User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 105
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Hoe lang melksporen in bv?  (gelezen 2129 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Hoe lang melksporen in bv?
« Gepost op: januari 24, 2011, 12:50:24 »
Hou dames,
dit keer een vraagje namens mijn zus (ja, ook daar waarschijnlijk een kleintje met KMA!).

Hoe lang blijft melk na een misser in je bv zitten?

Ik weet dat hier al eerder topics over geweest zijn (maar op i-phone zoekt het erg onhandig) en dat er geen precieze tijd is, maar wat kan ze als richtlijn nemen?

Bedankt maar weet alvast!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hoe lang melksporen in bv?
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2011, 13:24:01 »
Hey Stefanie!

Komt je zus ook deze kant op??? Jammer dat zij ook dieet moet volgen zeg!

Bij mij werden de klachten na 24 uur al minder en kwam ukkie daarna steeds meer tot rust. Of dat aan de sporen in de melk te wijten valt of dat de darmen zo lang nodig hadden om te herstellen... kan ik niet met zekerheid zeggen.

Maar het hangt ook groot deel van je eigen spijsvertering af, bij sommige vrouwen duurt het langer voordat de sporen uit de melk verdwenen zijn.

Het ergste heeft ze waarschijnlijk al gehad... Sterkte!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe lang melksporen in bv?
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2011, 13:47:43 »
Hier werd het na 1 dag beter en na 3 dgn waren we weer terug op normaal. Maar is onderdaad erg wiielend per persoon.



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Hoe lang melksporen in bv?
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2011, 15:19:09 »
Hoi,
voordeel is wel dat ze (voorlopig) fulltime kolft. Ze kan de 'slechte melk' dus wegdoen en pepti geven (voorraad is inmiddels nihil).

Weet niet of ze deze kant opkomt (en of ik haar deze kant op wil hebben haha. Nu kan in ongegeneerd klagen, wat ik iets minder zal doen als zij meeleest haha).
Voorlopig ben ik nog haar vraagbaak...

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hoe lang melksporen in bv?
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2011, 16:13:31 »
Op de pepti reageert haar kindje niet? Dat is mooi meegenomen dan! Ik heb er iedere keer gewoon voor gekozen om te blijven voeden, ipv veilige melk uit de vriezer geven (of kunstmelk) De "schade" was toch al aangericht en zo kon ik het beste bekijken wanneer het allemaal weer uit mijn melk was (handig om te weten voor de volgende keer, als je wel wilt kolven en vervangen)

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Hoe lang melksporen in bv?
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2011, 22:55:19 »
Hoi,
hoe ze reageert op pepti weet ik eigenlijk niet. Krijgt ze nu voor het eerst. Maar er is nog een flinke lading andere hobbels, dus het is geloof ik niet heel precies te zeggen.
Ze is vandaag trouwens bij de kinderarts terecht gekomen (natuurlijk niet voor die misser hoor). Die gaf aan dat het er 3 dagen in bleef!?!lijkt mij erg lang!

Op provocatie van 20 ml 'vervuilde' bv-melk reageerde ze al vrij heftig. Nu net die boel weer onder controle dus geloof niet dat ze zit te wachten op direct weer een (ongeplande) provocatie. Baby is pas 2 1/2 maand...

Maar bedankt voor jullie reacties!

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe lang melksporen in bv?
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2011, 23:09:20 »
Ik houd ook 3 dfn aan hoor. Heb ik hier echt wel nodig voordat het rustig is. Hopelijk gaat de pepti goed, maar als ik hoor dat ze al op de mm reageerd dan ben ik er bang voor.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hoe lang melksporen in bv?
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2011, 23:12:32 »
Ik ben benieuwd hoe ze het op de Pepti doet, hoop dat het goed gaat!

Drie dagen zal gemiddeld zijn, bij de meesten duurt het niet zo lang, maar bij sommigen duurt het veel langer. En dan krijg je een gemiddelde...

Hoop dat haar ukkie snel weer happy is!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.