User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 137
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: huidtest gehad...  (gelezen 2587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
huidtest gehad...
« Gepost op: september 16, 2009, 13:56:59 »
Jorden heeft vanmorgen een huidtest gehad. Voor de melk, soja en kippen-ei.
Verder bleek dat de kinderarts ook maar even besloten had dat hij via zijn bloed getest moest worden
en uitgebreid ook zijn ijzer. Die de huidtest afnam zei dat moet intraveus want dat is te veel voor een vingerprik.
Ze vond dat hij te klein is om naar het lab te sturen om te prikken. Ging al wel steeds beter maar ze vond dat de kinderarts dat moest doen.
Maar zij was nu rondes aan het lopen op de kinderafdeling maar dan belt ze over 2 weken en dan konden we ook navragen over waarom en wanneer.

Hij had een reactie van 0.7 mm op de controle test middel. Melk en soja had hij geen reactie. Bij melk was heel klein beetje rood maar dat kwam
door het prikje zelf zei ze. De kippen-ei was een reactie van 0.5 mm. Die reactie is dus wel toegenomen want de vorige keer was er zo goed als
geen reactie via de huid. Ook niet op het kippen-ei. Toen werd het dus dat hij zwaar intollerant was voor kippen-ei.
Er is niet gezegt of hij dat nu dan nog is of dat hij toch dan onder de lichte allergie valt. Een grotere reactie was hij erg allergisch maar kleiner zei ze niks over.

Voor het provoceren zei ze wel nog even te wachten tot er gebeld is. Maar als het goed is mag hij iig de melk en de soja thuis in de provocatie.
Hij lijkt nog steeds wel wat te reageren op melk en soja. We hebben ook niet gezegt hij is allergisch maar hij voelt zich wel duidelijk fijner zonder.
Kippen-ei is dus kans dat ze dat wil provoceren in het ziekenhuis omdat hij nu dus een reactie heeft gehad.
Maar dat is nog even afwachten tot 30 september want dan belt ze. Als het goed is heeft ze dan ook overlegt met iemand die gespecialiceert is in allergie.

groetjes
Jennifer
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:huidtest gehad...
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2009, 18:39:24 »
Hai Jennifer,

Die huidtest zei hier ook weinig, waarvan ik vond dat de plekjes wel erger waren dan de anderen, kreeg ik de reactie dat dat kwam doordat ze daar waarschijnlijk anders of dieper geprikt had... Bij ons kwam er dus volgens de assistente niets uit. Geen allergieën. Maar wel duidelijker gezonder zonder kippenei en citrus (citrus ook niet geprikt, dame beweerde dat daar zo veel verschil in zat, was het sinaasappelsap/vel/schil/etc. etc.) Wel volgens haar een lichte reactie op poezen (daar heb ik bij anne nou nog helemaal niks van gemerkt.. hihi)

Vaag zwaar intolerant als uitslag van de huidtest? Intolerantie is niet via huidtest vast te stellen, had ik begrepen. Ik heb het vermoeden dat het toch altijd koffiedik kijken is met die testen, het enige wat duidelijk uitslag geeft is de eliminatie/provocatie/re-eliminatie en dan voor de artsen bij voorkeur via de dubbelblinde provocatietest.

Tuurlijk is het fijn als er een hele duidelijke huidreactie is, dat wil vaak toch wel heel wat zeggen. De huid is dan echt in opstand tegen het stofje. Maar de vagere uitslagen blijft koffiedikkijken vind ik.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:huidtest gehad...
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2009, 19:55:37 »
de zwaar intolerant was gebasseert op wat wij zeiden dat zijn reacties waren
en toen kwam er nog minder reactie tijdens de huidtest. Ook ei was toen heel weinig.
Maar zijn reacties erop was niet zoals moest dus vond ze dat hij er iig niet tegen kon
Maar dus niet allergisch was volgens de testen. Ook bloedtest niet.

