User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 97
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: hypo-allergeen proberen?  (gelezen 1917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jana1979

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 33
hypo-allergeen proberen?
« Gepost op: december 22, 2006, 21:59:26 »
Hallo,

Dat mijn kleintje zo spuugt, heb ik al geschreven, maar de laatste dagen ontwikkelt ze steeds meer eczeemachtige vlekjes. Ik weet niet zeker of het dit is, ze heeft er namelijk geen jeuk aan. Maar nu dacht ik ineens spugen+eczeem=misschien (veel) allergiën??? (ik ben ook voor vanalles allergisch, al valt het mee qua etensspullen, meer hooikoorts) En is dan... een hypo-allergeen dieet voor mij misschien iets wat haar kan helpen. Maar ik twijfel hier erg aan, omdat ze (zo goed als) geen krampjes heeft. Moet ik dan zo iets ingrijpends gaan doen als een hypo-allergeen dieet? En hoe werkt dit? Wat mag je eten en wat niet?
Ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt!
Groetjes, Jana

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: hypo-allergeen proberen?
« Reactie #1 Gepost op: december 22, 2006, 22:33:23 »
Hai Jana,

In principe begin je nog vrij eenvoudig. De eerste stap van een hypoallergeen dieet, is het weglaten van de drie meest waarschijnlijke veroorzakers. Dit zijn koemelk, kippenei en soja. En dan niet alleen de zichtbare producten, maar ook de sporen in koekjes, sausjes en dergelijke.

In het allergie gedeelte staan hier de meest voorkomende benamingen van deze drie allergenen al opgesomt. Maar we kunnen je zeker nog verder helpen. Een boodschappenlijstje is met meerderen samen sneller gemaakt dan dat je het alleen moet doen. Scheelt je alvast een berg zoekwerk.

Eén voordeel van een eventuele allergie als oorzaak voor het spugen, is dat het vaak binnen twee weken al aanmerkelijke verbetering moet geven. Eczeem kan langer duren voordat dat verbetert.

Je mag natuurlijk je moedergevoel hierin ook volgen, als jij het gevoel hebt dat ze op iets anders ook nog reageert (iets specifieks) dan laat je dat natuurlijk ook gelijk weg.

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Jana1979

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 33
Re: hypo-allergeen proberen?
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2006, 12:22:05 »
Bedankt alvast voor je tips. Misschien dat ik er na de feestdagen eens aan begin. Maar ik twijfel nog steeds omdat ze geen jeuk en geen krampjes heeft. Het is een hele vrolijke baby!

Offline Martine

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.067
  • Geslacht: Vrouw
Re: hypo-allergeen proberen?
« Reactie #3 Gepost op: december 24, 2006, 19:46:26 »
Hoi Jana!

Krampen komen vaak voor bij een voedsel allergie, maar het hóeft lang niet altijd! Dat ze geen kramp heeft wil dus niet zeggen dat het niet toch een allergie zou kunnen zijn. Dat zelfde geldt voor de jeuk. Daarbij komt ook dat kleine baby's nog niet gemakkelijk kunnen krabben; gericht met haar handjes naar de plek gaan waar het jeukt lukt vaak nog niet.
Wat je bij droge plekjes ook altijd even kunt nagaan is of je bijvoorbeeld een andere wasverzachter of wasmiddel bent gaan gebruiken of dat je haar met een ander zeepje hebt gewassen of iets dergelijks. Daar kan ze natuurlijk ook overgevoelig voor zijn.
Wellicht loont het de moeite om tóch met de eerste stap van het dieet te beginnen; niet geschoten is altijd mis!

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: hypo-allergeen proberen?
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2006, 10:28:28 »
Bedankt alvast voor je tips. Misschien dat ik er na de feestdagen eens aan begin. Maar ik twijfel nog steeds omdat ze geen jeuk en geen krampjes heeft. Het is een hele vrolijke baby!

Hier hadden ze ook geen last van jeuk en de krampen leken niet erger dan bij een doorsnee baby.
Toch heeft de oudste 6 allergieeen, de tweede 11 en de derde in ieder geval 4.
Ik zou het een poging geven als ik jou was, ik had toen zelf zoiets van "nooit geschoten is altijd mis!!"
Voor hetzelfde geldt helpt het wel en kun je door zo'n dieet heel simpel de oorzaak van het spugen wegnemen.