User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 95
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Het begin is gemaakt  (gelezen 51566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #90 Gepost op: mei 06, 2010, 23:35:26 »
Ik denk dat het het beste te omschrijven is als slurpgeluiden. Dit doet hij trouwens ook aan de fles, daar zuigt hij zo ontzettend hard op dat hij dan lucht meezuigt aan de zijkant van de flessenspeen. Als hij een fles krijgt dat heeft hij hem ook echt heel snel leeg.

Zo hard zuigt hij trouwens niet aan mijn tepel gelukkig.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #91 Gepost op: mei 06, 2010, 23:39:09 »
Je hoeft het niet altijd te zien dan wel te voelen, maar als klakken/rare geluiden bij voeden te horen zijn, mag je aannemen dat hij toch wat extra lucht mee slikt en daar wat kramp van kan krijgen (of andere ontlasting). Het "slurpen" doet me toch vermoeden dat hij valse lucht meezuigt en dus niet helemaal effectief drinkt (met behoud van vacuüm)

Hou het even in de gaten en als je het niet vertrouwt... met behandelen weet je het vaak pas zeker. Wordt het beter, dan was het toch spruw, verandert het niet, met natuurlijk goed opletten bij aanleggen (spruw kan slordiger aanhappen in de hand werken en lang blijven doorwerken als je niet ingrijpt) is het het niet...

Welterusten meis, ik ga slapen...

:knuf: Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #92 Gepost op: mei 07, 2010, 21:36:35 »
Vandaag heeft hij weer een poepbroek gehad (vanmorgen om 04:00 werd ik wakker van de stank )

Ik ben een beetje huiverig voor de spruwcremes. Bij Dominiek destijds dacht ik dat de spruw maar niet over wilde gaan en ik bleef maar smeren, toen kreeg ik een andere creme en dat hielp ook niet, op een gegeven moment had ik geen vel meer op mijn tepels (en bloeden als ik kolfde). Toen bleek dat ik allergisch was voor de werkzame stof in de creme, toen heb ik een creme gekregen met een andere werkzame stof en dat werkte. Maar ik ben vergeten welke het was.

En ik heb we gentiaan violet in huis, maar ook dan zie ik het niet echt zitten om een week lang een kind met een paarse mond te hebben terwijl hij mischien helemaal geen spruw heeft.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #93 Gepost op: mei 07, 2010, 22:42:22 »
Snap het wel hoor Melissa! Maar als je de Gentiaan netjes aanbrengt, heb je niet echt een paarse mond bij Valentijn. Ik heb de Gentiaan puur na het voeden gebruikt, één keer per dag. Met diverse wattenstaafjes het mondje (aan binnenkant) behandeld en mijn tepels met de spray. Er zat hooguit iets in de mondhoek (als ze plots draaide) maar dit was vrij snel weer weg.

Het is vijf dagen en dan weer een week rust voordat je het herhaalt. En dan is hij maar even "paars" als dit mogelijk het klakken en het lawaai vermindert??? Als hij minder gaat klakken en lawaai gaat maken, slikt hij mogelijk ook minder lucht mee en vermindert het zijn krampjes...

:knuf: Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #94 Gepost op: mei 08, 2010, 00:30:56 »
Liever een paars toetje en dat het misschien wel de oplossing is, en had hij niet zichtbare spruw, dan dat het over een poosje toch doorzet en zichtbaar wordt, en je jezelf voor je hoofd slaat  had ik maar...
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #95 Gepost op: mei 08, 2010, 14:19:12 »
Hier het geluid,



Ik haal maandag wel spruwcreme dan. durf het niet aan met de GV, klinkt mischien stom, maar heb helemal geen zin in het conflict weer met mijn moeder (want ik moet altijd alles apart en raar volgens haar), dus als ik daar kom aangezet met een kind met paarse mond dan krijg ik dat voor de komende 4 jaar te horen. Dus dan liever antispruw-creme en zere tepels.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #96 Gepost op: mei 10, 2010, 14:47:06 »
we zijn vandaag weer naar het cb geweest om te wegen, hij woog vandaan 4787gr. Dus hij is 210gr aangekomen in 10 dagen, houd nog steeds niet over dus.

Ik heb even zijn curve weer naast die van Dominiek gelegd, dit was namenlijk de leeftijd waarom het niet meer goed ging met Dominiek met groeien (deze leeftijd), 4 jaar terug werd ik door de bureauarts verteld dat Dominiek zo mager was dat als ik niet nu onmiddelijk onbeperkt ging bijvoeden dat hij permanente schade zou overhouden aan zijn organen enzo.

