User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 83
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: middeltje tegen spruw?!  (gelezen 1791 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
middeltje tegen spruw?!
« Gepost op: februari 26, 2010, 14:40:55 »
Hallo,

Mijn kleine meid heeft een beetje spruw op haar tong.
Van de kinderarts moest ik er daktarin orale gel op smeren.
Ik lees altijd de bijsluiter behalve deze keer :gvd:.
maandag begonnen ermee en dinsdag begon ze onrustig te worden, meer huilen, reflux en krampjes.
Ik dacht dat ik weer iets verkeerd gegeten had.
Woensdag lees ik de bijsluiter en blijkt dat er lactose in zit!!
Ik was zo kwaad op mezelf dat ik niet eerst gelezen heb wat er in zit.
Kent iemand een middeltje tegen spruw?
Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:middeltje tegen spruw?!
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2010, 14:53:11 »
Zelf nooit gebruikt maar hier op het forum hoor ik goede verhalen over Gentiaan violet.
Succes.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:middeltje tegen spruw?!
« Reactie #2 Gepost op: februari 26, 2010, 19:04:24 »
Dan hebben ze de gel zeker weer vernieuwd??? Ik zie alleen als bestanddelen staan:
Daktarin-gel bevat 20 mg miconazol per gram. De gel bevat verder: glycerol (E 422), water, gepregelatiniseerd aardappelzetmeel. alcohol, polysorbaat 20 (E 432), natriumsaccharine (E 954), cacaosmaakstof en sinaasappelsmaakstof

Bij ons was de sinaasappelsmaakstof de angel.

Gentiaan violet is iig vrij van alle allergenen, maar de werking is in de loop der tijd weer wat minder geworden (schimmel is resistent aan het worden). Ik heb uiteindelijk fluconazol moeten gebruiken, in het drankje zat ook sinaasappelsmaakstof, maar in de capsule niet. Mocht deze capsule eventueel mengen met een smaakstofje die mijn dochters wel mochten hebben.

Soms is het kiezen uit twee kwaden, de schimmel moet immers aangepakt worden en als het medicijn dan allergenen bevat... moet je voor jezelf beslissen welke reden overheerst. Zijn er andere middelen, doen ze het net zo goed? Zo nee, zul je af en toe toch moeten geven.

Overleg even met je arts of met Gonneke (weet veel over Gentiaan Violet en kan je ook vertellen of resistentie van de schimmel al weer iets is veranderd)

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:middeltje tegen spruw?!
« Reactie #3 Gepost op: maart 21, 2010, 21:05:37 »
Hoi,
ook nystatine (suspensie) wordt vaker voorgeschreven bij spruw; het is wat lastiger aan te brengen in het mondje dan een gel (die valt beter te verdelen via je vingers in het mondje). Maar daar zitten verder geen andere stoffen aan toegevoegd.
Op de website van borstvoeding.com kun je trouwens veel informatie vinden over spruw. En kom je er dan nog niet uit, dan kun je altijd nog een lactatiekundige even raadplegen. Succes ermee!
Groetjes,
Jacqueline.