User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 99
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Het begin is gemaakt  (gelezen 51565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Het begin is gemaakt
« Gepost op: april 10, 2010, 18:53:05 »
We zijn net boodschappen wezen doen en het begin is gemaakt. Ik ga eerst proberen om zo puur mogelijk te eten, dus aardappels/groente/onverwerkt vlees. Heb van de overige dingen alle ingrediënten gelezen en dacht dat ik wel alles compleet had.

Ik kon alleen geen goede bakboter vinden, ik dacht dat ik een goede had gepakt nu maar eenmaal thuis zag ik daar ook 'sojalecithine' opstaan. Maar aangezien ik helemaal niets anders in huis heb en toch wel graag mijn vlees bak in boter gebruik ik het nu toch. Dus iemand tips voor een goede bakboter?

Jos snapte het geloof ik niet zo, "Dus Valentijn heeft last van Kunstvoeding en dan ga jij op dieet?" , ik heb hem maar uitgelegt dat het hoe dan ook voordeel heeft. Want voor de komende tijd moet ik bij alles wat ik in mijn mond stop nadenken, en dat is ook goed voor de slanke lijn (geen tompoesen, Ben&jerry's en bokkepootjes meer).

En we zullen zien hoe hij erop reageert.

Is er trouwens ook een soort coffecreamer die wel mag? want ik lust mijn koffie niet zwart (mischien een domme vraag, maar je weet maar nooit wat ze tegenwoordig kunnen fabriceren  :bloosmeer: )

:knuf: Melissa
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2010, 19:36:26 »
Hey Melis,

Sojalecithine mag gewoon hoor! Er zijn maar weinig mensen met een sojaallergie die wel reageren op de lecithine, de meesten kunnen er wel gewoon tegen. Kortom, de wajang die je nu waarschijnlijk hebt, mag je gewoon gebruiken.

Als koffiemelk kan je havermelk halen bij de reformwinkel of bij de albert heijn (deze twee hebben het meestal wel) Maar als het goed is is er ook een plantaardige koffiemelk van campina dacht ik... misschien kan die ook wel, tenzij ze met plantaardig soja bedoelen. http://www.campina.nl/onze-producten/in-de-koffie/plantaardiig.aspx Ik kan op die site zo snel geen ingrediënten vinden om het voor je na te kijken.

Bij de lidl (en sommige andere winkels) kan je trouwens regelmatig lekker sorbetijs vinden, is toch ook nog een lekker toetje.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2010, 20:01:08 »
Hey Melissa,

wat voor bakboter gebruik je normaal, misschien vloeibaar, er zijn er namelijk wel een paar die kunnen.
Waar doe je normaal je boodschappen? Niet alles is overal te vinden en als we weten welke winkel, is het wat makkelijker voor ons.
Heb je ook al nagedacht over je brood en smeerboter?

Ik hoor het wel.

Groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2010, 20:58:14 »
Wat fijn dat sojalecithine wel mag. Ik bak normaal in de croma. Ik heb nu vloeibare bakboter meegenomen van becel http://becel.nl/Consumer/Article.aspx?Path=Consumer/HealthyHeartLiving/OurProducts/Becel-Keuken-Olijf

Ik doe mijn dagelijkse boodschappen bij de super de boer en we hebben een lidl dichtbij.

Ik heb het oerbrood van de SDB gekocht, op het etiketje stonden geen allergenen (ik heb het etiket niet bij de hand en wil Jos niet nog een keer naar de keuken sturen, hij moest net de boter ook al halen). EN ik smeer geen boter op brood.

Als beleg heb ik slagers achterham meegenomen en coburgerham. EN ik geloof dat ik ook wel pindakaas op brood mag (op het etiket stond alleen pinda en olie).
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2010, 21:04:26 »
Oh en om te snacken  heb ik de sesamzaadjes in honing, Volgens het etiket zit er sesamzaad, maltosesiroop, rietsuiker en honing in, dat mag allemaal toch?

