User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 97
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Men vindt mijn kids zielig  (gelezen 5454 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Men vindt mijn kids zielig
« Gepost op: september 18, 2006, 16:39:23 »
Hai,

Men vindt mijn kids zielig.... ze mogen geen lik slagroom, ze mogen geen lange vinger, ze mogen geen......

Je moet overal met je neus bovenop zitten, want doordat ze je kind zielig vinden, zullen zij wel even je kind verwennen..... Gut, wat ben jij overbeschermend, wat ben jij pinnig, wat ben jij ..... Ach, die allergiën.... da's helemaal niet zo erg, komt puur door de goede hygiëne tegenwoordig.... geef maar gewoon, kan echt geen kwaad....

En voordat je het weet, moet jij je kind bij die mensen wegtrekken.... weer niet goed, ben je een rotmoeder die haar kind niets gunt....

Nee idd ik gun mijn kind geen alles beheersende pijn.... ik gun mijn kind een leven zonder dat soort pijn en ongemak....

Ondertussen is dit ons derde allergische kindje en alles wordt gelukkig makkelijker, de mensen om ons heen weten nu wel wat de gevolgen zijn (dankzij buren die alles kunnen horen als er een reactie is...) maar nog moet ik blijven opletten.... hoe goed iedereen ook weet dat ze allergisch zijn (bij de oudsten nu gelukkig over) toch bieden ze koekjes aan met ei erin...

Alleen bij twee van mijn schoonzussen kan ik echt rustig zitten, die maken zelfs speciaal dingen klaar die ze wel mogen! Ik heb altijd een tas vol met spullen mee die Renée en ik wel mogen.... da's qua tractaties niet veel... en zelfs dan krijg je op verjaardagen rare blikken als je je eigen chips tevoorschijn haalt... zij nog aan de taart, jij aan de chips... ja, mensen, wij willen ook wel wat lekkers.....

Mensen, denk na....

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Men vindt mijn kids zielig
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2006, 18:20:20 »
Herkenning alom,

We zijn nu wel zover dat ik gebeld wordt een paar dagen voor een feestje met de vraag wat ze voor ons in huis kunnen halen.
Bij vrienden dan he?! Familie snapt het allemaal nog steeds niet. Ik werd van de week zelfs voor "aandachttrekster" uitgemaakt door mijn eigen familie notabene!!
Eerstvolgende keer dat ze mijn kinders iets toestoppen wat ze niet hebben mogen zal ik ze bellen snachts. IEDERE KEER dat mijn koters wakker worden!!!!!!!  >:( :o
Op school, peuterspeelzaal en creche in de kerk gaat het nog regelmatig fout. Ze hebben ptojandorie hun eigen traktatiebakje staan, waar doen we moeilijk over. Ik heb een telefoon, bel me op bij twijfel. Dat het zielig is weet ik ook wel, ik voel elke keer met ze mee, maar net wat je zegt, die pijn die ze na die tijd hebben wegt niet op tegen het missen van een koekje of stukje taart!!

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Men vindt mijn kids zielig
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2006, 19:11:56 »
Hai Annet,

Fijn om ook jouw ervaring zo eens te lezen. Normaal hebben we het alleen over de positieve kanten van het HA dieet.... en hoe we het dragelijk kunnen maken, maar deze kant van de ellende houden we meestal voor ons....

Vooral familie kan zo verschrikkelijk de mist in gaan.... Mijn vader en zijn vrouw doen hun best hoor, maar vragen niets.... ze denken het te weten. Dus zaten we daar met kerst, ze hadden salades gehaald.... lekker veilig.... Ja niet dus, in salades zitten eieren, mayo.... verzin het maar.... Ik heb de hele avond op stokbroodjes gezeten, zonder kruidenboter wel te verstaan.

De keer daarvoor hadden ze chinees gehaald, ja netjes zonder VeTsjin omdat stiefmama daar niet tegen kan, krijgt ze jeuk van.... maar voor de rest? De eieren waren we toen nog niet achter, de smaakversterkers en krampopwekkende middelen wel.... dus ik kon kiezen uit een hele rijsttafel... was er dus één ding wat ik (met grote twijfel) kon eten, zitten ze me boos aan te kijken omdat ik dat bakje zowat leegschep en dus niets voor een ander overlaat.....

Misschien overbodig om te vertellen, maar we eten dus gewoon niet meer bij hun.... Ze zijn van harte welkom bij ons (net zoals ieder ander) maar daar eten we niet meer.... en toen was ons dieet nog niet eens zo moeilijk, ik was immers net begonnen met elimineren.... (babytijd van Irene)

Standaard iedere keer bij de koffie een punt appeltaart, wordt gewoon voor je neergezet, terwijl ze al heel snel wisten dat ik dat niet mocht hebben (appels en eieren). Ik heb pas ik dacht, vorig jaar voor het eerst een hypoallergeen gebakje bij hun gekregen.... Nu weten ze het, maarja nu zijn we al weer zeven jaar verder!

Maar ook de blikken als ik de kinderen een snoepje gaf ipv een koekje.... er waren maar een paar koekjes die ze verdragen konden (ivm vanille) en dat was voor hun dus geen tractatie meer.... die hadden ze al te vaak gehad... maar een klein zakje snoepjes, oh wat konden ze daar van genieten! Weer niet goed, want kinderen horen niet teveel snoep te krijgen....

Nu gaat het goed bij hun (tenminste, als ik er bij ben gaat het goed) nu hebben ze een klein beetje door wat voor impact één verkeerd kruimeltje kan geven.... Nu pas luisteren ze echt als ik vertel hoeveel pijn ze gehad heeft....

Je moet ogen in je voor en achterhoofd hebben en daar word ik wel eens moe van.... Ik moet feller zijn, dan ik eigenlijk wil zijn.... anders luisteren ze gewoon niet.

Maar dat bellen iedere keer als ze krijsend wakker worden (en niet meer in slaap kunnen vallen van de pijn) ja, dat vind ik een fantastisch idee!!!! Hou ik in mijn achterhoofd!

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Re: Men vindt mijn kids zielig
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2006, 19:16:52 »
Hoi Meiden,

Ik kan me zo goed voorstellen wat jullie moeten doorstaan tijdens familie bezoek. Timo is helemaal niet allergisch, maar ik vind het al vervelend dat iedereen er als vanzelfsprekend uit gaat dat Timo van alles gewoon mag.

Ik zit al bijna de hele tijd met dicht geknepen billen als we weer op verjaardagsvisite gaan. En gelukkig weten ze heel goed wat wij willen, toch proberen ze nog het een en ander.

Heel veel succes met het verdedigen van je eigen keuzes!

Jus Irien
[