User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 65
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Nijntje koekjes  (gelezen 1534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline san68

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 52
Nijntje koekjes
« Gepost op: juli 27, 2011, 22:43:39 »
binnenkort wordt mijn zoontje 1 en ik wil dan trakteren op nijntje koekjes. Maar nu zie ik dat er ei inzit? Volgens mij was dat een paar jaar geleden nog niet of wel? Eventueel een alternatief wat ei en melkvrij is?

Bedankt

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijntje koekjes
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2011, 23:21:38 »
in de ene variant zit ei en in de ander zit geloof ik uit mijn hooft melk of soja.
Ik gebruikte de nijntje koekjes 2 jaar geleden al als provocatiemiddel voor de ei bij Bo.

Ik heb nog geen kinderkoekjes kunnen vinden die melk ei en soja vrij zijn (moeten wij weglaten)
De kikkerkoekjes, geloof zonnatura kunnen zo snel even uit mijn hooft, maar weet niet zeker Er zit mogelijk wel soja in want wij hebben ze niet in huis.
Ik heb meestal theeleutjes in huis (bloementjeskoekjes noemt Bo ze) of ruitertjes van verkade kunnen ook en Bo vind ze heerlijk. Ik heb toendertijd geloof ik spekjes en popcorn getrakteerd. Bo kon toen al makkelijk popcorn eten (was rapley gewend) maar niet ieder mamma was er zo blij mee, hihi.
succes



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Nijntje koekjes
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2011, 10:30:50 »
De bloemetjeskoekjes (theeleutjes van Peijnenburg) vindt Renée ook super lekker! Er zijn volgens mij niet veel voorverpakte koekjes die kunnen. Voor school of onderweg hadden wij smurfenkoekjes (kleine zakjes met kleine koekjes er in) of voorverpakte stukken ontbijtkoek (niet ieder merk kan, maar er zijn wel een paar).

Wil je dat we met je meekijken in de winkel??

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Nijntje koekjes
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2011, 11:44:53 »
ik dacht eigelijk dat de nijntje koekjes 2 jaar geleden al ei bevatten.
In dat schap was er volgens mij alleen liga stap 1 en 2 zonder ei.
En rijstewafeltjes dan ook nog.

Er zijn nu koekjes van no-nonsence die als het goed is wel eivrij zijn.

Eventueel als je wel graag nijntje vorm wil zou je kunnen kijken of je zelf koekjes kan bakken
Volgens mij zijn er wel vormpjes te verkrijgen van nijntje. En anders oftrekken op een papiertje
En dat op het uitgerolde deeg leggen en dan uitsnijden. Zo kan je toch nijntje koekjes tracteren.

Alvast gefeliciteerd.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)