User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 116
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: nog steeds exzeem  (gelezen 4100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
nog steeds exzeem
« Gepost op: januari 29, 2007, 22:18:37 »
Ik zit al tijden op een hypo allergeen dieet, geen melk, soja, ei, vis, noten, pinda. En toch heeft hij nog steeds exzeem. Ik vind het zo zielig. Ik heb de melk geprobeerd, maar hij wordt de dag erna rood. En hij krabt de hele dag. het is voornamelijk z'n gezicht. Zou het dan niet over z'n hele lichaam gaan? Zodra z'n rompertje uit is weet hij niet hoe snel hij zichzelf op z'n borstkas moet krabben, tot bloedens aan toe. ik was alles met Neutral. Maar nu weet ik het even niet meer. Wie heeft er nog meer tips voor me? Groetjes Rebeca

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2007, 22:23:11 »
Hier net zo hoor Rebeca, wist heel niet dat jij ook op een hieperdepiep dieet zat!?
Kylian heeft sinds eergister een hele grote rode plek op zijn gezicht, ziet er niet uit. Geen idee wat het zijn kan.
Vaak zie je rond deze tijd van het jaar droge huid, eczeem, rode droge plekken.
Smeer je er wat op?!

Hier doet borstvoeding de truc, beetje op een wattenschijfje, even deppen, aan de lucht laten drogen, afwachten wat het doet.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2007, 22:51:22 »
Maar Rebeca, het zou ook kunnen zijn dat er nog een voedingsmiddel in je dieet voor wat reactie zorgt... Bij ons waren het niet alleen de "normale" allergenen, maar ook tomaat, wortel, appel, antioxidanten, smaakversterkers... Je weet soms gewoon niet wat de oorzaak is, totdat je het goede hebt weggelaten...

Misschien dat een voedseldagboekje nog een idee is? Dat je dagelijks opschrijft wat je eet/drinkt en dan ook de huidreactie opschrijft? Zo kan je er misschien achter komen of er een verband bestaat tussen wat je eet/drinkt en iets schraler, iets roder etc.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2007, 22:59:09 »
ja op het hieperdepiepdieet  ROFL al 5 maanden ongeveer. Alles aangepast en vind het helemaal niet erg. Manlief let ook overal op...heel lief.

Hij kan een rustige huid hebben en dan ineens rood worden. Ik merk het ook als hij slecht slaapt, dan wordt het ook erger. Zou hij dan nog ergens anders voor allergisch kunnen zijn? Kan je op alles een allergie hebben? Waarschijnlijk wel..maar ik kan toch moeilijk alles eruit halen. Dan eten we bijna niks meer. Ben al blij dat we de paprika er weer in hebben,die miste ik zo. De tomaat mag ik pas met z'n 1ste verjaardag proberen zei de dietiste. Melk ook, maar dat was ik al van plan.

ik heb een soort vaseline gekregen van de ha, weet de naam even zo gauw niet. en die smeer ik in de ochtend en in de avond op z'n gezicht. Ik heb eigenlijk geen bv over, of ik moet even kolfen overdag voor het deppen. zit nu in een megadip qua kolven en voeding. ik hoop dat het aan het tijd van het jaar ligt, dan het dieet goed is. Vind het anders zo zielig. Oh ja, kan het hier ook aan liggen dat hij zo vaak komt in de nacht? Of gewoon bij mama zijn/honger?


p.s voedseldagboekje...wel een goed idee. Ik weet alleen al uit mijn hoofd wat ik eet, is praktisch hetzelfde elke dag. Appel? dat wist ik niet, dat eet hij elke dag. Zo schattig zit hij in z'n stoel met z'n appel

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2007, 23:00:35 »
antioxidanten?? Wat is dat? En smaakversterkers, bedoel je daar kruiden mee? zout?knoflook?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2007, 23:08:09 »
Nee, de gewone kruiden zijn goed, maar in samengestelde kruiden zit vaak een smaakversterker (minder kruiden, meer smaak). Antioxidanten heb je in verschillende vormen en de één geeft wel reactie en de ander niet...

