User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 73
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: idee voor verjaardagslekkernijen?  (gelezen 2753 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
idee voor verjaardagslekkernijen?
« Gepost op: oktober 21, 2009, 20:14:30 »
Volgende week is het feest want dan wordt Maurits 1 jaar. Heeft iemand ideeën voor wat lekkernijen zonder koemelk, kippenei en soja? Ik ben benieuwd! Ik weet nog van de verjaardag van onze oudste (met kma), dat ze voor het eerst een coctailworstje (knakworstje; zonder koemelk, kippenei, soja) kreeg, maar ik vraag me nu af of dat wel verstandig is, dat varkensvlees. Ben benieuwd naar jullie ideeën!
Groetjes, Jacqueline.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:idee voor verjaardagslekkernijen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2009, 20:39:37 »
Je hebt oon runder knakworstjes van de UNOX

verdraagt hij tomaat kan je heinz tomaten ketchup gebruiken als vast zet middel, en dan van de worstjes soort inktvisjes maken.

Kleine cherrietomaatjes

plakjes komkommer als hij daar tegen kan.

Misschien heb je een lijstje  waar je wat specifieker mee kan zijn wat wel kan, dan  geef ik wel wat meer tips

Ik ben van het creatief met eten zijn ;)

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:idee voor verjaardagslekkernijen?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 21, 2009, 22:16:38 »
Ik had zelfgemaakte popcorn en spekjes voor Bo haar eerste verjaardag en sindsdien pikt ze het als het even kan uit de kast, hihi.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:idee voor verjaardagslekkernijen?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 21, 2009, 22:45:18 »
Tja er is genoeg wat je feestelijk kan maken!

Wij hebben hier regelmatig fruitschalen of spiesjes op de verjaardagstafel, naturelchips, cherry tomaatjes, komkommer, toastjes met osseworst (lidl) op smaak gemaakt met wat kruiden, kruidenboter zelf gemaakt met margarine/halvarine die mag. Augurken met ham die mag of ontbijtworst die mag. Maar natuurlijk ook dingen die ukken niet mogen en volwassenen wel lekker vinden.

Bitterballen of runderknaks kunnen natuurlijk ook. Als je er bladerdeeg bij zou halen, kan je zelf saucijzenbroodjes kunnen maken.

Laat je fantasie gaan!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:idee voor verjaardagslekkernijen?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 22, 2009, 20:37:09 »
Hoi,
tja, hij eet eigenlijk nog niet zoveel door die allergieën. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog niet zoveel aandurf (bijv. nog geen tomaat geprobeerd...) Wat hij wel eet: fruit (appel en banaan gaan goed de laatste tijd!, mango en peer), brood met vruchtenhagel of kipfilet, rijstwafeltjes en soepstengels. Ik ben benieuwd naar je ideeën  :hmmm:
Groetjes, Jacqueline.





Je hebt oon runder knakworstjes van de UNOX

verdraagt hij tomaat kan je heinz tomaten ketchup gebruiken als vast zet middel, en dan van de worstjes soort inktvisjes maken.

Kleine cherrietomaatjes

plakjes komkommer als hij daar tegen kan.

Misschien heb je een lijstje  waar je wat specifieker mee kan zijn wat wel kan, dan  geef ik wel wat meer tips

Ik ben van het creatief met eten zijn ;)



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:idee voor verjaardagslekkernijen?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2009, 21:26:01 »
Je zal toch wel wat meer  moeten  proberen als dat  ik mis nl. enige vorm van groente

Maar met de dingen die je opnoemde:

Soepstengels door 2 breken en dan de bolle kant  met de halvarine die hij mag  lichtjes besmeren en dopen in de vruchtenhagel.

vruchtenprikkers maken , met de fruitsoorten die hij mag.

kipfiletje in blokjes snijden en  op een bordje, kan  nl. ook prima koud gegeten worden!

Fruit pureren en smoothies maken.  van die leuke kartonne/plastic bekertjes




Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:idee voor verjaardagslekkernijen?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2009, 22:04:50 »
Aangezien hij borstvoeding krijgt, is bijvoeding echt alleen nog maar bijvoeding...

Al zou ik eerder vertrouwen op groente dan op fruit. Met groente kan je ook leuke dingen maken voor de verjaardag hoor! Als hij wortel kan verdragen dan kan je wortelkogeltjes of wortelpartjes serveren, als hij komkommer mag, kan je daar ook al veel feestelijke dingen mee maken. Van bietjes kan je mooie roosjes maken, dingen die hij dan allemaal mag meesmullen!

Als hij runderrookvlees mag, kan je daar ook nog een mooi hapje van maken. Of een klein aardappeltje vullen met diverse groenten en wat rundergehakt (gepofte aardappeltjes met vulling), een toastje met rundergehakt (op smaak gemaakt met diverse kruiden) of met osseworst (op smaak gebracht) maar je kunt ook zelf een salade maken met kipfilet, gouda's glorie mayo light en diverse lekkernijen.

Ze smikkelen tijdens een verjaardag meestal gewoon veel van wat ze mogen en genieten van al het inpakpapier! Je kan trouwens net zoals wij voor eerste verjaardag een bananencake taart maken. Weet zo snel niet meer waar het staat, maar heb het toen wel op het forum gezet (zal dus in juni/juli 2006 zijn geweest)

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:idee voor verjaardagslekkernijen?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 23, 2009, 20:03:35 »
Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties. Leuke ideeën allemaal; we gaan er zeker een paar proberen! (Maurits krijgt trouwens wel groente hoor; vergat ik alleen te noemen...).
Groetjes,
Jacqueline.