User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 94
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Het begin is gemaakt  (gelezen 51561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #60 Gepost op: april 20, 2010, 11:38:24 »
Nou Jos geloofde er niets van dat hij overgevoelig zou zijn voor koemelk, dus ik heb gisteren dan ook maar even 'goed' geprovoceerd en heb hem een fles kunstvoeding gegeven voor we naar bed gingen. Hij heeft vanmorgen last gehad van darmkrampen, dus het werkte wel door.

Jos wilde liever geen dieetvoeding kopen omdat hij dus niet overtuigd is hiervan, maar ik heb vanmorgen dus wel nutramigen opgehaald, Maar bah wat stinkt dat spul zeg!! Net even geprobeerd wat Valentijn er van vind maar die dronk gewoon 70cc van het spulletje op. Maar toen ik hem wilde laten boeren begon hij te spugen! DE handdoek die ik er uit voorzorg al onder had gelegt kon het niet aan, dus hij zat zelf helemaal onder, ik zat onder, de handdoek uiteraard helemaal kleddernat! En stinken!
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #61 Gepost op: april 21, 2010, 15:35:56 »
Ik ben net naar emmen (stad) geweest en heb havermelk opgehaald voor in de koffie en heb chocoladehavermelk meegenomen om uit te proveren. Ik heb direct even gekeken of ze ook luxe koeken oid hadden zonder melk/soja maar dan kwam je weer op meergranenbiscuit ed uit en daar heb ik geen zin in, dus blijf even bij de sesamzaadjes in honing om te snacken.

Ik heb vandaag een mailtje terug gehad van Stefan Kleintjes, hij adviseerde om twee weekjes niet bij te voeden en kijken hoe het met Valentijn zijn groei gaat, en om nog een maand de melk/soja te laten staan. Dus dat gaan we dan maar proberen (had ik nu maar naar jos geluisterd en die nutramigen niet opgehaald, gelukkig leest hij dit niet  :santa: ).

Ik heb net de koffie met havermelk gedronken (nou ja een soort haverroom was het) en het smaakte goed, dus daar kan ik wel even mee vooruit.

Liefs Melissa
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #62 Gepost op: april 21, 2010, 17:17:03 »
Gelukkig maar meis, de haverroom heb ik niet gezien, wij gebruiken de havermelk en die is goed te gebruiken om pannenkoeken mee te bakken, sausjes mee te maken, pap aan te maken (als je daar van houdt), etc.

Ach die Nutramigen heb je al een keer gegeven en het is fijn om het achter de hand te houden toch?

De ei blijft goed gaan?? Dan kan je qua koeken toch al veel meer? Het is weer even alles lezen, maar als je lekkere koeken wilt... heb je dat er vast wel voor over  ;-)  Als ik me goed herinner had ik vroeger wel een soort oranjekoek (ziet er al een stuk feestelijker uit dan een biscuitje), maar vanwege de sinaasappelsnippers die daar in zitten, moest ik die toen ook weglaten. Weet niet of ze ondertussen in de ingrediënten hebben zitten veranderen...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #63 Gepost op: april 21, 2010, 17:30:13 »
Ik heb de afgelopen dagen wat gesmokkeld, ik heb dus wel steeds een klein scheutje van die plantaardige koffiemelk in de koffie gedaan, en ik denk dat het daar nog van komt dat hij af en toe nog krampjes heeft en vieze scheetjes laat. Maar nu met die havermelk is dat ook weer opgelost.

en als ik er over nadenk, mijn idee van een luxe koek is sowieso altijd met chocola, en meestal ook met room (zoals reuzemergpijpen, tompoesen). Dus die moet ik dan maar even laten staan. Nu een maandje even zonder melk/soja.

Kreeg van de week ook al flink veel commentaar van mijn moeder, ik liet me volgens haar van alles aanpraten, maakte ik het mezelf moeilijk, ik zou nu juist hem allergisch maken want nu is zijn immuunsysteem er aan gewent en als hij dan nu een tijd die stoffen niet binnen krijgt en dan ineens wel, nou zo bouwen ze volgens haar een allergie op, blah blah blah... zucht
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #64 Gepost op: april 21, 2010, 19:49:09 »
herkenbaar om zo veel steun te krijgen  :haha: :oeps:

De geen idee hoe je het schrijft digitieve van Verkade is best te doen.
Niet hard zoals die van het AH merk. Lust je het niet kan de oudste het opeten.
Theeleuntjes original zijn ook lekker. En bij de Ikea de gemberkoekjes.

