User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 68
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?  (gelezen 5147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Gepost op: april 26, 2010, 14:10:54 »
Hallo,

Ben hier weer even niet meer geweest maar loop sinds een tijdje tegen een nieuw probleem.

Ik wil zo graag brood eten maar er mag geen ei, soja of melkprodukt inzitten.
Ik lust niet zo graag wit brood, eet het liefst donker brood. Waldkorn of volkoren.
Ik bakte dit zelf maar toen ik bij de molenaar kwam, heb ik eens op de verpakking gelezen wat er allemaal inzit.
Dat zijn zakken van 25kg en zij wegen dat dan af voor de klanten.
Overal zit soja in. 7-granen, 9-granen, volkoren...

Ik heb nu al sinds een 2tal maanden geen brood meer gegeten maar verlang er echt naar.
Ik eet nu elke dag pistolets of witte broodjes van de aldi die je zelf moet afbakken. Maar eerlijk gezegd, ze komen aan mijn oren uit.

Weet iemand welk brood ik mag eten of kent iemand meel waar geen ei, soja of melkprodukt inzit?

Groetjes

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2010, 15:37:32 »
Hey Els,

Heb je helemaal geen brood kunnen vinden??? Volgens mij (als ze de ingrediënten niet veranderd hebben) kan het Batavenbrood donker van de Aldi gewoon! Niet alle batavenbroden kunnen, dus wel even lezen... maar de hele donkere heb ik behoorlijk lang gegeten, totdat ik het iets lichtere (en iets meer voedingswaarde) sesamvolkorenbrood van de lidl ben gaan eten.

Maar ook bij gewone supermarkt is brood te vinden hoor! Als je hier de draadjes een beetje doorleest, kom je al diverse merken/soorten tegen!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2010, 15:55:32 »
Waar doe je nog meer je boodschappen buiten de Aldi?

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2010, 16:09:11 »
Bij de Albert Heijn is een brood bij koemelkallergie en als goed is ook zonder soja.
Is heel donker brood. Alison ofzoiets. Iig bij koemelkallergie. Voor Jorden vond ik het te donker
Daar hebben ze ook bruine afbak pistoletjes.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2010, 21:17:07 »
Hoi,
ik heb nog wat aanvullende informatie op voorgaande berichten:
het Batavenbrood donker van de ALdi is idd een lekker donkerbruin brood. Ik haalde het zo af en toe. Maar laatst zag ik dat plots de ingredienten waren veranderd en er soja in zat! Goed opletten dus welk soort je pakt. Aldi heeft wel duidelijke allergenenaanduiding.
Bij de Albert Heyn: 'begin van de week brood bruin en volkoren' kunnen allebei. Het andere brood wat eerder werd genoemd, is Allinson Volkoren. Ik zelf vind dat minder lekker; wat zwaar, sponzig brood.
Écht lekker is brood van 't Stoepje (marktkraam, zie www.stoepje.nl). Daar kun je op de website precies invoeren welke allergenen je niet in je brood wilt, en dan krijg je een hele lijst met broden die je wel mag eten. Persoonlijk vind ik de 'meergranen mik met ouwel' erg lekker (donker met zaden). Ook de 'bonkies met pompoen' zijn lekker als alternatief voor de witte afbakbroodjes. Ik was helemaal gelukkig toen ik de site ontdekte, en kon de marktkoopman wel zoenen van geluk ;-))
Ik neem op vakantie altijd een uitdraai van de lijst produkten mee, én schrijf even op op welke markten in de omgeving ze staan. Zo kom je in ieder geval altijd aan brood.
Nou, veel eetplezier!
Groetjes,
Jacqueline.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2010, 21:40:14 »
Ik bestelde het brood altijd bij de bakker. Ik kreeg dan een melk, soj en ei vrij brood. Hier zat ook geen broodverbeteraar in aangezien daar weleens melkproducten voor gebruikt worden. Het was goed brood, volkoren , lekker stevig.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2010, 22:57:00 »
Van het stoepje is het brood met wortel erg lekker. Wel duur 2 euro per brood maar wel ei, soja en melkvrij.



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2010, 06:52:15 »
Hoi,
goeie tip, die van het stoepje! Ga er zelf zeker ook gebruik van maken!
Wij gaan op zaterdag vaak winkelen in den Bosch en halen dan voor Maurits iets bij het stoepje zodat hij ook wat te eten heeft als wij naar een eetcafeetje gaan om te lunchen. Keuze wordt nu flink uitgebreid!

Dank je!

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #8 Gepost op: april 27, 2010, 13:03:49 »
Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Ik ben van België en winkel vaak in de Aldi en Colruyt. In de Aldi heb ik wel nog nooit naar het brood gekeken moet ik eerlijk toegeven.
Het stoepje lijkt me wel interessant. Staan die ook in Maastricht op de markt?
Groetjes

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #9 Gepost op: april 27, 2010, 16:34:43 »
Let wel even op bij het stoepje! Allergenenlijst  klopt helaas niet! Ik was een en ander aan het bekijken en bij bijvoorbeeld keekbeertjes chocochip zeggen ze dat dat zonder ei is, maar in de receptuur staat: eieren (neem aan dat ze niet melkvrije, pure chocolade paaseieren bedoelen...
En er zit ook margarine is, maar nergens staan ingrediënten van margarine vermeldt (zou het zonder melk zijn??)

dus, geloof niet direct alles wat er staat...

Jammer, het leek zo mooi..... 

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2010, 16:45:15 »
Heb meteen even gebeld naar het stoepje (staat niet voor niks zo'n mooi nummer boven) en werd erg prettig en eerlijk geholpen. Gaven meteen toe dat er ergens een fout zat, product gaat van de lijst af tot ze meer en zeker weten.

Fijn dat je ergens nog eerlijk geholpen wordt! En niet: mwaah, denk dat het wel moet kunnen...
Hij zei: voorlopig niet doen, als er nieuwe gegevens van keekbeertjes op de site komen weten kloppen ze zeker wel. Dan hebben we het goed uitgezocht!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2010, 13:27:17 »
Nog even gekeken bij de Aldi.

Het brood is wel veranderd hier bij ons (weet dat het per vestiging kan verschillen) het donkerbruine Batavenbrood is verrijkt met sojabloem én melk, en kan dus niet meer. Maar er is er nog wel een die kan, meergranen batavenbrood, ook vrij donker gelukkig, maar je moet dus wel even goed etiketten lezen.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2010, 16:23:59 »
Hallo,

Ik ga vandaag nog winkelen in de Aldi. Ik ga eens kijken bij het brood.
Wat is sojabloem eigenlijk?
Groetjes

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2010, 17:19:07 »
Bloem (meel) gemaakt van soja.

Had je voor jezelf al de benamingen van allergenen opgeschreven of uitgeprint?? Is wel handig bij het boodschappen doen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:ik wil zo graag brood eten, wie kan mij helpen?
« Reactie #14 Gepost op: april 30, 2010, 19:03:16 »
Wat ben ik toch gezegend met onze warme bakker. Ik weet niet waar je woont Els maar bakker van Veenen in zuid-oost Drenthe heeft dus allergeenvrij brood (koemelk,soja,ei), ook de donkere broden geloof ik.

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)