User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 115
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Hoe verder met bijvoeding?  (gelezen 9767 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jonge_mama

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Hoe verder met bijvoeding?
« Gepost op: november 28, 2011, 10:57:59 »
Hallo,

Op 7 januari word ons zoontje 6maand en vanaf dan zou ik stilletjes aan met bijvoeding willen beginnnen. Hij heeft met zekerheid een koemelkallergie maar er zijn nog voedingsmiddelen waarover we twijfelen of hij er al dan niet tegenkan zoals soja, tomaat, amandelen (andere noten misschien ook?),... We zagen wel wat krampjes, luieruitslag, verandering in ontlastingspatroon maar niet zo hevig en duidelijk als bij provocatie van melk. Daarbij komt ook nog dat hij ziek is geweest en we dus niet weten of hij daardoor last had of door mijn voeding.

Ik heb dus wat schrik om met bijvoeding te beginnen. We gaan het introductieschema volgen van Stefan Kleintjes en de meest voorkomende allergenen weglaten uit de voeding en alles gedurende een paar dagen geven.

Wat ik me eigenlijk afvraag of een reactie op bijvoeding veel heviger is dan via de borstvoeding? Of kunnen we ervan uitgaan dat alles wat ik eet en hij niet op reageert veilig zijn om rechtstreeks aan hem te geven?

Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe verder met bijvoeding?
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2011, 17:53:03 »
Ik zou beginnen met dingen die zo goed als zeker veilig zijn, dan kun je het snelste een volwaardige voeding aanbieden (heeft geen haast, als je bv geeft hoeven ze pas vanaf 10 mnd redelijk wat te eten, daarvoor is oefenen) Alles een paar dagen geven. Zeg 1 of 2 producten per week introduceren.
Reactie bij direct geven is steviger dan via de borstvoeding. Via de borstvoeding is het al 'verknipt' door jou lichaam en komt dus fijner in de melk. Wat wel zo is dat het meestal wel goed gaat als het via de bv goed gaat. of, als ze dan reageren de reactie relatief mild is.
Als je nog vragen hebt, laat het maar weten, als ik wat meer tijd heb zal ik uitgebreider andwoorden