User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 113
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Het begin is gemaakt  (gelezen 51567 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #30 Gepost op: april 14, 2010, 09:48:01 »
Het klinkt mischien een beetje als een kulreden,

Maar Valentijn wilde niet rustig alleen liggen en wilde niet in de draagdoek, hij wilde alleen maar aan de borst liggen tutten en direct als ik de borst toedekte dan begon hij te huilen. En Dominiek was echt al wel 20 keer bij mij gekomen om te vragen of ik alsjeblieft even met hem wilde spelen (kind krijgt echt te weinig aandacht). Hij stond beteuterd in de achtertuin met zijn voetbal in zijn uppie, dus toen heb ik Valentijn een fles kv gegeven en die is heerlijk in de kinderwagen gaan slapen. En toen ben ik met Dominiek gaan voetballen, daarna heb ik de zijwieltjes aan zijn nieuwe fiets gezet en zijn we voor de deur gaan fietsen (nou ja hij fietsen en ik aanmoedigen), je zag het kind gewoon groeien. Hij was daarna ook direct een stuk rustiger en liever.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #31 Gepost op: april 14, 2010, 09:52:21 »
EN je hebt gelijk Nynke, waar een wil is is een weg. Het valt me gewoon erg zwaar. Niet meer even snel wat uit de winkel graaien en in de pan mikken, maar echt uitzoeken wat je wel en niet mag, een mopperende jos omdat boodschappen zoveel langer duurt (En die is ervan overtuigt dat Valentijn geen KMA heeft, en al helemaal niet allergisch is voor soja en ei). Gisteren moest ik even snel wat ik elkaar flansen wat jos moest daarna weer aan het werk, maar al mijn 'snel-in-elkaar-flans-gerechten mochten niet.

En ikzelf ben er ook niet helemaal van overtuigd, ik volg het dieet om het uit te sluiten, maar ik denk niet dat hij echt zo allergisch is, ik denk dat hij overgevoelig is voor de koemelk en hoopte eigenlijk dat het alleen al zou helpen als ik de melk en vla enzo liet staan.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #32 Gepost op: april 14, 2010, 10:37:18 »
Als je eerst probeert voor 2 weken is dat te overzien?
Als er geen verschil is na 2 weken is het misschien wat anders.
Bij Jorden zagen we toen echt verschil. Bij hem na een paar dagen al.
Aandacht verdelen is ook lastig. Justin was bijna 4 toen Jorden werd geboren.
Met zijn voordeel aan de ene kant at hij met Joey kon "spelen".
Wat we bij hem deden en soms nog doen is dat 1 van ons soms weg ging met hem alleen.
Of iets doen met hem. En dan met de 2 andere soms wat anders.
Jaimey wil ook niet altijd in de kinderwagen maar meestal als we naar buiten gaan slaapt
ze na een stukje lopen wel. Ze ligt vaak op haar buikje. Soms doe ik de kap omlaag dan kijkt ze rond.

En dan eventueel een aantal dagen even makkelijk maken voor jezelf.
Voor mijn man en de 2 oudste deed ik dan bv een ander stuk vlees erbij.

Ronde aardappelbolletjes (van de AH) in de oven vinden ze hier lekker.
Aardappelschijfjes ook. Ik leg soms ook het vlees ernaast/bij.
Duits biefstukje bv. Of in de koekenpan met wat wajang of (knoflook)olie.

Bij de jumbo hebben ze kipburgers (friko) en kipspiesjes uit de vriezer.
Die kunnen ook op een broodje ipv hamburgers met sla en tomaat.
Soms hebben ze kipkroket (hebro geloof ik). Dat leggen we soms in bladerdeeg.
Ik laat de kroket dan eerst ontdooien en dan in de oven. Heb je een soort ragout.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #33 Gepost op: april 14, 2010, 13:57:05 »
Hey Melis,

Ik snap het wel meis, het is immers ook niet niks, ik draai er mijn hand niet meer voor om, maar ik doe het ook al bijna elf jaar. Weet nog wel hoeveel tijd het mij in het begin kostte, ik was ook gewend aan lekker snel en makkelijk.

In het begin heb ik ook wel bewust gezondigd, was er ook nog niet van overtuigd dat dit het nou was. Met een beetje geluk was het met iets wat snel een heftige reacties uitlokte, dan was ik gelijk weer genezen van mijn lekkere trek en wist ik tenminste dat het toch verschil uitmaakte.

Het is niet makkelijk en in één keer ook wel veel om weg te laten, maar mijn ervaring is dat het wel het beste werkt. Ik liet eerst het één weg en als het geen verschil maakte liet ik weer wat anders weg, zo ben ik bijna anderhalf jaar aan het rommelen geweest. Om er uiteindelijk achter te komen dat er meerdere dingen waren die dezelfde reacties gaven, dus alleen het één weglaten gaf geen verschil.

