User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 84
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Hongerrrrr!  (gelezen 4020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Hongerrrrr!
« Gepost op: augustus 07, 2010, 19:44:26 »
Hoi,
nu, tijdens de borstvoedingsperiode, val ik echt om van de honger...!
Nu ben ik op zoek naar melkvrije snacks. Niet iets wat ik thuis kan klaarmaker, maar dingen die je bij wijze van spreken al in de auto openmaakt en zo het hele pak leeg (vr)eet  :bloosmeer:

al die melkvrije dingen zijn prima, maar van biscuitjes heb ik het hele pak nodig om de honger te stillen en van bastognes is ondertussen mijn mond kapot haha. Heb het nu dus maar gegooid op de roze koeken van de Lidl en de appelcakejes van het stoepje.
Maar er moet toch meer zijn...???

Wie roept??

Bedankt!

Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2010, 20:58:35 »
Ik eet graag ontbijtkoek, die Friese kandijkoek van de Euroshopper....echt lekker  :luvya: en die vult wel!

Jodenkoeken mogen ook, misschien dat die meer vullen dan biscuitjes?

Verse kokosmakronen en bitterkoekjes van de AH (ik hou er niet van, maar jij misschien wel)

Of lekkere naturel ribbelchips  :goei:

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2010, 21:35:24 »
Zal het lijstje van Eylem even aanvullen met wat ik nog weet.
Van 1de best, peijnenburg en bolletje heb je ontbijdkoekjes per stuk verpakt (bolletje is 2 verschillende smaken in een, naturel en vanille)
Verkade heeft digestive portieverpakkingen met 5 kleine koekjes in een zakje, Wel goed opletten of ze goed zijn, zijn de koekjes (alleen in mini) die veranderd zijn en weer terugveranderd (lees boodschappen doen met allergie)
Ik heb vaak wel een bak popcorn staan die ik al gemaakt heb en in zakjes verdeeld voor Bo (en wat grotere voor mijzelf waar wel wat suiker op zit  :bloosmeer:) Die neem ik geregeld mee.
Iets minder gezond, spekkies. Wel lekker, al eet je je er snel misselijk aan.
Evergreen liga's zijn als het goed is melkvrij, maar heb ik al een tijdje niet gehaald, dus even checken.
Wij zitten met melk, ei en soja vrij dus er zullen best nog wel meer dingen zijn die kunnen waar bijv wel soja of ei in zit maar dat weet ik verder niet goed.
Lange vingers zijn ook vaak melkvrij maar niet eivrij, dus hebben wij niet.   
Hopelijk kun je hier iets mee, als ik nog iets bedenk hoor je het van me.



Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2010, 22:20:25 »
Bedankt voor de aanvullingen mammavanbo, ik heb hier op de computer een documentje waar alles instaat wat wel mag qua lekkere dingen dus die kan ik weer aanvullen. handig om even in te kijken voor ik boodschappen ga doen.

Wat natuurlijk ook nog kan: lekker zelf een cake of iets dergelijks bakken, heel veel recepten zijn zonder melk en soms ook zonder ei. Ik heb een paar weken terug een hele lekkere bananencake gebakken, niet te zoet maar erg lekker en vulde prima!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2010, 22:48:24 »
De bananencake staat al een behoorlijk tijdje in het receptendraadje, Renée en ik hebben er heel vaak van genoten! Vult inderdaad goed, maar je zult ze toch zelf moeten bakken.

Melkvrij kan je vaak speculaasbrokken wel vinden! Soms zit er een glanslaagje op wat ei kan bevatten, maar daar hoef jij niet op te letten... Ik vind vooral die dikke brokken zo lekker! Noten zijn ook altijd wel een heerlijke snack en sommigen zitten ook nog bomvol vitamines/mineralen/eiwitten die je hard nodig hebt! Sesamrepen vullen ook redelijk goed, het merk ben ik even vergeten, maar meen dat het nog wel ergens hier op de site te vinden is. Vul je gelijk ook je calcium weer wat aan!

Ik vind evergreen krenten wel lekker, vult ook iets beter dan een biscuitje. Is melk en eivrij, zit wel sojalecithine in (voor Eylem) Niet alle evergreens kunnen, voor mij iig niet, omdat het vaak ook appel of zoiets bevat.