Het maakte ons niet veel uit allergisch of niet. Toen zei ze maar hij komt niet in levensgevaar.
Nee ook gelukkig maar hij krijgt het niet want hij reageert wel.
Nu is het even afwachten wat er gezegt word. 30 september worden we gebelt.

bedankt voor je reactie
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:huidtest gehad...
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2009, 21:03:55 »
hahah zo te horen verweer je je behoorlijk goed! Knap van je, zelfs ik werd wat onzeker bij die allergoloog waar wij toen waren. Niet dat ik ging twijfelen aan mijn gevoel en mening, maar wel dat onzekere gevoel wat je krijgt als er zo'n professor tegen over je zit die steeds ingewikkelder gaat praten  ;-)

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:huidtest gehad...
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2009, 21:11:03 »
Goed gereageerd  :goei:

En zelf vind ik een huidtest en of bloedtest alleen meer een bevestiging voor eventueel een belastingdienst etc. ;)
En hier hadden we de kinderarts die het graag wou omdat ze zo extreem was, studiecase geval enzo  :hmmm:

Zolang je zorgt dat hij aan zijn mineralen  ijzer/calcium etc. etc. dmv andere voedingsmiddelen komt is er niks aan het handje
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:huidtest gehad...
« Reactie #5 Gepost op: september 16, 2009, 21:40:48 »
nou lekker dan Yvke als studiemateriaal.

Hij heeft een keer een bloedtest gehad en hij bleek met zijn ijzer op de rand te zitten maar verder alles goed.

Gelukkig eet hij wel (heel) goed. Met sperciebonen remmen we hem maar af. Hij eet rustig 150 tot 200 gram op.
Daar komt hij echt om schooien en kan hem niet snel genoeg klaar zijn.

Dat onzekere herken ik ook wel. Is toch wel lastig om tegen "geleerde" in te gaan.
Ik heb ook gezegt dat het wel prettig was om te horen dat hij niet in levensgevaar zou komen maar dat ik het toch niet ga gebruiken.
Hij voelt zich overduidelijk niet fijn als hij het wel binnenkrijgt en dus doe ik het niet.

Mijn broer zei toen: "Neem een keer zwakstroom mee en geef haar een schokje ermee. Of een paar.
Dat kan en mag want ze was toch niet in levensgevaar?! Ok het voelt niet fijn en naar maar ze was niet in levensgevaar.
En dan eens kijken of ze het dan toch liever niet heeft."    :wut?:

Scheelt vast dat we een vrouwelijke kinderarts hebben en dat ze het meestal in normale taal wel uitlegt hoe en wat.

Verder heeft hij vanavond een "heerlijke" poepbroek gehad. Was smeuige pindakaas poep met een heel zuur luchtje  :oeps

bedankt voor jullie reacties
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:huidtest gehad...
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2009, 22:40:05 »
hahaha heerlijke broer heb jij! Daar heb je vast veel steun aan!

Oei, zuur luchtje... tandjes op komst? wat verkeerd gevallen? Grieperig? Pindakaas klinkt weer wel redelijk.. hihi maar geur doet al een hoop!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:huidtest gehad...
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2009, 17:04:12 »
Mijn broer en als het om zijn neefjes gaat.... Het klikte, vooral bij de 2 oudste, van dag 1 heel erg goed.
Met Jorden ook wel maar hij wil nu soms nog wel even verlegen doen en dat hebben de 2 andere, bij hem dan, eigelijk nooit gedaan.

Hij heeft vandaag al 4 keer gepoept. Nu is het meer klei. Nee niet uitgetest maar ziet eruit als  :haha:
Nog steeds een wat zure bijgeur maar er was nu vrij weinig kleur juist. Heel licht geel/beige zeg maar.
Gisteravond was hij ook wat klammig en warmpjes dus misschien toch niet helemaal fit.
Zijn hoekjes tandjes zijn een tijdje geleden door gekomen. Misschien de achterste kiezen. Of het verder door groeien van de hoektanden.
Of gewoon een keer niet helemaal fitjes.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:huidtest gehad...
« Reactie #8 Gepost op: september 17, 2009, 18:57:30 »
Ik vind het neit erg als ze als studie materiaal gebruikt wordt.
He is niet alsof ze haar om het niets leegprikken ofzo.
maar als er met haar resultaten etc.  en haar statistieken  het egbruikt kan worden in studiemateriaal, zodat ze meer inzichten krijgen bijv. over allergie etc. 
Vind ik dat prima want anderen zijn er mee geholpen.
En van eens per zoveel maanden bloedprikken si nog niemand dood gegaan

:)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:huidtest gehad...
« Reactie #9 Gepost op: september 17, 2009, 22:22:54 »
Mijn broer en als het om zijn neefjes gaat.... Het klikte, vooral bij de 2 oudste, van dag 1 heel erg goed.
Met Jorden ook wel maar hij wil nu soms nog wel even verlegen doen en dat hebben de 2 andere, bij hem dan, eigelijk nooit gedaan.
Ieder kind is anders... en ook Jorden zal straks helemaal open en vrij met je broer gaan klikken!