Is het mogelijk om alvast wat dingen van te voren klaar te maken? Of op zulke dagen te kiezen voor voorgekookte aardappeltjes (bakken) wat groente en een stukje vlees? Kan ook heel snel klaar zijn.

Lastig he, als de kleine niet wil slapen of rustig in de doek wil zitten en je oudste ook zijn aandacht nodig heeft.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #34 Gepost op: april 14, 2010, 15:42:00 »
voor heel snel maak ik soms mihoen.
Kook ik dan in bouiljon en voeg wat knoflook, kerrie en paprikapoeder erbij.
Dat kan je eten als een soep maar ook afgieten en zo eten met kroepoek
Jorden eet de cassava kroeppoek. Justin en Joey andere.
Eventueel kan je er bv kipgrilworst stukjes door doen of stukjes ham.
Er kan ook taugé door en groente net wat je zelf wil en tijd voor hebt.

Aardappelbolletjes of schijfjes doe ik vaak in de oven en is dan ongeveer in 20 minuten klaar.

Beginnen is niet makkelijk. Is gewoon best moeilijk.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #35 Gepost op: april 14, 2010, 22:16:34 »
Hij heeft nu nog krampen, hij ligt echt te kermen aan de borst, hij probeert de pijn weg te drinken nu, arm manneke!
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #36 Gepost op: april 14, 2010, 22:24:45 »
Melissa,

Ik was even je draadje aan het bijlezen en zag toen dat je graag vissticks eet. De vissticks van de Aldi kunnen volgens mij als ik me niet vergis.
Misschien is dat al een extra hulpje voor je.

Als ik wat meer tijd heb, zal ik nog even verder kijken.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #37 Gepost op: april 14, 2010, 22:32:08 »
Het is inderdaad pittig, zeker het begin. Ik heb het eerst voor 7 dagen geprobeerd met het idee, als ik dan niets merk dan stop ik. Hier was er vanaf dag 4 een heel groot verschil dus dat gaf de moed om door te gaan. Het wordt alleen maar makkelijker uiteindelijk omdat je steeds meer dingen weet te vinden die kunnen. Succes ermee, en als je iets mist dan kunnen wij je misschien wel helpen met dat vinden.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #38 Gepost op: april 14, 2010, 22:35:06 »
Balen meis, het is zo hartverscheurend om zo'n ukkie zo'n last te zien hebben en je kan niets doen om het even snel te verlichten.

Ik weet niet of hij nu nog last heeft van de krampen of dat het komt omdat je na toch een dag/anderhalf goed aan dieet te hebben gehouden toch weer soja bent gaan gebruiken.

Het op dieet gaan kan in geval van overgevoeligheid heel veel uitkomst bieden, het heeft echter één "nadeel".... als ukkie eenmaal voelt hoe het zonder kramp en ellende is, dat het ook harder krijst als het weer wel last krijgt van die symptomen. Kleine kinderen verleggen hun pijnbeleving vrij snel, ze raken gewend aan pesterijen. Maar als ze zich dan een periode zich veel beter gevoeld hebben, lijkt de pijn veel erger te zijn.

Voor ons de afweging wat we nu het liefste willen en bij mij is die uitgekomen bij liever vaker veel beter voelen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #39 Gepost op: april 15, 2010, 10:13:25 »
Hoi Melissa,

Is het een beetje goed gegaan vannacht?
Hier nog wat kleine ideetjes.

Het meeste vlees voor avondeten van super de boer kan.
De gekruide stukken vlees kunnen bijna allemaal, lees het voor de zekerheid even na.
Alleen van de sla en rundervinken weet ik zeker dat er melk in zit.
Voor de rest hebben ze daar veel vleesproducten die snel klaar te maken zijn.
Aardappeltjes (schijfjes, blokjes) uit de koeling zijn ook snel klaar en kunnen ook.
Zo hebben ze ook zakken met groentes in de vriezer, scheelt weer in schoonmaken, deze hoef je maar in de pan te mikken en zijn dan ook zo klaar.
Hiermee heb je zo een maaltijd van binnen 20 minuten op tafel staan.

Met beleg moet je bij SDB wel uitkijken, de salami is iig veilig.

Ik weet dat de boterhamworst/kookworst/runderrookvlees bij de Lidl kan en ik weet ook dat daar een ham is, maar daar zul je zelf even naar moeten kijken.

Is het wat om samen met je man even er een keer voor te gaan zitten en wat "veilige" recepten op te schrijven, dat je daar een keuze uit kan maken bij boodschappen doen, ik had dat in een schriftje staan en dat werd steeds verder gevuld.

