User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 93
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: hoe snel yoghurt in bv?  (gelezen 3955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
hoe snel yoghurt in bv?
« Gepost op: maart 25, 2007, 20:04:37 »
hoe snel zit yoghurt in je bv? ik moet maar weer eens een melkprodukt uitproberen van de dietiste na een dieet, maar zit even te denken of ik dan het beste sochtends of savonds het zelf kan eten. zodat als ze reageert ik niet weer de halve nacht met haar op zit!
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2007, 20:13:51 door Beheer »

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #1 Gepost op: maart 25, 2007, 20:05:55 »
Da's niet te voorspellen meis, bij de één gaat dat sneller dan bij de ander. Hangt van je eigen stofwisseling af, maar ook van die van je dochter hoe snel je reactie kan verwachten. Ik zou zelf voor de vroege ochtend kiezen, maar dat is puur mijn eigen gevoel. Soms kwam de reactie hier pas de volgende dag of zelfs paar dagen erna (bij opvoeren hoeveelheden)

Succes en sterkte!

Groetjes Nynke

PS: hoe laag was haar HB (ijzer) gehalte in het bloed? Was ik gisteren nog vergeten te vragen. Heeft de arts de waarden aan jou verteld?
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #2 Gepost op: maart 25, 2007, 20:06:32 »
Hier bij alle drie de knullen ongeveer 12 uur nadat ik het gegeten heb, soms eerder.
Met melk dan, met andere dingen veel eerder, met sommige dingen juist veel later.
Moeilijk te voorspellen hoor.
 

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2007, 20:07:01 »
Hier kreeg arwen bij verkeerd iets  direct al reacties. Maar denk dat dat verschillend ligt ook.
Ik hoop  heel hard dat het zonder problemen verloopt  !

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #4 Gepost op: maart 25, 2007, 20:07:25 »
Ja, als de jongens direct iets eten gaat het ook sneller, maar via de borstvoeding is de reactie moeilijker in te schatten qua tijdsduur. het ligt er dan net aan hoe snel het opgenomen word bij de moeder, en hoe snel het kindje het opneemt in de stofwisseling.

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #5 Gepost op: maart 25, 2007, 20:07:50 »
hoi nynke,
ik zie je zo ook wel op de chat, maar nu even reactie: ik heb geen waarden gekregen, heb eerder het idee dat ik bekeken wordt als overbezorgde moeder en wellicht zelfs als munchausen by proxy ! ze durfde zelfs te zeggen dat ik donna te weinig te eten gaf misschien... dat kind eet hartstikken veel: dat is het m juist!
maar de dietiste wilde graag dat ik snel yoghurt ging uitproberen, direct aan haar geven... ja hallo, ik vind het juist zo fijn dat ik zachter via de bv kan doen! ik dacht ook al om het snachts te eten!!! zet gewoon de wekker! ik kon het niet meer uit mijn geheugen halen, nynke, vandaar de vraag weer!
ik ben ook wel beniuewd hoe ik er zelf op reageer!
 

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #6 Gepost op: maart 25, 2007, 20:09:36 »
Ach Miriam,

Ik ben met alle liefde je externe geheugen hoor! Ik vind het alleen zo dubbel om op maar één van beide fora je vraag te beantwoorden.... dus typ ik het nu iedere keer dubbel (kopiëren is me mijn eer te na, dus typ nieuwe tekst)

Maarja, beter één keer teveel getypt dan een keer te weinig...

Maar heb je nu nog niet het gevoel dat je serieus genomen wordt dan? Dacht dat je nu juist een goed gevoel had? Jammer hoor!!! Maarja hopelijk komt uit de test wat naar voren waardoor je je gelijk bewezen krijgt (krom eigenlijk, want we willen juist dat er helemaal niets loos is met onze kinders)

Groetjes Nynke
 
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: geen waarden
« Reactie #7 Gepost op: maart 25, 2007, 20:11:06 »
Misschien niet het antwoord dat je wilt horen,
ik snap je redenatie over de zachtere methode heel goed.
Maar bij direct geven zijn  en de resultaten duidelijker en sneller.
Misschien ook wel pijnlijker.. iets wat je niet wilt dat snap ik..  maar misschien ook beter wat aan te doen.
Daarbij weet ik niet allemaal hoe het met introductie/provocatie met de BV zit.. maar dan heb je  volgens mij toch niet altijd de zekerheid dat het specifiek door de yoghurt komt, zou misschien ook wel een  reactie tussen 2 voedingsmiddelen die jij dan gehad hebt kunnen zijn.
Nogmaals ik wil je niet voor het hoofd stoten ..

