User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 105
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?  (gelezen 4670 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Gepost op: januari 06, 2010, 17:24:12 »
Hoi hoi,

Heeft iemand voor mij een lekker en makkelijk ovenschotel recept?
Zoek het liefst iets met pasta, maar anderen zijn ook welkom! (ow...hou niet zo van vis...)
Vaak heb ik aan het eind van de dag geen puf meer om te koken of teveel pijn in mijn bekken vandaag dat ik het graag eerder maak en dan zo de oven aan kan zetten aan het eind van de dag.

Groetjes Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2010, 17:29:26 »
Hete bliksem...

Gehakt rul bakken, appelmoes over, puree over oven in...
Kan je ook perfect met rode kool, spinazie of bloemkool doen. eventueel paneermeel over, maar hoeft niet ...



Kalkoen/ of ander gebraad ala Jamie Olliver.
Je schilt vier grote uien en snijd de boven en onderkant er af zodat ze netjes kunnen staan en je er iets op kan leggen. Je gooit er voorgegaarde krielaardappeltjes bij (eventueel champignons en look naar smaak, ook rozemarijn is er héél lekker bij) bakt je kalkoen (of ander gebraad, kan ook met rostbief bijvoorbeeld) ligt aan (hoeft zelfs niet als je geen zin hebt) en je legt deze boven op de ui, De uien vormen eigenlijk een tafeltje waar kalkoen opligt, en aardappeltjes dus onder en naast liggen. Je legt er paar blokjes magarine bij op( of je overgiet het met aanbakvocht als je het aangebakken hebt). Ongeveer uurtje (naargelang grootte vlees) in oven van 180 graden.. Smullen, super makkelijk én feestelijk eten ... (rara wat maak ik 95% van de tijd als ik volk heb)
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2010, 17:32:39 »
Super Sigrid!!
Die hete bliksum maak ik wel met rode bieten (geen hete bliksum dan natuurlijk...)
Maar met appelmoes! jummie jummie!

Toevallig nog een pastaschotel?
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2010, 17:46:37 »
Ehm da's niet zo moeilijk Ageeth...

Gewoon pasta zoals altijd maken, dan samenvoegen/doorhusselen... in ovenschotel doen en later opwarmen (eventueel wat paneer en boter er op verspreiden voor lekker krokant laagje) Of Lasagnabladen gebruiken met de rode saus of de witte saus, recepten ook al in receptendraadje...

Enneh je had toch ook nog een saus gevonden van aardappelanders ofzo??? Daar kan je toch ook een ovenschotel van maken???

Risottoschotel (ongeveer hetzelfde als gevulde paprica's alleen dan zonder hele paprica's  ;-) ) is hier ook een succesnummer voor de drukkere dagen (maandag judo etc) van te voren goed klaar te maken... en wat over is goed in te vriezen voor een andere keer.

Recepten moet ik binnenkort nog eens typen. Voor gevulde pannenkoeken, risottoschotel, kroketjes, en volgens mij nog wel wat...
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2010, 19:17:15 »
Lasangna met spinazie en zalm?
Je kan het perfect maken zonder melksaus of kaas hoor.
Je maakt gewoon klassiek roux en je maakt die aan met groenten of visboullion, en nee niet van blokjes maar netjes zelfgemaakte (of uit blokjes zonder melk... maar die zijn niet altijd even eenvoudig te vinden)
Je hebt nog keuze uit gerookte of gewone zalm, als je gewone zalm gebruikt die even garen, en dan kan je daar ineens boullion van trekken..
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2010, 19:20:51 »
Ben zelf niet van de vis... maar de witte saus die ik aangaf is ook gemaakt van een roux zonder melk. Je kan er heerlijk mee variëren!!!

Lekkere recepten hoor Sigrid! Heb je ze van jezelf of uit een boek?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #6 Gepost op: januari 08, 2010, 14:26:51 »
Sigrid,

Heb jij nog volledig recept van die lasagna met zalm en spinazie? Ik heb zo'n versie nog nooit gemaakt, dus weet ook niet hoeveel je van alles nodig hebt... En hoe heet de oven dan moet etc.

Wil je hem dan in het receptendraadje plaatsen voor me????

Alvast bedankt, :knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #7 Gepost op: januari 08, 2010, 15:32:41 »
euhm, combinatie van dingen Nynke..
Gebraad ala jamie olliver komt uit kookboek van jamie dus (I love JAMIE !!)
Maar ondertussen doe ik er dus wél mijn eigen zinetje mee hé, zelfde met hete bliksem enzo.

En dan nu de moeilijke vraag... hoeveel van alles... heel eerlijk, geen flauw idee. Ik maak gewoon saus doe daar de vis in (saus is dus klassieke roux, bloem en boter- zelfde hoeveelheid van elks, en vloeistof tot je mooie saus krijgt als je wil kan ik hoeveelheden wel opzoeken voor roux) dan laagjes leggen ongeveer halve centimeter gesmolten spinazie uit vriezer, laagje lasangneblaadjes (niet overlappen gewoon netjes naast elkaar), laagje van halve centimeter saus, en zo verder...
oven op 180 graden ongeveer half uurtje (staat meestal ook op verpakking lasangne bladen, hoelang die moeten want is dat wat gaar moet zijn, de rest is dat eigenlijk al)

Daarom dat ik ook niet zo vaak in receptenhoekje post, ik doe dingen op gevoel, niet volgens recept... dus is best moeilijk, gebak daarentegen moet je ongeveer recept wel volgen, dus dat heb ik vaak dan wel (waar ik dan ook wel eens mee durf proberen naar allergenen toe trouwens).

Maar vind het dus heel moeilijk mooie receptjes te geven sorry...

Nog iets super super lekker weten??

Varkensribbetjes halen, vleesribben dan, dus waar véél vlees aanzit, kruiden met peper zout nootmuskaat en beetje lookpoeder, klontjes boter (wajang, vloeibare magarine) op, en drie kwartier in oven van 180 graden.
Ondertussen zoet zure saus maken (4 eetlepels tomatenketchups, 4 eetlepels suiker, 4 eetlepels gewone azijn en halve liter water, binden met maisbloem of gewone bloem, of bindmiddel zonder melk of zo).
Die saus giet je over je vlees en dan laat je dat nog half uur in hete oven staan ... SUBLIEM !!! Daar rijst bij... njam ...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #8 Gepost op: januari 08, 2010, 16:41:10 »
Dank je wel, ze staan er in hoor!!!

Super!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Lekker recept voor ovenschotel vrij van koemelk, soja en ei?
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2010, 00:11:59 »
hier krijgen ze aardappelbolletjes van de AH (eventueel met een heel klein beetje kipkruiden) uit de oven.
Ik leg dan ook vlees voor ze erbij. Duits biefstukje kan er ook in. Op bakpapier. Vlees draai ik halverwegen een keer om
Aardappels schud ik wat om en dan verder afbakken.

Soms maak ik los (kan ook in een schaal) in bladerdeeg dingen. Daar kan je eigelijk alles in doen wat je lekker vind/lijkt.
Kipfilet in blokjes met (sate) kruiden. Kipkroket    (Runder)gehakt

Een plakje in 4-en snijden en dan met spek oid oprollen en bakken

Maar ook kleine plakjes of blokjes aardappel met vlees en wat groenten.

Vaak maak ik dan ook een paar plakjes met suiker en kaneel.

Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)