User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 101
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Het begin is gemaakt  (gelezen 51570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #75 Gepost op: april 30, 2010, 10:03:21 »
Voeden op verzoek is ook voeden op het verzoek van een beetje meer stuctuur.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #76 Gepost op: april 30, 2010, 12:46:06 »
Die snap ik niet helemaal Yfke.

Valentijn heeft weer erg onrustig geslapen vannacht, steeds wakker, steeds aangeven dat hij zich niet lekker voelde, maar hij trok niet met zijn benen en liet ook geen windjes (wat hij wel doet als ik km heb gegeten). Ik vermoed van de prikjes, hij heeft ook een flinke bult op zijn ene been, de wvp had ook al wel gezegt dat ze vermoedde dat ze een adertje had geraakt omdat het bloed nadruppelde na de injectie.

Maar vanmorgen toch wat beter geslapen (en hebben we geslapen tot 10:30) , en toen we wakker werden kon hij niet meer ophouden met lachen, hij bleef me maar aankijken en lachen en af en toe kirde hij wat. Dus ik denk dat hij een flinke sprong heeft gemaakt.

Ook toen we eenmaal beneden waren had hij zo'n plezier, lekker kirren en lachen, toen een slokje drinken en nu ligt hij weer heerlijk te slapen.

Het is inmiddels al wel meer dan een week geleden dat hij heeft gepoept (exact weet ik het niet trouwens).


Mag ik trouwens wel melksuiker/lactose hebben. We hebben aardappelsalade in de koelkast staan waar bij de ingredienten alleen dus melksuiker/lactose staat, maar als je dan bij alergenen kijkt staat er in dat er schelpdieren/koemelk/vis in zit (dacht ik).

En op wikipedia stond dat je bijeen koemelk allergie wel geitenmelk mag drinken, maar is dat ook zo?
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #77 Gepost op: april 30, 2010, 15:11:58 »
Nee, dat mag je niet. Geitenmelk bevat toch nog eiwitten die op de koemelkeiwitten lijken, dus of je dat wel kan nuttigen, kan je pas uitproberen als je het dieet goed hebt en weer op gaat bouwen. Geldt eigenlijk hetzelfde voor als bij de soja (eiwitten lijken ook ontzettend op koemelkeiwitten).

Voeden op verzoek is soms ook voeden op jouw verzoek. Dat kan betekenen dat je nog even snel een paar slokjes geeft voordat hij er echt om vraagt (zodat je nog wel naar de winkel kan bijvoorbeeld) maar ook soms iets omdat het even niet kan en Valentijn gaat (met of zonder afleiden) nog niet in protest, is dat ook nog steeds op verzoek, alleen dan op jouw verzoek ietsjes later. Dit kan je gebruiken om iets meer structuur te krijgen.

In principe doe je dat nu ook al, als hij wil drinken tijdens spits, moet hij even wachten. Als hij signalen gaat geven in de fietskar, moet hij even wachten. Verschil is wel dat hij dan vaak al wel over de rooie gaat, terwijl je bij op jouw verzoek iets meer tijd tussen de voedingen probeert te krijgen, je hem gewoon probeert af te leiden totdat je merkt dat hij nu echt wil drinken.

Melksuiker/lactose heb ik al snel ook laten staan, heb het vermoeden dat ze die melksuiker/lactose niet helemaal zonder sporen van eiwittten uit de melk kunnen krijgen. Mijn meiden reageerden er namelijk wel op.

Nu je nog bezig bent met rust te creëren en het dieet goed te krijgen, kan je het dus nog beter weglaten. Als je straks gaat provoceren, kan je bijvoorbeeld puur de lactose eerst gaan uitproberen.

Kan je de ingrediënten van die aardappelsalade eens voor mij opschrijven??

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #78 Gepost op: april 30, 2010, 15:14:39 »
Wat nynke zegt dus, voeden kan ook op verzoek van de mama, dus bijv . overdags wat uurtjes proberen er tussen te laten, en dan savonds lekker hem laten bepalen. ( Even ter illustratie he)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #79 Gepost op: april 30, 2010, 15:23:12 »
super de boer aardappelsalade

Aardappel (74.4%), raapzaadolie, water, suiker, zilverui (1.9%), zout, mosterd, eidooier, aroma's (bevat gluten/tarwe, melkeiwit/lactose, mosterd, selderij, soja), voedingszuren (E260, E270, E330) verdikkingsmiddel (E412 415), gemodificeerd maïszetmeel, gemodificeerd aardappelzetmeel, conserveermiddelen (E200, E210), kruiden en specerijen, worcestersaus(azijn, gerstenmoutazijn, citroenolie, melasse, soja-extract, suiker, citroensap, ansjovis, kruide (bevat elderij), specerijen)

(Bevat de allergenen: ei, gluten/tarwe. melkeiwit,lactose, mosterd, selderij, soja, vis.
Dit product kan sporen van noten, pinda's en schaaldieren bevatten)

Zie nu pas de soja in de aroma's
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #80 Gepost op: april 30, 2010, 17:09:19 »
En mag dit?