Citaat
Hij heeft vandaag al 4 keer gepoept. Nu is het meer klei. Nee niet uitgetest maar ziet eruit als  :haha:
Nog steeds een wat zure bijgeur maar er was nu vrij weinig kleur juist. Heel licht geel/beige zeg maar.
Gisteravond was hij ook wat klammig en warmpjes dus misschien toch niet helemaal fit.
Zijn hoekjes tandjes zijn een tijdje geleden door gekomen. Misschien de achterste kiezen. Of het verder door groeien van de hoektanden.
Of gewoon een keer niet helemaal fitjes.
Herkenbaar, die rare kleur poep, heb ik hier ook wel gehad... vond het wel eng, die rare kleur, net alsof er iets mis was. Gelukkig kwam dat niet vaak voor! Andere kant... hij heeft ook een huidtest gehad waarbij allergenen zijn opgenomen via de huid, best kans dat hij daar op reageert. Je kan het allicht melden de volgende keer. Het verder groeien van hoektanden geeft (tenminste da's mijn ervaring) niet dit soort klachten, gaat eigenlijk ongemerkt. En de achterste kiezen zijn toch nog niet aan de beurt???

Is hij verder wel goed in zijn hummetje?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:huidtest gehad...
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2009, 15:58:23 »
hi Nynke

Zo te voelen nog geen achterste kiezen op komst.
Vanmorgen was het weer wat dunner en iets slijm met nog steeds wat zure bijgeur.
Hij hangt wel iets meer dan anders en huilt wat sneller. Nu helemaal maar hij is net wakker.
Hij wil bij mij hangen en dan eigelijk weg maar als ik hem op de grond zet is het piepen dat ik hem  moet tillen.

Ik wil best wel een wolkje boven zo een hoofdje af en toe dat je kan zien wat ze denken.

Melden als ze belt kan iig geen kwaad. Misschien ook wel een goed idee. Het hoeft niet de oorzaak te zijn maar het kan misschien wel.

Bedankt
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:huidtest gehad...
« Reactie #11 Gepost op: september 18, 2009, 20:20:07 »
En hij krijgt niets nieuws te eten??? Of een product wat vernieuwd is en nu plots wel allergenen bevat?

Ik merkte laatst dat mijn brood van de Lidl een andere omschrijving had gekregen, in ingrediëntenlijst kan ik echt niets vinden wat verdacht is, maar bij het stukje "bevat de volgende allergenen" staat wel melk en soja... rara welke mag ik nu geloven? Vermoed de ingrediëntenlijst... en dat ze de allergenen er gewoon voor de zekerheid bijgezet hebben als vervanging van "het kan sporen bevatten van"

Kijk voor de zekerheid even je etiketten nog een keer na, je weet maar nooit...

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:huidtest gehad...
« Reactie #12 Gepost op: september 18, 2009, 23:00:59 »
hi

Ik zou zo snel niet iets kunnen bedenken dat hij niet eerder gehad heeft of dat er vernieuwt op stond.
Brood heeft hij de laatste dagen eigelijk alleen zelfgemaakte gehad (met wajang boter).
Maar ik kan er idd eens na kijken. Volgens mij ook niet iets wat vernieuwt is.
Vanavond is hij wel huiligere gebleven. Was veel aan het opboeren en had wat last van gas. Huilde dan eerst en dan zei hij BAH!!
Mijn man zei dat de inhoud van zijn pamper hem nu deed denken aan eendenpoep. De kleur dan. Bruin met groen.

Inderdaad apart dat er in lijst niks staat maar bij de allergene wel. Bij twijfel gebruiken we het niet.
Wat ook al gehoort heb is dat soms een kleine verpakking bv ei vrij is maar dat de grote verpakking het er wel in zit.
Zelfde verpakking, zelfde merk, zelfde soort en naam. Alleen groter en dan net ook weer anders. Staat er dan wel op maar toch.

Ik zal morgen eens kijken.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)