Als hij wel tegen pure chocola kan en je heb een keer de tijd
Kan je chocola smelten en daar de koekjes even op leggen
of chocola er overgieten. En dan mini kandij brokjes eventueel erop

Of zelf (samen) koekjes bakken. Met wajang boter.
Als varietie net wat je mag hebben kan je door het deeg pindakaas en/of chocola doen.
Als je pinda's mag gebruiken dan kan je die erop/door doen

Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #65 Gepost op: april 21, 2010, 19:58:00 »
Tja sommigen hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt  ;-) De reactie kan wel heftiger zijn als je straks gaat provoceren (eerst even een periode echt volhouden) omdat hij dan gewend is aan een lekkerder aanvoelend lijf en de pesterijen dan extra hard binnen komen. Niet dat het heftiger is, maar zijn grens is verlegd.

Bij sommige allergieën is het kiezen tussen twee kwaden, bij een mogelijk dodelijke pinda-allergie of heftige allergie voor iets wat je regelmatig tegen komt in je leven, is sensibiliseren een optie. Dan krijg je eerst ienie mini spoortjes (echt kleiner dan klein) binnen en dit wordt heel voorzichtig langzaam opgehoogd totdat je lichaam de stof leert accepteren zonder levensbedreigende reacties.

Mijn gevoel is daar heel dubbel in, weet immers dat ook die ienie mini spoortjes wel je afweersysteem prikkelen, dat je afweer dus constant druk is hiermee, waardoor andere dingen (virussen bijvoorbeeld) weer veel makkelijker toe kunnen slaan. En dat er ook andere klachten in mildere mate aanwezig kunnen zijn, je pijn/tolerantiegrens wordt bij sensibilisatie ook heel langzaam verlegd. Maar soms moet je wat, als kans op levensbedreigende reactie groot is... kies je toch liever voor de minst kwade en neem je eventueel minder goed werkend afweersysteem op de koop toe.

Ah dat zie jij onder luxe koeken... Oei dat wordt afkicken Melis! Maar wel goed voor de lijn... en misschien ga je de eenvoudigere koeken ook leren waarderen, is ook wel goed voor de beeldvorming van de kids  ;-) zijn dan ook eerder tevreden met een eenvoudig koekje ipv groter en dikker en kleurrijker...

 :knuf: :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #66 Gepost op: april 22, 2010, 14:53:15 »
Net weer bij mijn moeder geweest, en weer een verhaal gehoord over de borstvoeding.

Ik was volgens haar weer aardig obsessief bezig, want nu groeide Valentijn dan wel goed en nu had ik weer wat anders gevonden volgens haar om mij op te storten en te obsesseren. Dat 'allergieverhaal' sloeg nergens op, alle baby's hebben darmkrampjes en dat komt omdat die darmpjes nog moeten rijpen zegt ze. EN dan erachteraan "Je moet het helemaal zelf weten, maar ik vind dat je weer erg obsessief bezig bent!"

En bedankt he

Nog gezegt dat ik het anders zie en dat in tegenstelling tot de vorige keer ik echt er veel minder mee bezig ben, nou zij zag dat anders, het leek volgens haar wel alsof alles bij mij om de borstvoeding draait. En niet alleen dat ik er over praat (ik praat er echt bijna nooit over) heb ik hem altijd aan de borst (ja dat is voeden op verzoek). Nou ik moest meer schema in dat voeden krijgen, want hij wilde nu de hele dag aan de borst en als hij een keer 2 minuten geen borst in zijn mind had was hij ontroostbaar (daar klaagt Jos ook al over). En ik moet 28 mei weer aan het werk en dan zat Valentijn ermee dat hij niet zonder mama kan en dan kan hij 4 uur lang over zijn toeren krijzen bij de oppas. Dus ik moest nu maar alvast gaan zorgen dat hij een aantal uren tussen de voedingen kreeg en ervoor zorgen dat hij die uren in een wieg/wandelwagen kan slapen.

En dat wil ik niet, ik wel gewoon voeden wanneer hij dat wil, en hij mag lekker slapen in de draagdoek of op mijn borst.

Maar ja, ze hebben een punt, hoe moet dat straks bij de oppas?

He, vind het jammer dat ik dat weer over mij heen kreeg.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #67 Gepost op: april 22, 2010, 15:48:45 »
Tja, leuk is dat hele verhaal niet, maar over die oppas heeft ze wel een punt... Hoe lang zou zij het volhouden als Valentijn de hele dag om zijn mama huilt...?
Misschien is het toch handig om een beeeeetje tijd tussen de voedingen proberen op te bouwen? En hemmin ieder geval te leren in zijn bedje te slapen? ( vind kindje bij me houden ook veel
fijner, maar als ik er even niet ben waren anderen
altijd de klos, wat ervoor zorgde dat ik
minder snel iemand durfde te vragen even op te passen (boodschappen, Dominiek ophalen van school, etc).