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #8 Gepost op: maart 25, 2007, 20:12:18 »
Ik snap dat je zo denkt, maar ik zit juist op een dieet om alles waar Kylian niet tegen kan hem te besparen. Ga ik dan provoceren doe ik dat uiteraard met 1 product tegelijk. Een reactie zoals jij die schetst dat hij zou reageren op 2 soorten voedingsmiddelen door elkaar ken ik niet.

Groeten van Annet

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #9 Gepost op: maart 25, 2007, 20:14:45 »
Mijn neef heeft allergie-en in de zin dat hij dus  bepaalde producten niet gemengd kan eten.
Zo kan hij bijvoorbeeld andijviestamppot eten  met een kipfilet maar niet met gehaktbal. dan zwelt die op  spuugt die benauwd e.d.
Maar een broodje gehaktbal kan die wel weer verdragen.
Zo kan die sate met rijst maar geen sate met frieten  dus   soort van chemische reactie  tussen de producten.
Heel maf is dat.

Uiteindelijk moet je doen wat jij denkt dat beste is voor je kind, maar misschien helpt het ook wel eens om het van een ander oogpunt te bekijken.
Ik wou dat ik indirect  kon provoceren omdat ze dan misschien minder pijn heeft. Maar helaasch pindakaas..
Toch denk ik zelf dat direct provoceren soms ook wel goed is. juist omdat het  denk ik duidelijker is.

yfke

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #10 Gepost op: maart 25, 2007, 20:15:42 »
Dat kan ik me voorstellen. Het is hier echter zo dat ik niet precies weet waar Kylian op reageert en de kans groot is dat hij via de bv minder/niet reageert en zijn lichaam langzaam kan wennen. Stel dat hij dus geen allergie heeft, is de kans groot dat hij op deze wijze minder snel een allergie opbouwt.

Groeten van annet

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #11 Gepost op: maart 25, 2007, 20:16:04 »
En dan heb je bij zo'n gecombineerde altijd een nadeel.... via de BV krijgt je kind dan alsnog dat stofje binnen... plus en volle dosis van de provocatie, dat kan heftigere reacties geven dan dat je het via de borstvoeding doet.

Provocatie doe je expres meerdere dagen in oplopende hoeveelheden. De rest van je dieet blijft hetzelfde, je provoceert maar één ding tegelijkertijd in een tijdspanne van minimaal één week (krap gezien drie dagen provocatie en twee dagen rust)

Met die combinatie zit je altijd, maar je eet gelukkig niet alle dagen hetzelfde....

Ben nu even kort, want ik wil zo mijn bedje in.... vragen mag altijd als ik nog niet duidelijk genoeg ben geweest.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #12 Gepost op: maart 25, 2007, 20:16:49 »
Is ook allemaal weer zo,  misschien moet ik maar wijs mij mondje houden  hierover verder aangezien ik dus echt geen BV ervaring heb..   

Gr Yfke

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #13 Gepost op: maart 25, 2007, 20:17:53 »
Nee hoor Yvonne, alle inzichten zijn welkom! Het verschil tussen provoceren via BV en KV is best interessant om te lezen en te leren hoe dat allemaal werkt!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Beheer

  • Tsja wie ben ik....
  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 138
Re: hoe snel yoghurt in bv?
« Reactie #14 Gepost op: maart 25, 2007, 20:18:29 »
Je neemt me de woorden uit de mond. Daarnaast vind ik het ook interessant de andere kant te horen en belicht te zien worden.

Groeten van annet