User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 107
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: melk introduceren  (gelezen 2526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
melk introduceren
« Gepost op: oktober 12, 2010, 09:18:34 »
hallo,

ze is gelukkg weer aan het ritme hier gewend en het gaat weer goed. ze is blijkbaar gewoon erg gevoelig voor veranderingen.

maar nu heb ik het idee dat melk af en toe wel goed gaat. op vakantie kreeg ze bijna elke ochtend een paar hapjes iets van yoghurt en dat ging goed
en me moeder geeft zoals ik al eerder zei,smorgens wel is 2 hapjes brinta en dat gaat ook goed.

nu vroeg ik me af hoe ik het beste kan kijken of het goed gaat,elke dag een klein hapje/slokje melk ofzo?
ik denk dat als ze een grote hoeveelheid krijgt dat ze dat nog niet kan hebben,maar een kleine hoeveelheid of door een koekje heen ofzo,dat ze dat steeds beter kan verdragen.

ik hoor graag tips van jullie,

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:melk introduceren
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2010, 09:30:06 »
Met Bo heb ik de soja (melk gaat nog niet goed genoeg) eerst met een koekje per dag geprobeerd, aantal dagen, daarna met 2 koekjes per dag, hapje sojayoghurt, 2 hapjes, enz. Daarna heel klein bakje sojayoghurt en zo opbouwend. Tussendoor regelmatig een paar dagen rust om haar lijfje de tijd te geven om tot rust te komen.
Dan kun je gelijk zien wat kleine hoeveelheden over langere periode doen.
Maar misschien denken de andere dames er anders over.........



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:melk introduceren
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2010, 23:27:19 »
Ik zou dit sowieso niet tijdens de vakantie uitproberen, al helemaal niet als je zelf het gevoel hebt dat ze zo beïnvloed wordt door veranderingen. Dan heb je geen zuiver beeld. De hapjes tijdens de vakantie kunnen opbouwen tot een gevoel van malaise, wat de verandering naar thuissituatie weer heftiger maakt.

Als ik het zo hoor, gaat de koemelk bijna goed. Het geeft nog wel ongemak en bij te vaak geven, voelt ze zich wellicht minder goed dan anders. Op zo'n moment zijn veranderingen in ritme en regelmaat dubbel belastend.

Mijn advies zou zijn dat je de koemelk eens uitprobeert zonder extra prikkels, zonder veranderingen in dagelijks ritme. Pas dan kan je zien wat het doet. En dan ook weer een rustperiode inlassen om te kijken hoe ze bij dezelfde rust en regelmaat reageert. Juist bij gevoelige kindjes moet je bij provocaties alles hetzelfde houden, om invloeden van buitenaf uit te sluiten.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:melk introduceren
« Reactie #3 Gepost op: oktober 14, 2010, 11:49:31 »
ik doe eigenlijk bewust al heel weinig met haar. ben heel veel thuis. laat haar lekker een beetje rommelen binnen en in de tuin,op vertrouwd gebied.
natuurlijk ga ik ook wel eens langs een vriendin waar ze lekker met kindjes kan spelen enzo,maar dan krijgt ze sowieso niks waarvan ik niet weet of ze er tegen kan.

dus zolang ik gewoon lekker thuis met haar ben,krijgt ze wel is een klein hapje en voor zover gaat dat goed.
daarnaast is ze er ook dol op en dat vind ik helemaal zo zielig. ik maak wel eens pap met melk (pepti) en dan eet ze het echt niet. (ook niet zo heel raar,het is gewoon smerig)
maar maak ik dezelde pap (bijvoorbeeld brinta) met gewone melk dan zou ze zo het bord leegeten.

maakt het dan nog uit wat voor melk je geeft? wij hebben eigenlijk altijd halfvolle melk.

we kijken het langzaam een beetje aan,het heeft geen haast,maar het zou zo'n stuk makkelijker zijn.
ze is ook zo toe aan wat anders en gewoon mee eten en drinken.

bedankt,

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:melk introduceren
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2010, 22:17:27 »
De opgroeiende kinderen kunnen de volle melk nog goed gebruiken, er zitten vetten in die ze nodig hebben om te groeien én om hun voedsel te verteren.

Gewoon mee eten en drinken kan Renée nog steeds niet. Thuis gaat dat nog wel goed, onze maaltijden zijn op haar afgestemd. Alleen qua drinken en snoepen heeft zij haar eigen dingen, maar dat komt ook omdat appel en citrus problemen geven (of gaven, heb laatste weken niet meer geprovoceerd hiermee, alleen andere voedingsmiddelen geïntroduceerd)

Ik zou gewoon eens een grondige provocatie met melk gaan uitproberen. Kijken of je het op kan bouwen naar normale hoeveelheden. Dus eerst drie dagen wel geven (kleine hoeveelheid) en twee dagen rust, dan meer voor drie dagen en weer twee dagen rust, etc. Of als je die twee dagen niet genoeg vindt, week wel en week niet geven?

Groetjes nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:melk introduceren
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2010, 11:47:29 »
Ik zou het  introduceren.
EN hoe stom het ook klinkt, hier is vaak de welwillendheid het te eten een teken dat iets  9 van de 10 keer goed gaat!
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.