Ach, en als je dat allemaal niet uitmaakt zou ik gewoon lekker mijn eigen weg gaan en mijn moeder laten kletsen... Het is tenslotte jouw kind, jij bent verantwoordelijk voor zijn welzijn, toch?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #68 Gepost op: april 22, 2010, 16:23:07 »
Hey Melis,

Snap je moeder deels wel, je weet dat ik ook goed op signalen let, hebben we je immers ook beloofd  ;-)

Het lijkt me ook erg zwaar als Valentijn al boos of ontroostbaar wordt als hij zelfs maar twee minuten geen borst in zijn mond heeft. Zijn zuigbehoefte wordt meer dan voldoende voldaan, is het geen gewoonte geworden voor Valentijn? En is die gewoonte niet ietwat te buigen? Lieverd het is toch ook fijn als Jos Valentijn stil kan krijgen? Dat gaat nu ook niet...

Met een volle buik, slaapt hij waarschijnlijk ook iets makkelijker dan met de kleinere porties die hij nu vaak pakt. Denk er gewoon eens over meis, zonder gelijk met je hakken in het zand te gaan. Met iets meer rust in het voeden, heb je ook meer tijd voor Dominiek. En Valentijn is ondertussen oud/groot genoeg om iets meer tijd tussen de voedingen te laten. En nee, dan bedoel ik niet gelijk 3/4 uur, maar gewoon meer dan dat hij nu doet.

Dat Jos hem ook eens fijn kan troosten of in slaap kan wandelen, dat jij straks met gerust hart weer wat van je werk op kan pakken.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #69 Gepost op: april 22, 2010, 22:50:51 »
is inderdaad moeilijk. Weet wel dat ik met Bo uiteindelijk steeds 5 minuutjes uit ben gaan stellen waardoor er iets van een ritme in kwam voor de oppas. Uiteindelijk was het om de 2 a 3 uur totdat ik stopte met bijna 6 mnd. Ik kon het ook niet om helemaal uit te stellen maar 5 minuten per keer vond ik wel goed te doen en ze ging er uiteindelijk goed in mee.
Ik vond het uiteindelijk wel fijn dat inderdaad de oppas haar rustig kon krijgen om mijn man.
Succes.



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #70 Gepost op: april 25, 2010, 12:35:36 »
Ik heb nog even gezocht naar koffiemelk, maar heb helaas niets kunnen vinden, ook niet in de natuurwinkel en niet in de allergiewinkel op internet.

Hoe gaat het nu?

groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #71 Gepost op: april 25, 2010, 14:05:38 »
Dank je antoinette

Maar ik heb al wat gevonden voor in mijn koffie, ik heb haverroom opgehaald, en het smaakt best goed, ik moet er alleen erg veel van in doen wil mijn koffie goed kleuren en smaken, maar dat is geen probleem.

En hoe het nu gaat?

Ik weet nu 100% zeker dat hij niet op ei reageert, en hij reageert ook niet op de meeste 'verwerkte' melkproducten. Zo heb ik zoutjes gehad met weipoeder erin en daar reageert hij helemaal niet op, ook heb ik nu brood uit de supermarkt gegeten waar op stond dat het lactose en koemelk bevatte, ook daar reageert hij helemaal niet op. Ik probeer er niet te veel van te eten, maar ik en blij dat het er niet op reageert, dat betekend dat af en toe wat zondigen geen consequenties heeft.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #72 Gepost op: april 25, 2010, 14:51:45 »
Dat is fijn dat het een stukje beter gaat. Op 1 gebied tenminste wat rust.
Goed zo  :goei:

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #73 Gepost op: april 29, 2010, 22:49:47 »
Ik zal even weer een poging doen om alles op te schrijven, maar een dag niet geschreven betekend niet dat ik me er niet aan heb gehouden ;)

koffie met havermelk en suiker
twee boterhammen (bakkerbrood) met aardbeien
sesamzaadjes in honing
raketje
de rest van de aarbeien (twee dozen aardbeien gesnoept vandaag)
tropical ranja
aardappels met doperwtjes en kipfilet (kruiden van silvo, waren koemelk en soja vrij)
Ik bedenk me net dat ik aromat over het eten heb gedaan en dat etiket niet heb gelezen, zal ik straks wel een naar kijken.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #74 Gepost op: april 29, 2010, 22:57:25 »
Kijk nog wel even uit met smaakversterker (621) die kan als ik me goed herinner soja bevatten. Qua kruiden gebruik ik het liefst gewoon puur, werkt hier het beste iig.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.