User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 95
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: lactose in tabletten  (gelezen 1895 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
lactose in tabletten
« Gepost op: juli 12, 2011, 12:17:18 »
Even een vraagje, Hoop dat er iemand is die hier andwoord op heeft.
Ik heb vandaag de (Cerazette)pil opgehaald (ja, cate krijgt bijvoeding, dus ik moest iets)
Nu kom ik er net achter dat hier lactose (melksuiker) in zit.
Nu heb ik zelf wel een lactoseintollerantie, maar hier zou ik geen last van krijgen.
Nu vraag ik mij af of Cate last kan krijgen van die kleine hoeveelheid? In moedermelk zit per slot van rekening ook al iets.
Twijfel nu heel hard of ik  niet weer even terug naar de ha toe moet voor wat anders (maarja, wat dan, zoveel gaat niet samen met borstvoeding)
Wie kan mij hier andwoord op geven.....



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:lactose in tabletten
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2011, 18:08:24 »
Ik zou het niet doen.
De kleine deeltjes, geven bij elkaar een grote hoop.
Ik let er bij alles op.
Een keertje een beetje maakt niets uit, maar als het elke dag is, gaat het hier toch dwars zitten.
Ik weet niet of er ook andere ervaringen zijn?

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:lactose in tabletten
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2011, 22:34:37 »
Heb net even contact gehad op twitter met @bvpuntcom (stefan)
Die geeft aan dat lactose geen invloed heeft op de borstvoeding, kun je dus gewoon gebruiken als het in een pil zit.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:lactose in tabletten
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2011, 01:24:45 »
Lactose heeft geen invloed op de borstvoeding, dat klopt. Moet er echter wel bij zeggen dat mijn persoonlijke ervaring is dat lactose (van koe) bij ons wel wat klachten gaf. Ging dus niet om de lactose zelf, maar waarschijnlijk om de sporen van andere koemelkdelen die nog in microhoeveelheden aan de lactose vast zaten.

De cerazette zou (ivm hormonen en weer slikken) niet mijn keuze geweest zijn, eerder koperspiraal of mirenaspiraal. Maarja, dat doe je meestal pas als je langer of definitief niet meer zwanger wil worden. Al kan je hem ook voor een jaar of twee laten zetten, natuurlijk.

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:lactose in tabletten
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2011, 20:35:12 »
koperspiraal durf ik niet zo goed aan omdat ik jaren geleden juist aan de pil ben begonnen omdat ik zo onwijs veel last had van pijn en lengte van mijn periodes. En koperspiraal kan dat juist verergeren is mij verteld.
Mirena durfde ik ook niet echt aan omdat ik verschillende verhalen hoorde ivm borstvoeding omdat hij toch oestrogeen bevat (toch??!!). En, omdat ik altijd heel heftig gereageerd heb op de pil (kwam ik achteraf achter, was niet bijna depressief, gevoel kwam door de hormonen) dat ik bedacht dat een oestrogeen vrije pil waarschijnlijk beter zou zijn, maar dat is uiteraard afwachten.
Maar als ik hoor dat mirena wel mag valt die te overwegen. Zwanger worden zit er waarschijnlijk niet meer in, en zo wel dan minimaal over 2 jaar, dus dat zou kunnen. We kijken even aan. Voordeel is wel dat ik deze gewoon door moet slikken, geengehannes met stopweken enz.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:lactose in tabletten
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2011, 21:33:01 »
Volgens mij mag de mirena gewoon, omdat hij juist plaatselijk werkt en niet via maag/darmen/etc. het hele hormoongedoe moet regelen. Maar dat kan je altijd nog even navragen bij Chella, Gonneke of een andere lacatiekundige.

De koperspiraal kan inderdaad de lengte en heftigheid van periodes beïnvloeden (vaker negatief dan positief), zou zelf nu wel voor mirena kiezen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

mama-van-2

  • Gast
Re:lactose in tabletten
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2011, 12:55:38 »
Ik nam cerazette en had zelf last van de lactose in die pil. Daarom heb ik een mirena-spiraal laten plaatsen. Klachten zijn weg en nu een maand later (ZL is 4 maanden) merk ik dat ik meer melk heb.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:lactose in tabletten
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2011, 13:13:46 »
Valt dus zeker te overwegen.
ik kijk het even aan wat het bij mij doet en dan zie ik weer verder