User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 86
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: introduceren.  (gelezen 17263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #90 Gepost op: juli 04, 2011, 13:03:12 »
tot nu toe is het bij een krijsbui gebleven, hmmm. Ze maakt het me niet makkelijker, hihi.
morgen broccoli, kijken of de reactie anders is. reageert ze daar hetzelfde opweer even rust.
Had gehoopt dat de dingen die bij Bo vanaf begin goed gingen bij Cate ook goed zouden gaan, maarja bedenk nu ney dat bo door omstandigheden ook al 7,5 mnd was toen



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #91 Gepost op: juli 05, 2011, 07:48:00 »
Het is soms best lastig, als ik twijfelde, liet ik het gewoon nog weer even weg. Er was nog genoeg wat we uit konden gaan proberen! Wortel ging hier ook twijfelachtig, geen echte duidelijke krijsbuien, maar wel rare dikke ontlasting... samen met het brood maakte het haar ontlasting net een soort haarbal.

Heb het daarna ook uit mijn dieet weggelaten om te kijken of het verschil uitmaakte en toen was ze toch wel aanmerkelijk rustiger dan voor die tijd.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #92 Gepost op: juli 05, 2011, 09:25:51 »
Vannacht toch weer een onrustigere nacht. En gisterochtend heeft ze wortel gehad. Vandaag maar weer een dagje alleen melk. En dan gaan we daarna wel weer verder kijken.
Blijft lastig,hihi



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #93 Gepost op: juli 05, 2011, 12:35:49 »
Gewoon lekker nog even weglaten! Wij gaan vandaag voor het eerst sinds 5,5 jaar wortel uitproberen. Heb het niet gemist en dus ook nooit meer geïntroduceerd. Vanavond wordt er tomatensoep voor ons gemaakt, daar gaat ook wortel in... en we gaan er gewoon van smullen! Klein feestje voor Irene, zij heeft vandaag haar beugel (slotjes) gekregen op haar boventanden/kiezen, dus verwennen met vloeibare voeding!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #94 Gepost op: juli 05, 2011, 21:07:48 »
Was de soep lekker Nynke? En hopelijk geen directe of heftige reactie op de wortel?
 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #95 Gepost op: juli 05, 2011, 22:53:47 »
Hoe is het gegaan?? En hoe gaat het met irene. Ik was echt kwaad op mijn moeder dat ze toendertijd geen vleesje voor mij gemaakt hadden omdat ze dachten dat ik dat niet kon eten, ik kon er gelijk goed mee overweg, maar ik hoor inderdaad ook andere verhalen.

Vandaag lekker melkdagje gehouden. Dus ook geen rijstwafeltje of wat dan ook. Morgen zien we wel weer verder. Bo kreeg ook pas vanaf 7,5 mnd bijvoeding dus ik maak me voorlopig nog geen drukte dat het niet zo opschiet. Moet de soja ook nog ergens tussendoor introduceren. We nemen de tijd



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:introduceren.
« Reactie #96 Gepost op: juli 06, 2011, 10:29:51 »
Sorry, Natalie, misbruik even je topic. Ben ook benieuwd hoe het met Irene gegaan is. Ze zal wel erg moeten wennen, denk? Weet dat ik de eerste paar dagen een hele zere mond had, vooral de binnenkant van mijn lippen. Maar allemaal voor een goed doel. En hoe ging het met de wortel?

  :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #97 Gepost op: juli 07, 2011, 14:52:00 »
Zal binnenkort even een topic openen, er speelt hier heel veel..... Heb weinig op inet vertoefd.

Wortel lijkt nog goed te gaan, maar heb ontlasting nog niet goed bekeken. Verder vandaag voor het eerst touge, introductie gaat beetje aan vlotte kant. Vorige week de e621 ingevoerd, hoop dat het elkaar niet dwars gaat zitten.

Beugel gaat goed, op kopstoot en dus blauwe lip na. Tanden doen wel wat pijn, maar geen pijnstiller nodig. Draadje is gelijk gespannen. Bij anne was eerste twee weken nog zonder spanning, maar zij heeft een plaatje ipv slotjes

Moet nu naarschool en vanmiddag bril voor anne gaan uitzoeken.

Draadje mag gesplitst als iemand zin en tijd heeft
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #98 Gepost op: augustus 27, 2011, 01:05:07 »
weer even update
broccoli, aardappel, komkommer,liga 1 en rijstewafel gaan goed.
wortel resulteerde in krijsbuien dus die krijgt ze voorlopig niet meer.
via bv gaan melk ei en vis zeker niet goed.
citrus gaat vermoedelijk wel, maar moet ik nog keer testen voor de zekerheid. Cacao moet ik ook nog proberen en de sojaprovocatie is ws de reden dat ik om deze tijd nog online ben. Ukkie heeft al 24 uur rond de 39  koorts, slaapt alleen op schoot en dus ook niet met mij in bed. Dus resultaat is dat ik beneden zit zodat manlief nu kan slapen en Bo niet wakker word. Krijgg ik Cate niet in mijn of haar bed dan lost manlief me halverwege de nacht af. Niet ideaal, maar wil toch dat zij goed slaapt, anders knapt ze nooit op. En we hoeven niet allemaal wakker te liggen. net in slaap geborst, maar ze accepteerd het voorlopig nig niet dat ik te veel beweeg, dus ik surf het web maar over.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:introduceren.
« Reactie #99 Gepost op: augustus 27, 2011, 21:27:36 »
Beterschap voor je grietje!

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #100 Gepost op: augustus 27, 2011, 22:22:27 »
Zei het al bij hlw. ze is weer onder de 38 graden gelukkig. en net een dikke groene poepbroek gehad dus ik hoop dat ze nu op gaat knappen.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #101 Gepost op: september 01, 2011, 19:44:08 »
Oei da's balen! Is ze ondertussen al weer opgeknapt van de provocatie/ziekzijn?

Het lijstje van wat wel goed gaat, groeit gelukkig wel! Je hebt een heerlijk grietje hoor!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #102 Gepost op: september 01, 2011, 23:14:12 »
Ja, ze is gelukkig wel opgeknapt om daarna gelijk in de volgende sprong te springen met hhh in het kwadraat.
Maarja, ook dat gaat weer over Het jammere is alleen dat ik nu ook niets nieuws kan geven dus het uitbreiden van haar vaste eten loopt een beetje in de slop. Twijfel dus nog of ik voor 14 sept (kinderhaven afspraak) nog een keer de soja ga doen of toch maar gewoon haar eten uit ga breiden.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #103 Gepost op: september 02, 2011, 00:38:20 »
Met twijfel over de soja zou ik het nu met de sprong niet opnieuw proberen. Gelukkig pakt Cate nog niets van Bo... die krijgt nog wel soja toch? Je kan eventueel wel dingen geven waarvan je geen ellende verwacht, is er niet een groente of vleessoort die je normaal niet gebruikt?

Wij zijn juist meer van dat soort dingen gaan introduceren (naast provoceren van wortel, soja, prei, smaakversterker) we eten tegenwoordig tauge, kruiden meer gevarieerd, broodbeleg is uitgebreid, courgette, sjalotjes, sla, komkommer, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes, en zo nog meer...

Gewoon anders dan normaal, meer variatie qua smaak.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #104 Gepost op: september 02, 2011, 10:35:00 »
We hebben inderdaad nog genoeg wat we kunnen proberen. Maarja, eigenlijk zouden we de soja natuurlijk 2 keer moeten doen om andere dingen uit te sluiten, vandaar dat ik twijfelde. Ook omdat ik de allergoloog niet zoveel kan vertellen op het moment. Ei maar 1 keer gedaan, resultaat koorts, niet meer geprobeerd, melk 1 keer gedaan, resultaat heeel veel onrust, soja 1 keer gedaan, resultaat ziek, buikpijn en koorts. Vis is vrij duidelijk en dan de tonijn sterker dan met zalm. citrus lijkt goed te gaan, maar wilde ik nog een keer doen voordat ik het veilig verklaar.
Met andere woorden, nog weinig zekerheden.

Zou jij  het aandurven om Cate brood mee te laten eten. Ze is natuurlijk ruim 8 mnd nu. Ze wil wel graag proeven en het is natuurlijk wel makkelijk om haar dan sochtends en smiddags even mee te laten eten. Had bedacht om dat na de 9 mnd te doen, maar wil het eigenlijk nu wel al doen.