Maar als jij dagelijks gaat opschrijven wat je eet en drinkt (welk merk en welke verpakking) en de reacties die je ziet, kan je misschien een verband ontdekken. Een voorbeeld van een voedseldagboek had ik hier al geplaatst.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2007, 23:14:49 »
het dagboek heb ik net gedownload. Dus dat ga ik deze week zo goed mogelijk doen, anders gebeurt het pas over 2a3 weken. ik ga vanaf morgen klussen, ga verhuizen. Ik wil het namelijk wel weten, ik vind het zo sneu voor hem. Hij krabt voornamelijk in de nacht, dus ik heb sokjes om z'n handjes. nageltjes zijn wel kort, maar op een of andere manier krabt hij zich open. Ik heb antioxidanten even opgezocht, maar kom er niet echt uit. Dank je wel voor het mee denken!
Groetjes Rebeca

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2007, 23:24:09 »
Probeer het eens zonder appel anders? Neem eens peer bijvoorbeeld? Misschien dat dat al verschil maakt.

We denken graag met je mee!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2007, 23:37:48 »
Ten eerste wat naar..
kunnen kinderen overal allergisch voor zijn?  nou je wilt niet weten op hoeveel ..
Ik weet niet of je kindje getest is op allergies, maardoordat de natuur een beetje raar deed ( temperaturen  schommelingen enzo ) hebben veel mensen die huidgevoelig zijn/allergie gevoelig zijn en reageren met eczeem  op bijv. pollen  nu veel last.
Arwen mijn kindje krijgt niets waarop ze reageert en toch ook schrale eczeem plekjes.

Een voedseldagboek bijhouden kan nooit kwaad wanneer je een HA dieet volgt :)

succes
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2007, 23:46:09 »
Nee, hij is nog niet getest. ik dacht dat dat nog niet kon. Onder 1 jaar is de test niet zeker had ik begrepen.
Ik ga morgen gelijk aan ander fruit dan appel.  groetjes

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2007, 02:48:50 »
Nee, hij is nog niet getest. ik dacht dat dat nog niet kon. Onder 1 jaar is de test niet zeker had ik begrepen.
Ik ga morgen gelijk aan ander fruit dan appel.  groetjes

het kan valse uitslagen geven , als in  dat ze niets kunnen vinden maar toch zo is.
maar als bloed aangeeft dat zo is, dan is het zo.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #11 Gepost op: januari 30, 2007, 08:11:11 »
Tot 6 jaar geeft het een onduidelijk beeld, maar zelfs bij volwassenen kan het nog vals negatief terugkomen.
Ik ben er trouwens zomaar ineens achter (denk ik) wat het bij Kylian is, kaneel, drink soms wat kaneel door de koffie ::)
Rond sinterklaas had hij het ook steeds, pepernoten!!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #12 Gepost op: januari 30, 2007, 09:34:57 »
Kaneel is inderdaad goed mogelijk... ik dacht hier ook aan speculaaskruiden, maar dan vanwege de smaakversterkers die er vaak in zitten, maar kaneel zou ook heel goed oorzaak kunnen zijn!

Hopelijk weer één gevonden Annet! Zou al weer zoveel schelen!!!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #13 Gepost op: januari 30, 2007, 13:01:14 »
ik hoop ook voor je dat je er weer 1 hebt gevonden. Ik eet niks met kaneel en drink ook geen koffie met kaneel. Dus dat kan het hier niet zijn.

Offline Renee

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 33
Re: nog steeds exzeem
« Reactie #14 Gepost op: januari 31, 2007, 15:00:26 »
Bij Jamila is varkensvlees ook een boosdoener, en kaneel inderdaad ook.

In feite kan het alles zijn.Iets wat je dagelijks eet kan heel goed de oorzaak zijn als het eczeem steeds maar blijft.

Wij zijn hier ook weer opnieuw op zoek omdat het weer even helemaal mis is. We dachten dat we eruit waren. Oorzaak ligt hier waarschijnlijk in de druiven/rozijnen en dan nog iets.
Moeder van Jamila 22-04-2005