En Dominiek woog destijds zelfs 60 gram meer dan Valentijn, en nu is het ineens wel goed. Kan er niet echt iets logisch van maken voor mezelf, waarom is 4845 voor Dominiek met 9 weken zo laag dat hij ondervoed zou zijn en waarom is 4787 wel goed voor Valentijn (ze zijn ongeveer lang).
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #97 Gepost op: mei 10, 2010, 17:51:11 »
Is het dezelfde arts? Was hun geboortegewicht ook ongeveer gelijk?
Jaimey is vandaag ook geweest. Zij is 200 gram gegroeit in 14 dagen
En de cb-arts vond dat goed want de groei zit er (weer) in.

De jongens groeide de eerste anderhalf jaar ook niet erg snel.
(Maatje 74 met een jaar).
Justin en Joey zijn nu bovenin de groeicurve.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #98 Gepost op: mei 10, 2010, 23:33:49 »
Hey melis,

Dankzij Esther vanaaf via foon filmpje gehoord, maar is via foon (dus geen exacte wetenschap) lucht meeslurpen en geen klakken. Gaat aanleggen wel goed????

210 in 10 dagen is niet slecht, ontlasting/urine speelt nog mee, groei hoeft nu niet zo hoog te zijn als in het begin. Let op aanleggen, dit slurpen klinkt niet super. Doet volgens mij pijn aan je tepels... en hij krijgt meer lucht binnen wat kramp kan geven.

Groei dominiek en valentijn vergelijken is ogenschijnlijk slim... maar gelukkig zijn cb's ook wijzer geworden en zullen nu anders reageren dan toen. Dieet gaat nog goed????

Jammer genoeg zijn Antoinette en ik beiden op vakantie nu, ik amper internet, dus kan het niet goed bijhouden. Yf wel verstand van allergie, maar nog niet zoveel van borstvoeding. Heb je even geduld??? Ben vrijdagavond weer thuis.

Dikke kus, Nynke

Ps: ingrijpen in groei Dominiek was ook al eerder... alleen stond je er toen anders tegenover. Heb zo'n vermoeden dat het toen echt nodig was! Met Valentijn heb je het de afgelopen weken al anders gedaan. Vitale signalen zullen nu dus ook beter zijn dan toen bij Dominiek. Dan ook minder snel pootje neer van officiële instanties.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #99 Gepost op: mei 11, 2010, 08:48:26 »
Heb je op het cb gisteren na laten kijken ook of je spruw hebt...?

Ik heb het filmpje net even bekeken en hij slurpt behoorlijk, hij zuigt niet netjes vacuum...heb je zijn tongriempje al eens na laten kijken, weet niet of dat al eens een keertje gevragen is, omdat je zegt dat hij het met de fles ook doet...misschien dat dat net te kort is om goed aan te zuigen...? weet niet gooi ook maar een ideetje op..

Wellicht is het handig om een lk weer eens mee te laten kijken...

 :knuf: Nicole


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #100 Gepost op: mei 11, 2010, 08:49:03 »
Het filmpje even geluisterd, en  het doet mij vooral aan als slurpen.

Arwen had als babytje met fles drinken dat  geluidje, zij had wel spruw toen trouwens nu wil ik niet zeggen dat je hummeltje dan ook maar spruw heeft, maar ik zou het zekere voor t onzekere nemen. Zij had verders ook geen witte waasje etc.   wel  hoop berg trouwens!
Zeker gezien hij bij zowel fles ans borst hetzelfde geluid maakt.
Nu weet ik neit of hij een speen krijgt, dan zou hij het daar ook moeten doen dat slurp geluidje maken.


Wat betreft de gentiaanviolet vs spruwzalf. het gaat hier niet om het welzijn van je moeder, maar wel omdat van je hummeltje en die van jou. Als jij zo'n last krijgt van die zalf.
JOU kind, JOU opvoeding, JOU lijf.




Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #101 Gepost op: mei 11, 2010, 09:19:52 »
Los van dit alles Melissa wil ik toch graag iets kwijt, vergeef me als het bottig overkomt.
ik denk dat je intussen genoeg mee hebt gelezen en van mij gelezen hebt dat ik het alleen goed bedoel  :knuf:

Persoonlijk denk ik ( en dat is puur mijn persoonlijke mening ) dat je wel wat teveel spelden in een hooiberg zoekt.
Ergens snap ik het wel, gezien de start van Dominique destijds.
Echter wl ik wel benadrukken, geen enkel kindje is gelijk, ook bij een identieke tweeling  is gedrag etc. niet gelijk in alle opzichten.
Laat dat los asjeblieft voor jezelf voor Valentijn en voor je man en Dominique ook.

