User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 101
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: nooit gedacht hier te komen  (gelezen 4902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #15 Gepost op: januari 28, 2011, 22:28:04 »
Ik ben nog erg in twijfel over of we uit gaan testen waar ze evt op reageerd. De KA zei dat er wel 30.000 allergenen zijn waarop je kan testen. Ik zou bv echt niet weten in welke richting ik zou moeten denken als het niet pure koemelk is......

Maar ben wel heel benieuwd wat we nou gaan doen als ze 2 maanden aan de Xyzall heeft gezeten en daar goed op reageerd wat dan de bedoeling gaat worden.
Ik bedoel dat als ze goed reageerd moet ze dan weet ik veel hoe lang aan de Xyzall als er niets uitgezocht gat worden? Dat moet ik eind maart aan de KA vragen.

Ik las dat Xyzall eigenlijk pas mag vanaf 6 en nu krijgt zij 1 tablet p/d. Zelfs de apothekersassistente ging het aan de apotheker vragen.....Het mag, maar waarom staat er dan vanaf 6 op de bijsluiter.

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #16 Gepost op: januari 29, 2011, 11:24:37 »
De xyzal zelf wordt wel voorgeschreven bij kinderen vanaf twee jaar (bij kinderen onder de twee is er nog geen gedegen onderzoek gedaan) maar dan in drankvorm.

De tabletten worden niet snel voorgeschreven omdat de momenteel beschikbare film-omhulde tablet een dosisaanpassing niet toelaat. Je kan hem nog wel door de helft doen, maar het ene stuk zal toch iets groter zijn dan het andere.

Er zijn inderdaad heel veel allergenen waar je op kan testen, bij het allergiecentrum in Utrecht worden vaak de meest voorkomende getest. Nadeel van de meest voorkomende is, dat de juiste er niet tussen hoeft te zitten. Ik weet dat Anne op bepaalde dingen wel reageerde, maar de verpleegkundige wilde dan exact weten voor welk stofje... Citrusfruit, tja welk stofje?? Citrusfruit in algemeen kon ze volgens haar niet testen, moest het juiste stofje weten. Was het nou de sinaasappel of de citroen, was het het stofje wat in vruchtvlees zit of juist in het sap of de schil of.... en was het het ene of het andere stofje wat in dat kleine deeltje zat... Zat volgens haar nog heel veel verschil tussen.

Maar ja, die test is bij ons toch al raar verlopen. Zat veel verschil tussen mijn ervaring daar en de ervaringen die Yfke met hun heeft. Bij Arwen is niet alleen vlak na de test gekeken, maar ook nog later op de dag. En dat was nog maar één verschil.

Op latere leeftijd is het een stuk lastiger om het uit te zoeken, ze eten en drinken dan al zoveel verschillende dingen en je wil het ze ook niet allemaal "afpakken" Stel het zou een lastig uit te sluiten stofje zijn, zoals bijvoorbeeld appel of citrus, dan moet je al zoveel dingen weglaten die ze nu gebruikt, het zit in zoveel limonades, sapjes, koek, kant en klaar spul, etc.
Koemelk alleen is op zich nog wel te doen, hou je nog voldoende alternatieven over.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #17 Gepost op: februari 16, 2011, 23:12:26 »
Even een kleine update.

Nadat Ilana vorige week weer een behoorlijke blaasontsteking had en dus weer een AB-kuur heeft gekregen ben ik gister met haar naar de Homeopaat geweest (moeder van vriendinnetje Mara). Zij heeft/geeft ook bioresinantie. Uit de metingen van dit apparaat zou Ilana overgevoelig/allergisch zijn voor o.a: melk, tarwe, suiker en zoetstof en ook voor dierenhaar.

Ik ben nu dus wel zeer benieuwd wat een 'echte' allergietest voor antwoorden zou geven.......

Wordt vervolgd.

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2011, 07:57:29 »
Hey Es!

Als ze het wel compleet bij het rechte eind heeft, wil ik ook nog wel eens een keer naar haar toe. Wel een ingewikkeld lijstje: geen suiker én geen zoetstof, maar ook tarwe is een lastige. Kan me niet meer helemaal herinneren wat ze toen bij Irene riepen, maar daar zat ook wel suiker en tarwe bij, maar daar hebben ze bij ons toch geen last van. Wespen, dieren, tomaat, en nog een aantal dingen waar ze eigenlijk geen problemen mee had (wespen niet uitgeprobeerd, beesten steken niet op commando)

Maar ben wel benieuwd waar er nu nog problemen liggen, kan ik wat gerichter dingen toevoegen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2011, 11:30:53 »
Hoi Esther,

Inderdaad lastig, al die dingen laten staan. Er is nog wel vervanging voor suiker misschien. Jent is er ook een tijd overgevoelig voor geweest, momenteel krijgt hij gewoon suiker en merk ik vrij weinig geloof ik, maar we hebben een hele tijd zonder gedaan.
Mag misschien fructose of honing wel? Daar kun je ook nog een eind mee komen.

En de tarwe is denk ik een kwestie van uitproberen, maar als het alleen tarwe is en geen gluten zijn er volgens mij ook nog best veel mogelijkheden, hebben we met Jent ook een tijd gedaan. Ik ben ook benieuwd naar de "echte" allergietest.. Maar ook die hoeft niet 100% waterdicht te zijn he. Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat ze negatief uitslaan terwijl kinderen toch een allergie hebben. Of is dat alleen bij een bloedtest? Wat voor allergietest krijgt ze?
 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #20 Gepost op: februari 17, 2011, 13:42:35 »
Bloedtest is maar iets van 30%betrouwbaar geloof ik. De 'krasjestest' is wel betrouwbaar, maar toont alleen echte allergie aan en geen intolleranties en die kunnen ook heel ingrijpend zijn op je lichaam. Bij Bo was alles negatief, terwijl ze toch overduidelijk reageerd. Ik vond het wel fijn om te weten dat ze voor sommige dingen in ieder geval niet zo allergisch is dat het echt gevaar voor haar is.



Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2011, 20:27:58 »
Voor alsnog moet ik die kinderarts eerst zover zien te krijgen dat hij een echte test bij haar gaat doen....Hij was daar niet zo happig op kreeg ik het idee.
ik mag niet hopen dat hij haar tot in het oneindige aan de Xyzall zal willen hebben want dat wil ik niet!
Maar goed we wachten het nog even af tot eind maart.

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #22 Gepost op: februari 18, 2011, 00:09:19 »
Hey Es,

De bloedtesten en huidtesten kunnen allergieën uitwijzen, maar intoleranties zijn daarin weer niet echt te herkennen. Grote kans dat er weinig tot niets uitkomt. Vermoed dat de kinderarts daarom niet zo happig is. Ook met allergieën zelf, komt het er lang niet altijd uit en kan het ook nog vals-positief zijn.

Op zich is de kans groot dat ze er nog overheen groeit, en dat de xyzall tijdelijk is. Nou kennen we allebei de kansberekeningen wel... maar het zou mooi zijn als je het voor Ilana en misschien ook nog voor Fenna als dat zich ooit presenteert (verwacht het niet echt, je hebt al een aantal dingen ontdekt en ze is al een stuk verder dan de andere drie) de situatie kan verbeteren.

Foon kwam er vandaag niet echt van, maar hoop je binnenkort wel weer wat langer te spreken! Morgen is hier al een stuk rustiger dan vandaag...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:nooit gedacht hier te komen
« Reactie #23 Gepost op: september 05, 2011, 22:36:58 »
Zit net even te lezen. Hoe is het nu???