User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 111
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: mexicaanse griep vaccinatie  (gelezen 5665 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:mexicaanse griep vaccinatie
« Reactie #15 Gepost op: november 24, 2009, 20:17:32 »
Hoi,
kom ik tóch nog weer even terug op het al dan niet vaccineren. Bij ons is er over Maurits groot multidisciplinair overleg geweest n.a.v. de vraag of Maurits wel of niet gevaccineerd moet worden bij kippenei-allergie (zonder ooit blootgesteld te zijn geweest aan puur ei; alleen via bv). Overleg tussen kinderarts, hoofd GGD, RIVM en stafarts JGZ leverde als advies op om NIET te laten vaccineren. Het risico op (ernstige) reactie op de vaccinatie is vele malen groter dan het risico op bijverschijnselen van de mexicaanse griep. Daarbij is de vaccinatiegraad volgens het RIVM dusdanig hoog dat er a.h.w. groepsimmuniteit ontstaat en ook grotere broer en zus dus niet zo'n vreselijk groot risico op besmetting geven.
Misschien heeft een van jullie nog iets aan deze info....
Groetjes,
Jacqueline.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:mexicaanse griep vaccinatie
« Reactie #16 Gepost op: november 24, 2009, 22:08:30 »
hey Jacqueline,

Fijn dat je deze info ook nog even meegeeft, het geeft iig mijn eerste instinct gelijk. Kee, reacties bij mijn meiden zijn ondertussen minder heftig dan dat ze waren... bij ons zullen de risicoanalyses vast wel anders uitslaan, maar heb de BMR prik van Irene nog in achterhoofd, geen duidelijke reactie, maar na enting wel weer reactie op kippenei (al is het niet veel, van deze reactie komt ze naar mijn gevoel niet meer af, is al te oud om er overheen te groeien, maarja da's mijn gevoel...)

Nou heb ik begrepen dat er tussen BMR en griepprik nog wel verschil zit. BMR wordt gekweekt op kippenembryo's en de griepprik op "gewone" kippenei. Schijnt nog ietwat verschil uit te maken, al zet ik daar mijn vraagtekens bij omdat mijn meiden altijd heftig gereageerd hebben (babytijd via borstvoeding) op én kippenei-eiwit én kippenei-eigeel en spoortjes al voldoende waren om fikse ellende te geven.

Dat de vaccinatiegraad ahw groepsimmuniteit geeft, ben ik niet van overtuigd, maar heb eerder het gevoel dat er al zoveel mensen deze MG gehad hebben, dat het samen met eventueel het enten uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien piep ik ooit nog anders, maar hier is volgens mij die MG al geweest in het gezin en tuurlijk het was geen pretje... maar ze hebben het allemaal overleefd en het leek op een gewone normale griep (goede griep dan he?)

Wat griepentingen betreft zou ik zelf eerder voor zelf doormaken (en levenslange bescherming krijgen tegen dit soort griep) kiezen dan voor ieder jaar opnieuw enten, maar ik heb geen kindjes die snel een longontsteking hebben...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.