Kijk even bij SDB bij het koffieschap, want daar staat volgens mij ook die speciale koffiemelk, anders kan je even vragen of ze plantaardige koffiemelk hebben.

Ik hoor het wel als je nog vragen hebt en zal nog even verder voor je denken.

Groetjes Antoinette
« Laatst bewerkt op: april 15, 2010, 10:14:58 door antoinettez »
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #40 Gepost op: april 15, 2010, 10:19:13 »
Oh ja,

en de vissticks van de Lidl mogen ook, net van de week in huis gehaald en ik heb het nog even voor je nagelezen.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #41 Gepost op: april 15, 2010, 10:55:57 »
Dank je wel Antoinette! De Lidl zit hier wel redelijk dicht in de buurt dus zal die vissticks eens ophalen.

Ik ben vanmorgen een pokke-eind wezen fietsen naar de Albert Hein en heb de koffiemelk opgehaald, en direct maar 4 pakken meegenomen, kunnen we even vooruit ;)

Ik ga dan wel weer 'dapper' door met het volledige dieet, al zal ik ongetwijfeld nog meer van die moeilijke momenten krijgen. De bakker heeft nu weer wat nieuws, een soort boscher bol, met een hazelnootcremevulling, dan een soort bladerdeeg eromheen en dan melkchocolade eromheen, mmmhhhh, maar die mag nu niet he. Ach dat zijn dan weer 1000 calorieën minder vandaag :P .

Valentijn is vannacht erg onrustig geweest, steeds weer van borst willen wisselen, twijfelde rond een uur of 4 weer of het nu buikpijn was of honger, dacht echt even dat het kind gilde van de honger en vond het erg zielig, maar ik heb toch maar niets bijgegeven. Mijn tepels zijn inmiddels echt helemaal vuurrood van al dat gelurk en zijn even iets gevoelig als hij aanhapt (en aangezien hij vaak loslaat en opnieuw aanhapt). Ik probeer nu weer even extra goed op te letten dat hij de tepel goed vast heeft en als hij gaat sabbelen haal ik hem eraf.

Vanmorgen tijdens het fietsen heeft hij de hele tijd wakker in de kar gezeten, hij zat echt prinsheerlijk zijn karretje te bekijken, hij is zeker van 08:00 tot 10:00 wakker geweest, en pas toen hij weer kon drinken is hij gaan slapen, maar hij heeft niet gehuild toen hij (alleen) in de kar zat, dus zal toch wel lekker in zijn velletje hebben gezeten. Ook nu hij ligt te slapen heb ik niet het idee dat hij nog last heeft van zijn buikje. Kan de soja zo snel ook al uitgewerkt zijn dan (laatste soja gisterenmiddag gehad).

Liefs Melissa

Oh ps, mogen de saucijsen van de SDB ook dan?
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #42 Gepost op: april 15, 2010, 12:45:23 »
Oh ps, mogen de saucijsen van de SDB ook dan?

volgens mij wel, ik durf het voor 95% met zekerheid te zeggen, wel even lezen voordat je het koopt.

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #43 Gepost op: april 15, 2010, 22:08:50 »
Vandaag 15-04

witbrood met pindakaas
koffie met plantaardige koffiemelk
gele Meloen met coburger ham
tarwekoekjes (eigen merk AH)
gebakken krieltjes + sperciebonen _ kipfilet met kruiden van AH

Vanavond verjaardag gehad van Jos' opa
koffie met plantaardige koffiemelk (zelf meegenomen)
tarwebiscuit (zelf meegenomen)
handje macademianoten


IK had het idee dat mensen er heel raar tegenaan kijken als je geen ei/melk/soja eet, denk dat de helft niet snapte dat ik borstvoeding gaf ofzo. Gelukkig toen ik zei dat Valentijn honger kreeg schreeuwde oma boven het geroesemoes uit "dan moet je hem maar lekker even aan de borst leggen!".
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #44 Gepost op: april 15, 2010, 22:17:09 »
Tja, of de helft snapte niet dat alles wat jij eet ook in de borstvoeding terecht komt... Meeste mensen denken er niet echt over na he?

Als je nog eens een verjaardag hebt en ook een puntje taart wil, kan je zelf appeltaart bakken zonder ei en zonder melk. Het glanslaagje kan je met abrikozenjam (of andere lichte kleur jam) maken ipv koffiemelk/ei. Het ene ei wat in het beslag gaat, kan je gewoon weglaten.

Naturelchips kan meestal wel, wokkels zit wel melk in. Toastjes zijn lastiger, meeste standaard dingen die er op gaan kunnen niet... Nootjes kunnen meestal wel bij jouw dieet, tenzij het borrelnoten zijn ofzo.

Dit gaat ook nog eens goed zijn voor de lijn Melis!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.