Super de boer Paprika chips:
aardappelen (59,9%), zonnebloemolie, paneermeel (tarwemeel, zout), zout, dextrose, tarwebloem, suiker, kruiden (paprika extract) smaakversterker (E621), gistpoeder, uienpoeder, knoflookpoeder, antiklontermiddel (E551), kleurstof (E160c), aroma, voedingszuur (E330)


Ik heb ook gepaneerde snitschels gekocht, daar stond ook bij paneermeel (tarwemeel, zout)

Alvast bedankt :knuf:
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #81 Gepost op: april 30, 2010, 17:10:37 »
even in het vorige berichtje gekeken,, die E621 zit er dus wel in :(
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #82 Gepost op: april 30, 2010, 20:14:07 »
Ja de 621 zit vaak in gekruide dingen, hoeven ze minder kruiden te gebruiken en is dus goedkoper. De meeste soorten naturelchips mogen wel (geen wokkels, daar zit wel melk in)

De kippenei eet je nu gewoon? Heb je dat uitgetest terwijl je al volledig op dieet was of was dat toen je nog koffiemelk gebruikte? Kan me nog wel herinneren dat je vertelde dat je geen reactie bemerkte, maar hij was toen (vanwege de koffiemelk) nog vrij onrustig toch?

In de aardappelsalade (die je vanwege de soja en het soja-extract al niet mag) noemen ze de melkeiwit toch vrij specifiek, samen met de lactose. Dan zou ik het risico toch al niet lopen. De E-nummers heb ik ook nog even nagekeken, die kunnen allemaal gelukkig gewoon. Er zit er één tussen waarvan de langere uitleg melkzuur/lactaten benoemt, maar is in dit geval uit suiker gehaald en heeft dus niets te maken met melk op zich.

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #83 Gepost op: april 30, 2010, 20:18:07 »
De ei was na een dag of 5 geen koemelk/soja/kippenei te hebben gegeten.


Ja het valt me op dat die E621 in een boel dingen zit (net even heel wat etiketten gelezen van wat er nog in de kast ligt).
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #84 Gepost op: mei 01, 2010, 11:04:06 »
Ik ebn trouwens gisterne vergeten op te scrhijven wat ik heb gegeten.

BWB (bakkerswitbrood) met pindakaas
koffie met haverroom
dropjes
sesamzaadjes in honing
gebakken krieltjes met spercieboontje en een gepaneerdere snitschel (gebakken in wajang light)
mayonaise (voor bij de aardappeltjes)
pistachenootjes en cola

WE hebben redelijk geslapen vannacht, al wil hij vaak van borst verwisselen, word dan wakker en gaat zoeken naar de borst, als ik de de borst aanbied waar hij bij ligt dan laat hij snel los en hapt weer aan, laat weer los etc, dan moet ik draaien en hem aan de andere borst leggen en dan na een half uur/drie kwartier herhaalt het zich weer.

Vanmorgen heeft hij wel een paar keer gehuild, maar hij liet geen tekenen zien van darmkrampjes (trekken van de benen, het draaien met zijn lijfje, de scheetjes) dus ik vermoed dat dat mischien nog van de enting is (hij is ook nog wat warmpjes).

Hij kwijlt trouwens vrij veel , niet de hele tijd door, maar als hij kwijlt dan doet hij het goed, echt natte plekken op de matras in bed, gisteren liep het langs mijn buik naar beneden. IEmand enig idee wat dat kan zijn?

:knuf:
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #85 Gepost op: mei 01, 2010, 11:57:48 »
Sommige babietjes kwijlen gewoon niks geks aan hoor ;)

en tarwezetmeel hoef jij helemaal niet op te letten :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #86 Gepost op: mei 01, 2010, 15:53:34 »
En hij heeft zojuist een goede poepbroek gehad (noteer het even want ik vergeet altijd wanneer het ook alweer voor het laatst was)

Dus

01 mei, poepbroek gehad
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #87 Gepost op: mei 06, 2010, 21:56:39 »
Het dieet gaat nog steeds redelijk goed. Ik heb alleen per ongeluk weer die E621 binnen gekregen. Ik heb droge worst gehad, eerder deze week al, ik had een losse droge worst gekocht en daar stond die 621 niet tussen, eergisteren een netje droge worsten gekocht, zelfde type droge worst, zelfde fabrikant. Pas nadat we er lekker in hebben zitten eten (mijn broertje was te logé) zag ik dit op het etiket staan.

Valentijn heeft er gelukkig niet op gereageert.

Valentijn doet het ook nog steeds goed, slaapt goed, drinkt goed. ik heb het idee dat hij minder buikkrampen heeft.

Hij maakt wel echt heel veel herrie tijdens het drinken, volgens de lactatiekundige kan het klakken geen kwaad als je echt geen spruw hebt (en dat hebben we niet). Maar inmiddels is het niet meer klakken, ik kan niet omschrijven hoe het klinkt, maar het is echt een heleboel herrie iedere keer als hij 'zuigt' .
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #88 Gepost op: mei 06, 2010, 23:14:27 »
En hoe weet je zeker dat je echt geen spruw hebt??? Vaak kom je er pas achter als je behandelt en het opknapt! Hoeft niet zichtbaar te zijn...

Hoe is Valentijn zijn groei nu? Wat fijn dat hij nu goed slaapt, goed drinkt en naar jouw idee minder kramp heeft!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #89 Gepost op: mei 06, 2010, 23:31:40 »
Volgens de lactatiekundige hebben we geen spruw, Valentijn dronk verder wel goed volgens haar, hij heeft geen witte waas in zijn mond en ik heb geen tekenen van spruw op/in mijn borsten.

Over zijn groei kan ik nog niet veel zeggen, deze maandag konden we niet wegen ivm vakantie dus moeten even een weekje overslaan, maar vind ik niet erg, Valentijn doet het verder goed.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)