010, 09:37:26 »
Hey Melis,

De meeste dingen zijn echt nog wel te maken hoor! Alleen kan je het niet meer zo makkelijk met zakjes/mixen doen. Maar met een beetje oefening red je het zonder die fabrieksdingen ook wel!

Tortellini wordt lastig, aangezien daar meestal ei in verwerkt zit en je het met boursin wilt eten.
Lasagne is zelf wel te maken (zonder kaas) alleen de spinazie dan zonder creme, vermoed dat de smaak dan wel meevalt, aangezien je het verwerkt in een gerecht. Pure spinazie smaakt wel anders dan a la creme natuurlijk.

Gebakken krieltjes met schnitzel en champignonsaus is ook te maken. Je zult je vlees zelf moeten paneren, maar vlees is uit zichzelf al wel vochtig en daar wil de paneermeel op zich wel aan vastplakken. Je kan paneermeel iig bij aldi zonder ei krijgen. Ik maak meestal kipschnitzels zelf. De champignonsaus is met de witte saus uit het receptendraadje te maken.

De aardappels met bruine bonen kan je gewoon eten.
Aardappels, sperziebonen/doperwten/bloemkool/bieten en vlees ook
Vissticks zijn ook te vinden zonder koemelk/kippenei/soja. Alleen de spinazie a la creme zul je moeten vervangen door één van de groentes die hierboven staan.
Aardappel anders gaat volgens mij niet... al meen ik me te herinneren dat Ageeth er wel ooit eens een gevonden heeft die kan, kwestie van etiket heel goed lezen.

Je lust lasagne en tortellini, maar lust je geen andere pastasoorten?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #29 Gepost op: april 14, 2010, 09:41:46 »
Dat is inderdaad niet veel wat je lust, ik heb zelf de vervelende eigenschap echt alles lekker te vinden! Dat is me trouwens ook aan te zien..  :wha:

Vervelend dat Valentijn weer zo een onrustige nacht heeft gehad. Waarom heb je besloten die fles bij te geven? Je gaf al aan dat hij niet lastig was?
Het lijkt er een beetje op of hij het een gewenning voor hem is om lekker bij je te drinken/tutten, voelt natuurlijk ook wel heerlijk veilig voor hem, zo dicht bij zijn mama!

  :knuf: