User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 104
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Jorden  (gelezen 3678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Jorden
« Gepost op: mei 27, 2010, 23:47:48 »
om niet 2 onderwerpen bij elkaar te doen. Mag wel maar misschien word dan minder overzichtelijk.

Bij Jorden hebben we een tijdje geleden marsmellows geprobeert met gelentine erin.
Het leek in de eerste instantie goed te gaan maar de dag erna kreeg hij toch wat zure poep.
Hij test soms ook zelf door dingen te pakken van zijn broers.
Pas op een verjaardag heeft hij iets binnen gekregen. In de auto zei hij auw buik. Buik auw.
Hij ging niet huilen maar zat met tranen in zijn ogen te staren. Iets wat hij vaker doet als het echt zeer doet.
Die nacht was hij onrustig en een paar keer gillend wakker geweest auw buik.
Waarschijnlijk zat er in zijn bakje toch nog net 1 of iets aan nibbit chipjes

Volgens mij las ik hier dat evenwicht en meer vallen ook een reactie kan zijn.
Achteraf pas bedacht toen hij een paar keer wat had hij gehad hij meer en sneller valt.
Maar ook een muurtje waar hij altijd over wil lopen wilde hij handje vast en dan was het nog eng.
Later liep hij gewoon zo weer eroverheen en wilde hij geen hulp. "Nee jij !!" (Nee ik)
Ook met het springen van het muurtje af. Dat ging dat met veel moeite en handje vasthouden
Terwijl hij erna gewoon weer 1,2,3 pinguh zei en sprong. Of soms ook en ping en dan springt
Hij leek zich soms ook onzekerder te voelen. Al was het wel makkelijk dat ik hem dan niet meer
van helemaal bovenaf dingen moest halen. Schutting van 1.80 hoog bv of hoge glijbaan. Eng ding af en toe.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Jorden
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2010, 23:19:59 »
Hey Jennifer,

Het kan aan het tijdstip liggen waarop ik dit lees, maar sommige zinnetjes wordt ik niet echt wijs uit...

Minder goed gevoel van evenwicht, sneller stoten, sneller vallen, sneller.... kortom minder lekker in het velletje. Wij stoten ons tijdens grieperigheid ook eerder, schatten afstanden minder goed in, etc. Heel logisch allemaal dus! Maar wel heel vervelend voor onze ukkies!

Als hij zelf test, voelt hij zich waarschijnlijk goed en is hij er aan toe, jammer genoeg houden ze dan ook geen maat en proberen ze diverse dingen uit, wat het resultaat onduidelijk maakt.

Waren de andere chipjes wel goed? Sommige merken hebben smaakversterker in zich... ik vergreep me laatst ook bij een verjaardag. Er lagen gewone naturelchipjes, maar ook union... waar dus wel smaakversterker in zit. Dan is de vergissing snel gemaakt! Maar ook onder de naturelchips zit verschil. Sommigen kunnen wel, maar niet alle!

Wat ontzettend vervelend dat hij er zoveel last van heeft! Misschien wel een mooie ingang om hem iets duidelijk te maken? Bij mijn meiden kan ik op dat moment wel goed doordringen, dat ik juist om dit te voorkomen zo voorzichtig ben met nieuwe dingen. Ze leggen tegenwoordig de link grotendeels zelf! Dat maakt dat ze er zelf ook bewuster mee omgaan, niet zo snel in de verleiding komen om andere dingen stiekem uit te proberen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Jorden
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2010, 23:42:15 »
Hoi Jennifer,
Ik herken zoveel uit je verhaal! Heb er verder niet zoveel reactie op, maar wil alleen de herkenning aangeven...

Volgens (waardeloze) dietiste hier en huisarts kunnen evenwichtsproblemen niet van allergie komen, maar mijn ervaring/gevoel is anders. Maurits valt zooo veel als hij weer eens melk gehad heeft. Wil dan zelfs alleen met mij lopen, omdat hij weet dat ik zijn handje zo stevig vasthoud dat hij niet kan vallen.

Ook het zelf uitproberen doet hij bij vlagen. Ik laat hem dan maar, hij heeft hier duidelijk zelf behoefte aan. Ik vertel dan wel waarom hij buikpijn heeft, en troost hem. Of als hij iets wil proberen geef ik van te voren aan wat het resulataat gaat zijn, maar ik hou hem niet tegen (oke, tenzij hij echt onacceptabel over grenzen gaat, maar een hapje of 2 laat ik wel gebeuren.)
Alleen Nibbit en pepernoten mag echt NIET, hier reageert hij echt enorm op. (snap wel dat je dat op dat feestje niet expres deed hoor).

Maurits is wel 3/4 jr ouder, dus misschien kan hij hier al bewuster zelf voor kiezen..... al hoewel, hij doet dit al wel een tijdje....

Succes! Lastig he, zo'n allergisch kindje.   :(

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Jorden
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2010, 10:24:57 »
Jorden is 2 jaar (en 5 maanden)
Op de verjaardag had hij zelf een zakje naturel chips die wel mochten.
Maar zijn neefje had een bakje met nibbits chipjes gehad. Toen die leeg was mocht hij het schaaltje
Dwz toen liep hij dus ineens met dat schaaltje en had hij of iemand de chips van hem in het schaaltje gedaan.
Dus ik weet niet of er iets in zat maar dat kan dus een oorzaak zijn geweest.

Soms als hij zelf dingen pakt weet ik niet of hij het al goed doorheeft dat hij het vlees van een ander niet mag.
Meestal blijft hij wel van de spullen op de andere borden af maar soms is het wel moeilijk. Met stukjes kipcorn bv.

Als wij naar de winkel lopen is er een muur waar hij altijd op wil staan om af te springen. Ik hoef hem dan alleen te vangen.
Maar als hij sneller valt en dus minder evenwicht gevoel lijkt te hebben dan mag ik hem niet los laten.
Hij wil dan wel op het muurtje staan maar dan mag ik zijn handje niet loslaten en gaat hij huilen dat ik zijn hand moet vasthouden.
Hopelijk is het nu wat duidelijker omschreven.

Wij zeggen er ook wel bij als hij iets anders krijgt dat hij anders pijn in zijn buik krijgt.
En proberen hem ook te leren dat hij niet van andere mag aanpakken (sommige blijven het aaaahhh mag jij niks van jou mama vinden)
Maar dat wil ik ook bij Justin en Joey niet van vreemde en bij andere eerst ook vragen.

Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jorden
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2010, 10:51:26 »
Even eerst het Gelatine niet gelentine  :bloosmeer:  ;-)

En verder evenwichtsstoornissen ansich zijn geen reactie, ECHTER oorklachten kan wel door bijv verkoudheid als de bij holtes wat verstopt zitten or een oorontsteking , als je kindje gevoelig is voor oorontstekingen bijv.
En ra ra ra waar zit je evenwichtsorgaan? in je oren :)

Daarbij is het zo als iemand niet lekker in zijn velletje zit  ze vaker wat gedesorienteerder zijn omdat het concentratie punt elders ligt  :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.