Heb je misschien een groeicurve van valentijn? wellicht kan ik daar eens naar  gaan kijken.

Over het slurpen kan ik alleen mijn eigen ervaring geven, ik hoop dat diegene die gecontacterd is even mee licht kan komen schijnen daar op. 

Maar over het allergie gedeelte kan ik wel wat zeggen, durf toch wel te zeggen dat ik intussen aardig pro ben op dat gebied ( helaas)

Zou je voor mij even specifiek een samenvatting kunnen maken  wat de precieze klachten waren om op dieet te gaan, en wat je zoal hebt weg gelaten tot op heden? 
Dan krijg ik namelijk een beter beeld als dat ik nu over de postings verspreid krijg.
En kan ik ook wat specifieker en doelgerichter mee kijken.

 :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #102 Gepost op: mei 11, 2010, 10:34:32 »
Ik ben idd een beetje bang voor herhaling van wat er met Dominiek destijds is gebeurt, Dominiek heeft echt honger gehad maar het nooit aangegeven, en als je naar Valentijn kijkt nu is hij gewoon niet dik, kijk maar:



Hij heeft echt spillepootjes en hele dunne armpjes. Dus ergens ben ik bang dat hij zijn buikje niet rond kan eten bij mij.

Ik ben op dieet omdat toen ik hier aangaf dat ik het idee had dat hij nogal heftig op een fles gewone kv reageerde (met darmkrampjes ,spugen en scheetjes) en het idee had dat hij mischien daar overgevoelig voor was (ook omdat hij vaak onrustig dronk aan de borst door steeds los te laten en opnieuw aan te happen), toen dacht Nynke dat hij mischien een kma had en daarom dan ook zo slecht groeide. (ik heb zelf het idee dat de verminderde groei komt van dat ik weinig melk heb). Dus toen op advies van hier koemelk/soja en kippenei weggelaten. Na een weekje heb ik kippenei gegeten en daar reageerde hij niet op, dus ei eet ik weer. En hij reageert soms wel en soms niet op koemelk, maar laat het nu helemaal weer weg.

:knuf: :knuf:
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #103 Gepost op: mei 11, 2010, 11:12:24 »
Ha Melissa,
Als je niet wil dat je moeder het roze bekkie ziet zou ik misschien gewoon lekker een weekje thuisblijven. Desnoods fake je een griepje ofzo? Het gaat er tenslotte om dat Valentijn krijgt wat hij nodig heeft?!?

Of zeg dat de huisarts/CB dit voorgeschreven heeft (Desnoods doe je of je er zelf ook niet blij mee bent?). Ze hoeven toch niet te weten dat je aan spruw twijfelt? Stel het tegenover hen als een feit, er is spruw dus dat moet behandeld worden.

Als zij zo lastig doen hoef je toch niet helemaal eerlijk te zijn? Denk gerust aan jezelf!

Succes!

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #104 Gepost op: mei 11, 2010, 11:23:10 »
Ik zou ook voor GV als je wat tegen spruw wil proberen.
Wat je moeder er van vind dat mag ze vinden maar het gaat niet om haar
Zij heeft haar kans voor opvoeden gehad en mag nu alleen toekijken (even zwart-wit)
Jaimey was zo onrustig als ze langer sliep want dan krijgt ze teveel binnen in een keer.
Als ze los liet stroomde het door. Maar ook met spruw deed ze dat.

Heeft Valentein wel een grote hap? Of drinkt hij uit de borst zoals met de fles dus alleen de tepel?
Ik kan het niet beoordelen maar dat zou wel kunnen dat hij een klein hapje neemt en dan dus alleen
een klein stukje heeft waar hij op drinkt. Dan kan het ook zo klinken denk ik. Zijn de lipjes wel goed?
Dus niet naar binnengezogen. Jaimey wil dat soms ook wel doen ipv netjes naar buiten toe.
Wat ook kan als hij dit niet gelijk doet is dat hij tijdens het drinken en dat kan al gelijk in het begin maar ook iets erna
Is dat hij na groot aanhappen er af zakt of zorgt dat hij minder in de mond houd door uit te spugen.

Wat je kan proberen is om met je hand het voor het aanhappen wat "plat" te maken.
En hem goed tijdens het aanhappen tegen je borst aandoet zodat hij echt goed hapt.
En als hij dan een goede hap heeft loslaten.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)