User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 106
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Maurits en zijn melk  (gelezen 5623 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2010, 10:25:24 »
Vind ik toch nog geen verkeerde provocatie hoor! Als dit pas na vier keer komt... en verdere klachten achterwege blijven, geeft dit hoop voor de toekomst!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2010, 11:04:30 »
Positieve tekenen!

 :knuf: Babette


Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #17 Gepost op: mei 20, 2010, 12:51:20 »
alleen een waterig neusje wil nog niets zeggen hoor!!   het ziet er heel goed uit!
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #18 Gepost op: mei 20, 2010, 13:54:40 »
Fijn dat jullie zo positief zijn! Heb zelf alleen ervaring met mislukte provocaties (wat misschien aan de lactose gelegen zal hebben....), vandaar dat ik er meteen van baal...

Maar misschien is hij, net als de helft van NL. gewoon alleen maar verkouden! Ik hoop het!

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #19 Gepost op: mei 20, 2010, 19:46:53 »
Vanavond met 38.7 naar bed. Spierwit en dikke rode oogjes.....  :(

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #20 Gepost op: mei 20, 2010, 21:51:34 »
Ai, nou maar hopen dat dit echt de verkoudheid is... of zijn dit klachten die je meteen herkend van vorige provicaties?

Beterschap voor Maurits!

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #21 Gepost op: mei 20, 2010, 22:54:24 »
Oei wat rot voor Maurits! De koorts is nog niet zo hoog, maar zo te horen heeft hij er wel heel veel last van.

Ik hoop gewoon dat het een doodnormale verkoudheid is meis, ik ben iig al blij dat er geen verdere symptomen naar boven gekomen zijn. Mocht dit wel van de provocatie komen, zou het misschien kunnen betekenen dat hij het af en toe wel kan verdragen.... Als hij straks weer beter is en lekker in zijn vel zit, is het misschien een optie om het gewoon één dag te provoceren en na een week pas eens twee dagen.

Dit om te kijken of zijn lichaam een klein beetje per zoveel dagen wel kan verdragen zonder ziek te worden... Dan heb je al weer heel veel gewonnen toch?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #22 Gepost op: mei 21, 2010, 14:46:41 »
Hoi,
Vandaag is hij weer beter. Gelukkig maar. Nog wel verkouden, maar hij heeft er niet zoveel last meer van.
Bij de vorige provocaties was diarree altijd het eerste signaal en dat blijft nu uit. Maar dat kan dus, als ik het goed begrepen heb, aan de lactose gelegen hebben. Verder werd hij daarna wel bijna altijd ziek... Maar niet specifiek deze klachten...

Maar over een tijdje weer eens proberen. We houden hem voorlopig weer melkvrij. Ik denk dat we even wachten tot de baby er een paar weken is. Dan is alles weer rustig in huize G. Zou niet willen dat ik hem uit de buurt van de baby moet houden omdat hij ziek is, dat vind ik zielig voor hem!

Nou, tot dan maar weer!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #23 Gepost op: mei 21, 2010, 17:05:03 »
Gelukkig maar Stefanie! Fijn dat het niet zo lang geduurd heeft!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #24 Gepost op: mei 24, 2010, 21:16:31 »
Helaas pindakaas, het lijkt toch steeds meer op een echte reactie. De waterige snot is omgeslagen in dikke groene bellen, die samen gaan met een hoop gehoest en gerochel (wat de huisarts dus als bronchitis aanzien, maar m.i. niet is... nu dus maar niet geweest, anders weer peniciline!).

Na de geboorte van de baby rommelen we verder....

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Maurits en zijn melk
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2010, 21:37:49 »
Oei net zoals bij Anne dus... een langdurige sleep van verlaagde weerstand waardoor het groene snot en gehoest lang aanhoudt! Bronchitus hebben ze bij mij vroeger ook geroepen, met het verdwijnen van de jeukende uitslag op mijn handpalmen en voetzolen en het bijna geheel verdwijnen van mijn hoofdpijn en hardere ontlasting... en veel minder vaak voorhoofdsholteontsteking... vermoed ik dat ze het bij mij vroeger ook ten onrechte als chronische bronchitus hebben betiteld.

Anne konden ze dat ook wel gaan toedichten, maar bij haar zijn die groene snotters en hoestbuien verdwenen toen we het dieet weer aangescherpt hadden. Het enige wat ze nu nog steeds niet of met mate krijgt is kippenei, soja en citrus. De citrus laat ik in ijsjes bij haar wel toe (in snoepjes ook) en zo heel af en toe een keer multivit drank (maar weet niet of die nou echt goed valt)

Volg je gevoel hoor!!! Bij mij riep die ook dat het meer was dan alleen maar groene snot en hoesten.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.