Chocolade is ook nog te vinden zonder koemelk, is ook wel een heerlijk tussendoortje!

Eet smakelijk!



Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2010, 10:53:34 »
Hoi!
Een hoop goeie tips! Ga ik zeker wat mee doen!
Evergreens vind ik heerlijk! Was ervan overtuigd dat daar melk in zat. Ga ik dus meteen bekijken/halen!
Verder jodenkoeken, hmmm!

Noten vind ik ook erg lekker, vooral gemixt met krenten/rozijnen, had ik nog even niet aan gedacht...

Ontbijtkoek vind ik ook lekker, maar dan willen de kinderen meteen meedoen, en die wil ik natuurlijk niet in mijn vreettempo meenemen.

Als ik zelf aan het bakken sla maak ik altijd appeltaart. Kleintjes van 1/3 portie deeg. Zo word je niet 'gedwongen' een hele taart op te eten  :lekker: ;-). Rest van het deeg gaat vriezer in voor als we feestje hebben, dan neem ik, ook voor Maurits, ons eigen taartje mee. En daar is zelden iets van over als we naar huis gaan haha, altijd wel iemand die vraagt of ie ook een stukje mag.

Nou, ik ben weer geholpen. Als ik op iets nieuws kom zal ik het hier komen melden!

Groetjes en bedankt!

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2010, 13:16:00 »
arretjescake kun je ook maken met melkvrije boter (en indien gewenst zelfs zonder ei, doe ik vaak) Zal binnekort even het receptje plaatsen. Vult zeeeeeer goed, en zeer makkelijk te maken.

Er bestaan inderdaad chocolade op rijstemelkbasis. Ik moet hem nog even uitproberen. Kwam hem tegen in de landgoed winkel van de Olmenhorst (lisserbroek, haarlemmermeer) Binnenkort ga ik hem even halen, ik laat het weten of het wat is.



Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2010, 15:59:09 »
hmmmm arretjescake, dat is een goed idee!  :luvya:

En die melkchocola op basis van rijstmelk hebben ze zelfs bij de Albert Heijn!  :goei: ze hebben nu sinds kort, bij ons tenminste, een speciaal 'allergieschap' met veel glutenvrije dingen enzo maar ook een aantal melkvrije producten. 't is alleen superduur natuurlijk

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2010, 18:49:48 »
Hoi,
Ik eet de pure chocola van AH huismerk. Prima te eten! Moet je natuurlijk wel van pure chocola houden.... Voordeel: je stopt sneller met eten  ;-)

Maar die rijste-melkchocola ga ik ook zoeken!

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2010, 13:47:58 »
Normaal koos ik ook voor puur. Maar soms is "melk"chocolade of witte chocolade toch ook wel lekker als afwisseling.
Rijstemelkchocolade nog niet niet gevonden hier bij de AH, misschien maar even goed kijken van de week en prijs vergelijken.

ps receptje is inmiddels geplaatst voor de arretjescake



Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2010, 14:01:46 »
Ik hou normaal ook niet van pure chocola maar als je niets anders mag..... :PP

Ik moet die van Cote d'Or eens proberen, hun melkchocolade vind ik echt overheerlijk dus hoop dat dat voor puur ook geldt.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2010, 16:39:29 »
Hoi,
heb vandaag de rijst-chocola geproefd... Was er helaas niet erg enthousiast over. Smaakt naar goedkope chocola. Beetje gek, vettig smaakje... Ik ga dus weer voor puur!
Prijs gaat wel. 1,49 per reep. Oké, niet echt goedkoop, maar voor een dieet-product...

Vandaag ook een half pak evergreen leeggegeten. Heerlijk!

Zo, nu maar eens even koken...

Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2010, 21:15:52 »
Ik heb al een halve reep Cote d'Or puur op....erg lekker!!  :luvya:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2010, 12:08:23 »
Hoop dat de chocola gewoon goed blijft gaan Eylem!!! Ik geniet er nu ook weer zo van, al probeer ik het wel met mate te eten (wat is dat spul verslavend lekker) anders groei ik weer dicht... en dat is niet de bedoeling!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Eylem

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Hongerrrrr!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2010, 17:07:33 »
Dat is zeker waar....de reep is nu op  :bloosmeer: maar even geen nieuwe meer kopen, ik moet nog in bikini (badpak dus) over 2 weken  :zzz: