User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 78
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: introduceren.  (gelezen 17264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
introduceren.
« Gepost op: maart 11, 2011, 15:04:55 »
Zoals de meeste wel weten ben ik met de geboorte van Cate preventief op dieet gegaan (in overleg diethist) Ik zou met 4 a 6 weken gaan introduceren om te voorkomen dat we juist overgevoeligheid zouden veroorzaken. Door alle gedoe de laatste weken is er nog niet van gekomen, werd ook nog even afgeraden door ka. Nu is de tijd gekomen om dan toch te gaan kijken of ze uberhaubt een overgevoeligheid/allergie heeft.
Nu zit ik te twijfelen hoe ik dit ga doen. Rustig opbouwen zoals je bij een herintroductie zou doen, of in een keer goed proberen. er is per slot van rekening nog geen echte reden, buiten familier risico, om er van uit te gaan dat ze net zo reageerd als haar zus, en de reacties hier tot nu tot zijn voornamelijk vervelend geweest, maar nooit gevaarlijk zeg maar.
Graag jullie mening, dan kan ik die meenemen  in mijn besluit.



Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
Re:introduceren.
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2011, 16:43:46 »
Ik zou de introductie zelf toch stapje voor stapje doen. Al begrijp ik wel dat je er wat vaart achter wilt zetten, maakt het allemaal weer wat makkelijker.
Maar ik zelf zou de introductie aanhouden die je ook doet met provocatie. Stapje voor stapje. Dan kun je het m.i. ook het beste beoordelen.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2011, 16:59:39 »
Voor mijzelf maakt het dieet niet zoveel uit, het is meer dat ik haar niet onnodig bepaalde stoffen wil onthouden. Als ik het in een keer goed doe, heb ik met kleine 6 wkn alle 3 geprobeerd en heb ik zeer zeker zekerheid, als ik rustig doe duurd dit veel langer, vandaar mijn twijfel



Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2011, 19:49:08 »
Ik zou niet weten hoe, want ik heb totaal geen verstand van allergien of overgevoeligheid....Ik dacht alleen gelijk aan die prikken waar je het van de week over had.
Als je en gaat introduceren en die prikken zo vlot op elkaar, krijg je dan niet een evt verkeerd zicht op evt reacties?
  Succes ermee
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2011, 19:51:54 door esther mv 4 meiden »

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2011, 20:29:44 »
Da's een goede Esther!!! Had ik nog niet eens aan gedacht! Zou iig even wachten tot prikken goed verwerkt zijn en er weer wat rust is.

Introduceren zou ik gewoon rustig doen, het hoeft niet zo rustig als Stefan bij allergie adviseert, maar zou het niet met hele grote stappen doen. Eerste dag halve lepel, tweede dag hele lepel, derde dag weer gewoon hele lepel, hierna twee dagen rust, om te kijken of er verschil is. Na die vijf dagen kan je (bij geen reactie) kijken of halve portie goed gaat (normaal heel ei op brood, nu half broodje) en opvoeren als je geen verschil merkt. Drie dagen nemen, twee dagen rust, kijk goed of je verschil ziet.

Zou wel als je tweede product gaat uitproberen, eerste product weer even achterwege laten. Zodat je kan zien wat dat ene product los doet, ipv op het andere product gestapeld. Combinaties kan je na die zes weken nog wel uitproberen.

Is er wel een reactie komt er wel een kink in de kabel, want dan moet je eerst wachten tot Cate weer tot rust gekomen is, voordat je één van de andere allergenen kan proberen. Maar op zich moet één product per twee weken wel kunnen toch?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2011, 20:46:42 »
Wil ook niet vandaag beginnen hoor, dat is inderdaad wel erg snel op de prikjes. Wacht ook zeker nog even tot minimaal een week na de prikjes, maar zit wel al te bedenken hoe ik het aan wil pakken, als ik te lang wacht komen de volgende prikken al weer (5 april) vandaar. Moet trouwens zeggen dat ze helemaal niet echt gereageerd heeft op de prikken gelukkig, alleen een dag iets hangeriger een verhoging van 0.3 graad boven normaal dus dat is niets.

Uiteraard probeer ik het stuk voor stuk uit, als dat goed gaat 2 tegelijk, gaat dat goed alle drie.
Maar als ik jullie reacties zo lees is het denk toch wel verstandig om het toch rustig aan te pakken. Wat ik al zei, voor mij maakt het niet zo heel veel meer uit, ben aardig gewend aan het dieet (en ik eet een stuk gezonder zo :bloosmeer:) maar voor Cate wil ik het niet te lang meer uitstellen. Preventief op dieeet word normaal gezien niet voor niets afgeraden. Bij ons waren de omstandigheden even anders, maar moet niet te lang duren als het niet echt nodig is voor haar.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2011, 23:37:12 »
Fijn dat je het eerst los van elkaar uitprobeert! Bij gelijk na de eerste (die goed lijkt te gaan) al combinaties, weet je niet of het überhaupt niet goed gaat, of alleen maar in combinatie met het andere allergeen.

Wat fijn dat ze amper gereageerd heeft op de prikken! Goed om te horen! Wellicht dat BMR bij Anne beter valt dan bij Irene toen der tijd (negen jaar).

:knuf: Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #7 Gepost op: maart 12, 2011, 13:42:21 »
Ik hoorde laatst van een homeopaat dat je moet zorgen dat je zinkgehalte flink hoog is zodat je weerstand/afweer hoog blijft. Dus misschien een idee om Anne flink aan de zinktabletten te doen?

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #8 Gepost op: maart 12, 2011, 23:20:00 »
Anne zit nu toch al niet zo lekker in haar velletje, oorzaak nog even onbekend. Heb haar vanavond toch maar eerder op bed gelegd, hopend dat dat iets uitmaakt. Ze heeft vorig weekend al veel geklaagd over hoofdpijn en niet lekker (en voelde nog erg warm aan) dit weekend is het weer dweilen met de kraan open.

Gelukkig is BMR nog een paar maanden weg, dus nu eerst maar dit...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #9 Gepost op: maart 13, 2011, 14:21:11 »
Vervelend zeg dat ze zich niet lekker voeld. Beterschap voor Anne.
 :knuf:



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:introduceren.
« Reactie #10 Gepost op: maart 13, 2011, 20:04:45 »
Hoop dat Anne zich snel weer beter voelt.

  :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #11 Gepost op: maart 14, 2011, 10:26:59 »
Vandaag was ze weer lekker vrolijk, hoop dat we het gehad hebben! Ze klaagde gisterenavond toen ze moest slapen nog wel over buikpijn, maar dat kan ook spanning voor school zijn of gewoon ontlasting wat dwars zit. Ze had wel wat moeite met in slaap komen, was om half tien nog wakker.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Wat is jullie idee hierbij.
« Reactie #12 Gepost op: maart 15, 2011, 08:22:39 »
Cate heeft al sinds haar geboorte extreem stinkende windjes en ook haar poep ruikt viezer dan ik verwacht van bv poep, erg zuur.
Is altijd afgedaan als normaal door cb en ka. Nu begin ik beetje te twijfelen. Sinds we gestopt zijn met de nutriton poept ze nog 1 keer in de week waarvan ik weet dat dit in principe normaal is. de eerste weken kreeg ze dan na een dag of 5 a 6 last van haar buikje en als ze het dan weer kwijt was was ze weer helemaal ontspannen. Nu lijkt ze zich niet meer echt lekker te voelen, ook niet de dagen na de poepbroek, de tijd wordt in ieder geval steeds korter en de periode van krampen en heel veel windjes en piepen steeds langer. Sinds 3 dgn gaat het steeds minder. Overdag op zich weinig aan de hand, savonds begint ze en dat gaat door tot volgende ochtend. En ook dit lijkt steeds langer en hefftiger te worden. Gisteravond heeft ze echt een half uur ontroostbaar liggen huilen en gillen zoals ik van Bo gewend was toen ze nog melk binnenkreeg. Zijn dit nu gewone krampjes, of moet ik toch verder gaan kijken. Nu had ik sinds 3 dgn de cacao, vis en citrus er ook al uitgegooit en gister een cacaofoutje gemaakt dus dat zou iets kunnen verklaren van gister ondanks dat ze dit niet had toen ik nog gewoon onbeperkt cacao at,, maar dat verklaard nog niet waarom het al 3 dgn opbouwd, want toen was de cacao eruit. Vind het zo zielig voor mijn meisje en zou zelf ook wel weer een redelijke nacht willen maken ipv ieder uur wakker.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:introduceren.
« Reactie #13 Gepost op: maart 16, 2011, 09:22:12 »
Als je het al drie dagen weglaat, verwacht ik niet dat de klachten erger worden. Is het niet iets anders? Is het iedere dag aanwezig? Of verschilt het nog wel per dag? Als het voedinggerelateerd is, verwacht ik het eerder in iets anders dan in die drie dingen die je nu extra weglaat (anders was ze wel wat rustiger geworden). Ben je iets anders meer gaan eten???

:knuf: Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:introduceren.
« Reactie #14 Gepost op: maart 16, 2011, 16:00:24 »
Nee, dat is het rare. Ik heb geen rare dingen gegeten. Ik verwachtte ook niet dat het de cacao was, maar dat was het enige wat ik kon bedenken wat anders was wat de krampen zou kunnen verergeren. De stinkbroeken en windjes heeft ze al vanaf haar geboorte daar kon en kan zelf Bo niet tegenop zoerg stinken die windjes.
Gister weer poepbroek gehad en daar is ze wel wat van op geknape en ze heeft weer 2*zantac gehad, kijken of dat het verschil is, dat hadden we afgebouwd tot 1 keer per dag.
Wel al 3 "rotnachten" achter de rug met elke 2 uur drinken. Snap er niets meer van. Sinds 3 dagen gaat het gewoon minder.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken op het moment dat ik ongie moet worden. (bij bo ook rond de 3 mnd) en dat ze daardoor minder melk heeft enz. Maar dat zal de tijd moeten leren.