Verder veel gezonde dingen ingeslagen voor mij om mee te snacken, appels, wortels en komkommer. Als drinken vruchtensap en ranja.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2010, 21:50:33 »
He Melissa,

Ik weet helemaal niets van een HA dieet, dus geen tips. Wilde wel even laten weten dat ik denk dat je het super doet met Valentijn en ik hoop dat een tijdje HA hem en jou de rust gaat geven in de voeding die jullie verdienen.

Dikke  :knuf: Babette


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2010, 21:53:46 »
Dank je Babette. :knuf:
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2010, 22:42:29 »
Ik zal dan direct ook een begin maken met opschrijven wat ik heb gegeten, ik begrijp dat tijden en hoeveelheden niet zoveel uitmaakt?

Vandaag 10-april
witbrood met chocopasta
nibit chippies
koffie met suiker en poedermelk
geschraapte worteltjes
bruine bonen met appelmoes
speklapje met silvokruiden gebakken in becel met olijfolie
sesamzaadjes in honing en ranja
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2010, 23:15:36 »
De chocopasta puur? Enneh de poedermelk... is ter overbrugging tot je melkvrije melk hebt?

Je mag de dingen ook puur in een schrift schrijven hoor, hoeft niet perse online. Koekjes en snoepjes zijn ook nog wel te vinden, als je daar zin in hebt.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2010, 00:17:37 »
Zijn de nibbits melkvrij? Ik kon alleen met melk vinden.
Jorden vind de tjipies (chipjes) ook leuk om mee te eten.

Hopelijk helpt het voor je kleine mannentje.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2010, 07:56:24 »
Goedemorgen,

Nee die producten zijn niet melkvrij, maar ben pas gisterenmiddag met het dieet begonnen, dus dat waren nog de 'foute' dingen, maar wilde gewoon een begin maken.

En in een schriftje schrijven dat ga ik  'vergeten'

Maar maakt het echt uit wat ik wanneer eet eigenlijk bedenk ik me nu. HIj reageert niet op mijn melk dus danvalt er ook weinig te vergelijken toch? Het gaat dan nu puur om de groei.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #11 Gepost op: april 11, 2010, 08:45:56 »
Wat je aan boter en alles hebt, klinkt goed.
Mocht je een moeilijk moment hebben, laat het weten!
Ik kom bij beide winkels, dus kan je daarmee helpen.

Ik denk dat het niet alleen om de groei zal gaan, maar hopelijk ga je ook iets merken van zijn drinkgedrag.

We horen het graag hoe het verloopt.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #12 Gepost op: april 11, 2010, 09:48:29 »
Hey Melis,

Citaat
Maar maakt het echt uit wat ik wanneer eet eigenlijk bedenk ik me nu. Hij reageert niet op mijn melk dus danvalt er ook weinig te vergelijken toch? Het gaat dan nu puur om de groei.
Je gaat het volgens mij niet alleen doen voor de groei, maar ook voor de gemixte signalen en het rommelige drinken. Als er wel een overgevoeligheid meespeelt, heb je kans dat hij 's nachts rustiger gaat zijn, gewoon de voedingen pakt die hij nodig heeft, ipv dat je ieder half uur opnieuw moet aanleggen. Dat hij overdag wat makkelijker gaat slapen en beter gaat drinken. Dat je tepels niet zo'n geweld aangedaan worden.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2010, 22:21:24 »
11-april

witbrood met slager's achterham
thee met suiker
sesamsnaps
meloen met serranoham
aardappels-bloemkool-gehaktbal met silvokruiden
pistachenootjes
dubbeldrank (egen merk SDB)
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Het begin is gemaakt
« Reactie #14 Gepost op: april 11, 2010, 23:14:17 »
Hey Melis,

Heb je de Ham goed nageplozen? Ik kan er niet zoveel vinden zonder allergenen. Hoe gaat het nu met Valentijn?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.